تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1402 - 15:40
کد خبر : 136567

رئیس بانک مرکزی : خبر‌های خوبی درباره پس گرفتن پول‌های بلوکه کشور خواهیم شنید

رئیس بانک مرکزی : خبر‌های خوبی درباره پس گرفتن پول‌های بلوکه کشور خواهیم شنید

آرمان شرق-گروه اقتصاد: فرزین با بیان این‌که «مذاکرات سیاسی برای پس گرفتن پول‌های بلوکه کشور در حال انجام است»، گفت: به زودی خبر‌های خوبی در این باره خواهیم شنید.

رئیس بانک مرکزی : خبر‌های خوبی درباره پس گرفتن پول‌های بلوکه کشور خواهیم شنید

رئیس کل بانک مرکزی ضمن بیان اینکه مذاکرات سیاسی برای پس گرفتن پول‌های بلوکه کشور در حال انجام است، از برگزاری مجمع انحلال ۳ موسسه اعتباری تا پایان سال خبر داد.

محمدرضا فرزین در نشست مشترک رسانه‌ای مسئولان اقتصادی دولت با عنوان «عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم» با بیان اینکه وظیفه بانک مرکزی تنظیم امور پولی، اعتباری و ارزی کشور است، اظهار کرد: متغیر‌های پولی کشور در پنج سال گذشته آسیب جدی داشته و نیاز به اصلاح اساسی در قوانین و نظامات بانکی و پولی احساس شد.

در حال برنامه‌ریزی برای تقویت ریال هستیم

به گزارش ایسنا؛ وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ ضریب جینی به اندازه دو دهم واحد کاهش یافته است، چون یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت شد، البته منجر به افزایش تورم شد، اما ضریب جینی را کاهش داد. تشکیل سرمایه و خرید دستگاه‌ها در بنگاه‌ها و صادرات خدمات و کالا افزایش یافته است.

فرزین خاطر نشان کرد: در حوزه ارز از بسیاری از کشور‌ها مطالبات ارزی و مذاکره داریم و اگر با مذاکره حل نشود، شکایت می‌کنیم. مذاکرات به نتیجه رسیده و به زودی آثار آن را مشاهده خواهید کرد. تامین ارز دستگاه‌ها در امسال رشد ۶.۸ درصدی داشته و بیش از ۲۳ میلیارد دلار تامین کرده‌ایم. مرکز مبادله را ایجاد کرده‌ایم و به زودی آثار آن را مشاهده خواهید کرد. فروش ارز در خیابان را متوقف کردیم و تقاضای ارز برای رفتار سفته‌بازانه کاهش یافت. نیاز ارزی را در یک سامانه آورده‌ایم و از مرکز مبادله ارز برای این نیاز فروخته می‌شود. در حال ایجاد صندوق تثبیت هستیم. در حوزه معامله کشور‌های همسایه درحال برنامه‌ریزی برای تقویت ریال هستیم

صف‌های خرید ارز در خیابان جمع شده است

وی تاکید کرد: رویه فروش ارز اصلاح شده و صف‌های خرید ارز در خیابان جمع شده است. اکنون متقاضیان باید حساب ارزی افتتاح کنند. با این اقدام، فروش ارز ما از ۳۰ میلیون دلار به ۵ تا ۶ میلیون دلار رسیده است.

فرزین گفت: نرخ ارز کنترل خواهد شد و تمام عوامل بنیادی تاییدکننده این است که حوزه پولی و مالی اقتصادی در حال کنترل است.

به زودی خبر‌های خوبی درباره پس گرفتن پول‌های بلوکه کشور خواهیم شنید

فرزین با بیان این‌که «مذاکرات سیاسی برای پس گرفتن پول‌های بلوکه کشور در حال انجام است»، گفت: به زودی خبر‌های خوبی در این باره خواهیم شنید.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد حساب به حساب واحد خزانه متصل شده است؟ گفت: این موضوع چندین سال در حال انجام است. مجموع حساب‌هایی که به حساب واحد خزانه منتقل شده، بیش از ۲۱ هزار و ۶۰۰ حساب است و حدود ۳۰۰ همت منابع این حساب‌ها به حساب واحد خزانه وارد شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.