تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 8:53
کد خبر : 148637

مطهری یا باهنر کدام سرلیست پایتخت می‌شوند؟

مطهری یا باهنر کدام سرلیست پایتخت می‌شوند؟

آرمان شرق-گروه سیاست:با توجه به اینکه جوانانی از احزاب اصلاح طلب و اعتدال  تایید صلاحیت شدند و تعدادی از نمایندگان ادوار در احزاب و جریان‌های اصلاح طلب و اعتدال نیز در عرصه حضور دارند لذا دست ما برای ارائه لیست در تهران باز است. احتمال می دهیم لیستی از جوانان جریان اعتدال،اصلاح طلب و همچنین نمایندگان ادوار اصلاح طلب و نزدیک به آقایان لاریجانی و روحانی به سرلیستی آقای مطهری در تهران برای انتخابات مجلس داده شود.

مطهری یا باهنر کدام سرلیست پایتخت می‌شوند؟

آرمان امروز: گمانه‌زنی‌ها در مورد سرلیست اصولگراهای معتدل در تهارن همچنان ادامه دارد که در این مورد «ایرج عبدی»، نمانیده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا، از تحرکات انتخاباتی اصولگرایان معتدل در انتخابات پیش رو خبر داد و گفت: «اصولگرایان معتدل در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در تهران با سرلیستی «علی مطهری» یا «محمد رضا باهنر» لیست خواهند داد. برنامه ما این بود تا از میان نمایندگان اعتدالی ادوار مجلس برای انتخابات پیش رو لیست ارائه دهیم که با توجه به تأیید صلاحیت تعداد کمی از این گروه در انتخابات، ائتلاف با سایر جریانات سیاسی که جزء نمایندگان ادوار نیز هستند مطرح شد. هنوز به طور دقیق برای انتخابات ۱۴۰۲ در تهران لیستی را تهیه نکرده ایم، اما ائتلاف برای تکمیل لیست ۳۰ نفره تهران در دستور کار ما است.»

عبدی با بیان اینکه با توجه به تجربه «محمد رضا باهنر» و «علی مطهری» ما با سرلیستی آنها در تهران وارد کارزار انتخابات خواهیم شد، گفت: «مرامنامه ما در روزهای آینده نهایی خواهد شد؛ مبنای کار عقلانیت در انجام و پیشبرد امور از جمله در بحث قانون گذاری است.»

اخباری در فضای مجازی منتشر شده بود که «علی مطهری» می‌خواهد حوزه انتخابیه خود را به شهر دیگر منتقل کند ولی در گفت وگو با برنا گفت که «علی‌رغم برخی اخبار مبنی بر انصراف بنده از کاندیداتوری در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بنده قصد انصراف ندارم. بنده قصد تغییر حوزه انتخابیه‌ام را نیز ندارم و از حوزه انتخابیه تهران کاندیدا می‌‎شوم.»

«محسن علیجانی»، نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در گفت وگو با برنا این اخبار را تایید کرد. او گفت که «با توجه به اینکه جوانانی از احزاب اصلاح طلب و اعتدال  تایید صلاحیت شدند و تعدادی از نمایندگان ادوار در احزاب و جریان‌های اصلاح طلب و اعتدال نیز در عرصه حضور دارند لذا دست ما برای ارائه لیست در تهران باز است. احتمال می دهیم لیستی از جوانان جریان اعتدال،اصلاح طلب و همچنین نمایندگان ادوار اصلاح طلب و نزدیک به آقایان لاریجانی و روحانی به سرلیستی آقای مطهری در تهران برای انتخابات مجلس داده شود.» «محمدرضا باهنر» که پس از ۲۸ سال نمایندگی، برای انتخابات مجلس کاندیدا نشده بود و البته این روزها دوباره قصد رفتن به بهارستان را در سر دارد، در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد و صلاحیت او از سوی هیأت‌های اجرایی و شورای نگهبان تأیید شد. پیش از این، محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری و از نیروهای نزدیک به او به ایرنا گفته بود: احتمالا باهنر سرلیست شورای وحدت در تهران خواهد شد. اکنون شنیده شده که باهنرِ اصولگرا احتمالا می‌خواهد حوزه انتخابیه خود را تغییر و به کرمان و یا قم برود. هنوز تصمیم او برای تغییر حوزه قطعی نشده و در حال بررسی است. در صورت تغییر به یکی از دو حوزه قم و یا کرمان خواهد رفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.