تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 17:42
کد خبر : 150670

سال ۱۴۰۳سال بسیار حساس و نقطه عطفی برای هلدینگ پترو پالایش اصفهان خواهد بود

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان: راه اندازی نیروگاه هزارمگاواتی در پالایشگاه اصفهان در سال جاری

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان: راه اندازی نیروگاه هزارمگاواتی در پالایشگاه اصفهان در سال جاری

آرمان شرق-گروه اقتصاد: سال ۱۴۰۳سال بسیار حساس و نقطه عطفی برای هلدینگ پترو پالایش اصفهان خواهد بود به گونه ای که پروژه های این شرکت در اوج خود قرارمی گیرد، سایت جدید پالایشگاه اصفهان در بندرعباس راه اندازی خواهد شد، انضباط مالی خوبی درپالایشگاه اصفهان به اجرا درمی آید که منجر به اتمام طرح ها خواهد شد. همچنین با انجام قرار داد ریل ملی که با ذوب آهن اصفهان به امضاء رسید ۱۳ هزار تن ریل ملی برای  ۸۳ کیلومترراه به سرانجام خواهد رسید تا بتوانیم سالانه ۱۰ میلیون تن بار را از طریق راه آهن سراسری جابه جا کنیم .

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان: راه اندازی نیروگاه هزارمگاواتی در پالایشگاه اصفهان در سال جاری

سال ۱۴۰۲ که به فرموده رهبر معظم انقلاب سال” مهار تورم ورشد تولید” نامگذاری شده بود همه صنعتگران را براین تلاش واداشت که عزم خود را جزم نمایند تا بتوانند با بهره گیری از ظرفیت های داخلی به اقتصاد دانش بنیان دست یافته و درب های پیشرفت را بر روی اقتصاد کشور بگشایند .

به گزارش روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پترو پالایش اصفهان ،اما با نامگذاری سال ۱۴۰۳ مسئولیت صنایع و بنگاه های بزرگ اقتصادی درراستای عمل به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر نامگذاری این سال به نام “جهش تولید با مشارکت مردم” دو چندان شد چرا که این بنگاه ها باید درراستای اقتصاد دانش بنیان ، رشد و شکوفایی اقتصاد کشورگام های موثرو بلند تری بردارند و دراین زمینه ازظرفیت های مردمی بهترین بهره برداری را نمایند .

دراین زمینه و با توجه به سهم قابل توجهی که هلدینگ پتروپالایش اصفهان درراستای فعالیت های اقتصادی،فرهنگی، اجتماعی و خدماتی خود در جامعه ایفا نموده است خبرنگار روابط عمومی هلدینگ پترو پالایش اصفهان، به سراغ دکتر محسن قدیری مدیرعامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان رفت تا با وی از فعالیت های یکساله این شرکت و آنچه که به عنوان فراز و نشیب های این شرکت در سال ۱۴۰۲  سپری شده است گفتگو کند،که متن این گفتگو را در ادامه می خوانید..

*به عنوان مدیرعامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان چه پیامی برای کارکنان و پرسنل این شرکت درسال جدید دارید؟

ابتدا سال ۱۴۰۳ را که با فرمایش مقام معظم رهبری به سال “جهش تولید با مشارکت مردم “مزین شده است را خدمت خانواده بزرگ هلدینگ پترو پالایش اصفهان تبریک و شاد باش عرض می نمایم و امیدوارم سالی که مزین به بهار قرآن ونورانیت است در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) سالی پر از سلامتی و خوشبختی برای همه مردم عزیز ایران باشد و ان شاء الله خداوند امسال را سال ظهورقائم آل محمد(ص) قرار دهد.همین جا از زحمات و تلاش های همه همکاران در راستای سرافرازی میهن عزیزمان ایران قدردانی می نمایم و امیدوارم که همکاران ما درپترو پالایش اصفهان امسال را قوی تر از سال قبل در راستای نیل به اهداف و تحقق سند چشم انداز هلدینگ پترو پالایش اصفهان آغاز نمایند تا بتوانیم برنامه های خود را عملیاتی کنیم .

*بفرماید صنعت نفت در سال قبل با چه فراز و نشیب هایی روبه رو بود وچگونه موانع موجود را ازمیان برداشت؟

همیشه به این مسئله تاکید کرده ام که ما هیچ چالشی در مدیریت نداریم و مدیریت یعنی اینکه باید مشکلات را حل کرد و راهکار ارائه داد. برخی از فشارها از بیرون به مجموعه وارد میشود که برای آن هم راهکار داریم ،برخی از چالش ها که مربوط به محیط زیست است را با  مدیریت استان به دنبال حل آن هستیم ،معتقدیم درسایه تعاملات همه چیز قابل انجام است.تمام تلاش ما این است که طرح های هدف گذاری شده در پالایشگاه اصفهان به مرحله اجرا برسد ، کلیه زیر ساخت های لجستیک استان در خدمت پالایشگاه اصفهان هستند ،پالایشگاه اصفهان با اقدامات زیست محیطی زیادی که دراین شرکت به مرحله اجرا رسانده است همیارمحیط زیست به شمارمی رود وبا راه اندازی نیروگاه هزارمگا واتی در پالایشگاه اصفهان اتفاقات خوبی برای مردم وکشوررخ خواهد داد.

* مهمترین برنامه هایی که توسط هلدینگ پترو پالایش اصفهان برای سال آینده هدف گذاری شده است را بفرماید؟

سال ۱۴۰۳سال بسیار حساس و نقطه عطفی برای هلدینگ پترو پالایش اصفهان خواهد بود به گونه ای که پروژه های این شرکت در اوج خود قرارمی گیرد، سایت جدید پالایشگاه اصفهان در بندرعباس راه اندازی خواهد شد، انضباط مالی خوبی درپالایشگاه اصفهان به اجرا درمی آید که منجر به اتمام طرح ها خواهد شد. همچنین با انجام قرار داد ریل ملی که با ذوب آهن اصفهان به امضاء رسید ۱۳ هزار تن ریل ملی برای  ۸۳ کیلومترراه به سرانجام خواهد رسید تا بتوانیم سالانه ۱۰ میلیون تن بار را از طریق راه آهن سراسری جابه جا کنیم .

از این طریق پالایشگاه اصفهان دریا محور خواهد شد و محصولات این شرکت از طریق آب به کل دنیا صادر می شود .

در ادامه نیزطرح های زنجیره ارزش پالایشگاه اصفهان از جمله واحد KHTراه اندازی خواهد شد و درسایت بندر عباس از سیستم کنترل ایرانی EST  استفاده خواهیم کرد . در راستای بهره وری بیشتر در پالایشگاه اصفهان تا تیرماه امسال سیستمERP  را راه اندازی خواهیم کرد و فرایند ها ،کارایی و اثر بخشی را از طریق SAP انجام خواهیم داد و اتفاقات خوبی برای کارکنان به دنبال خواهد داشت .

ما اطمینان داریم که با همت بلند در این مسیر حرکت خواهیم کرد و به اهداف و قله ها خواهیم رسید .

*برنامه پالایشگاه اصفهان برای بهره گیری از شرکت های دانش بنیان در بخش های محتلف چگونه است؟

هدف گذاری ما این است که شرکت مشعل پویا به عنوان ستون بزرگ پالایشگاه اصفهان باید درسکو قرارگیرد وتوسعه پیدا کند برای دراوج قراردادن این شرکت دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته خریداری شده است که درآینده این شرکت را به یک مرجع معتبر و قطب تجهیزاتی تبدیل خواهد کرد که می تواند سایروسایل و تجهیزات مورد نیاز صنایع نفتی، پالایشگاه ها و… را تولید نماید.

ما هیچ گاه به موفقیت های گذشته خود قانع نیستیم چرا که هدف های بزرگتری را مد نظرداریم که باید آن ها را محقق کنیم،به فرموده مقام معظم رهبری می خواهیم رشد ۸ درصد را محقق کنیم ما در این زمینه نمره خوبی برای خود قائل نیستیم و مرتب به این فکر هستیم که برای بالا بردن اهداف خود تلاش کنیم .

باید پالایشگاه اصفهان جزو ۵۰۰ شرکت برتر دنیا قرارگیرد .چرا که با انجام طرح های زنجیره ارزش در این شرکت و تولید محصولات متنوع دراین شرکت شاهد بهره وری بیشتری خواهیم بود.

*شما به عنوان یک مدیرجوانگرا چه برنامه هایی را برای ایجاد مدیریت های خلاقانه در پالایشگاه اصفهان مدنظرقرار  داده اید؟

قطعا ما فرایند محور هستیم و براساس علم مهندسی صنایع و علم روز فعالیت های خود را منطبق می نمایم از این روبا طراحی نرم افزارERPبهره وری ما افزایش خواهد یافت ، در همین زمینه ما آموزش مدیران و مدیر پروری را نیز در دستور کار برنامه ای خود قرار دادیم ، ازاین رو کاری که در طی این سال ها برای تربیت مدیران انجام نشده است را ما در پترو پالایش اصفهان برای تربیت مدیران جوان و با انگیزه به کار گرفته ایم. رویکرد ما در پترو پالایش اصفهان  همواره استفاده از ظرفیت ها ، انگیزه و جسارت جوانان و در کنار آن بهره گیری از ظرفیت و سابقه افراد خبره است.

تلاش ما این بوده که در بهره برداری آموزشی سطح سواد مدیریتی را افزایش دهیم و در این راه هیچ تفاوتی بین خانم و اقا وجود ندارد و ما با شعار کار- کار در کشور راهی رو به جلو را می پیماییم .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.