تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اسفند 1402 - 8:03
کد خبر : 149180

زوج ویرانگر پرسپولیس؟

زوج ویرانگر پرسپولیس؟

آرمان شرق-گروه ورزش: از آنجایی که گفته می‌شود هر دو نفر در بازی عصر چهارشنبه در ترکیب اصلی خواهند بود احتمالاً چپ پرسپولیس با حضور آنها و توانمندی‌های‌شان پر خواهد شد و می‌تواند نقطه برتری سرخ‌ها از اینجای فصل به بعد باشد اما ایجاد هماهنگی و زوج‌سازی از این دو بازیکن توانمند برعهده اوسمار و کادر فنی اوست، ضمن اینکه شرایط تهاجمی این جناح نباید به گونه‌ای باشد که با توجه به حضور مدام عبدالکریم و اورونوف در حمله فضای پشت سر آنها محلی برای تاخت و تاز حریفان و ضربه زدن به پیکر پرسپولیس شود.

زوج ویرانگر پرسپولیس؟

عبدالکریم - اورونوف، چپ ویرانگر پرسپولیس

 ورزش سه پرسپولیس– تا کنون در جناحین خط دفاع و میانی دو بازیکن خارجی در یک سمت نداشته و حالا در صورت زوج شدن دو خرید جدید باشگاه اتفاق ویژه‌ای در جناح چپ این تیم رخ خواهد داد.پس از بازشدن پنجره نقل و انتقالاتی، صدور آی تی سی و اخذ مجوزهای لازم، حالا باشگاه پرسپولیس دنبال گرفتن کارت بازی خریدهای جدید خود رفته تا از بازی سوم نیم فصل دوم دست اوسمار برای چینش ترکیب دلخواه خود بازتر شود.

جدا از عیسی آل‌کثیر که در همان بازی نخست و تنها بعد از چند دقیقه از حضورش تأثیر مثبتش را روی تیم گذاشت حالا همه پرسپولیسی‌ها منتظر بالا رفتن کیفیت تیم محبوب‌شان با حضور عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف دو خرید خارجی سرخ‌ها در نقل و انتقالات نیم فصل هستند.

عبدالکریم که زودتر از هافبک ازبک به پرسپولیس آمد برای بازی اراک هم آماده بود اما هر دو بازی دشوار ابتدایی را از دست داد. با این حال شرایط به گونه‌ای رقم خورده که هر دو خرید خارجی سرخ‌ها احتمالاً از همین چهارشنبه در فولاد‌شهر به ترکیب اصلی خواهند رسید.

1994983

عبدالکریم جای علی نعمتی را در دفاع چپ خواهد گرفت و اورونوف با احتمال بالای ۹۰ درصد در پست وینگر چپ در سیستم ۱-۳-۲-۴ به میدان خواهد رفت.

این هافبک ۲۳ ساله ازبک البته قابلیت بازی در وینگر راست، پشت مهاجم و مهاجم نوک را دارد اما در تیم باشگاهی‌‌اش نوبهار و تیم ملی ازبکستان بیشتر در جناح چپ خط میانی به میدان رفته و به نظر می‌‌رسد در این پست تأثیرگذارتر بازی می‌کند.
در تمرینات روزهای اخیر اورونوف توسط اوسمار در پست وینگر چپ بازی داده شده که با این شرایط احتمالاً جابه‌جایی‌هایی در ترکیب اولیه این تیم برای بازی بعدی ایجاد خواهد شد.

طبق پیش‌بینی‌ها و عملکرد بازیکنان در دو بازی اخیر زیر نظر اوسمار، احتمال حضور مهدی ترابی در پست وینگر راست و بیرون رفتن سعید صادقی از ارنج ابتدایی وجود دارد که اگر اینگونه شود یک زوج جدید در جناح چپ با حضور عبدالکریم و اورونوف شکل خواهد گرفت.

عبدالکریم مدافعی بلندقامت، رونده، شوتزن و سرزن است که در فاز حمله مدام به نفرات جلوی زمین اضافه می‌شود و قدرت گلزنی بالایی هم دارد. در واقع پرسپولیس اوسمار بیشتر از اینکه از عبدالکریم دفاع کردن بخواهد روی توانایی‌هایش در نیمه زمین حریف حساب خواهد کرد.

این مدافع قطری در تمرینات دو هفته اخیر فوق‌العاده توانمند و با انگیزه نشان داده و به نوعی تمرین می‌کند که انگار قرار است فردا در فینال یک تورنمنت بزرگ به میدان برود و کار در تیم جدیدش را بسیار جدی گرفته است.

عبدالکریم از آن بازیکنانی است که می‌تواند به مرکز زمین سوئیچ کرده و از قالب یک مدافع لب خط  بیرون بیاید. مهم‌ترین فاکتور او قدرت بالایش در شوتزنی است که هم دقت و هم شدت بالایی دارد و می‌تواند پرسپولیس را روی این آیتم برای گلزنی امیدوار کند.

1994984

از سوی دیگر حضور اورونوف تکنیکی در جناح چپ می‌تواند قدرت سرخ‌ها در فاز حمله از کانال کناری چپ را بالاتر ببرد چرا که این بازیکن در تمرینات در فضاهای محدود به راحتی دو، سه بازیکن را از پیش‌رو برمی‌دارد و با عبور از فضاهای تنگ می‌تواند برای تیمش موقعیت‌سازی کند.

از آنجایی که گفته می‌شود هر دو نفر در بازی عصر چهارشنبه فولادشهر در ترکیب اصلی خواهند بود احتمالاً چپ پرسپولیس با حضور آنها و توانمندی‌های‌شان پر خواهد شد و می‌تواند نقطه برتری سرخ‌ها از اینجای فصل به بعد باشد اما ایجاد هماهنگی و زوج‌سازی از این دو بازیکن توانمند برعهده اوسمار و کادر فنی اوست، ضمن اینکه شرایط تهاجمی این جناح نباید به گونه‌ای باشد که با توجه به حضور مدام عبدالکریم و اورونوف در حمله فضای پشت سر آنها محلی برای تاخت و تاز حریفان و ضربه زدن به پیکر پرسپولیس شود.

حضور عبدالکریم قدرتمند و پرهیجان و اورونوف جوان و تکنیکی از همین هفته یک جناح چپ تازه تأسیس و نونوار در پرسپولیس ایجاد خواهد کرد که می‌تواند برای هر حریفی یک زنگ تفریح باشد اما به هر حال منجر به تغییرات و جابه‌جایی‌هایی در ترکیب تیم خواهد شد که شاید اگر درست مدیریت نشود در بخش‌های دیگر به ضرر تیم شود و بالانس تیم را به هم بریزد که اینجا همه چیز به هنر اوسمار و کادر فنی ارتباط پیدا خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.