این همه تیتر بد در یک مصاحبه؟

دنیای اقتصاد : محمدحسین کنعانی‌زادگان که در فینال تورنمنت اردن با پیراهن تیم ملی ایران دو گل به قطر کارلوس کی‌روش زد و انتقامش را از مربی پرتغالی گرفت، این روزها حسابی سر کیف است. کی‌روش او را در جام‌جهانی از ترکیب اصلی خارج کرد و این بازیکن هم با دبل برابر تیم مربی پرتغالی، پاسخ او را داد. شاید برای همین است که به اصطلاح قدیمی‌ها چانه او گرم شده و این روزها زیاد گفت‌وگو می‌کند. به تازگی هم مصاحبه‌ای تصویری از کنعانی‌زادگان منتشر شده که به جرات می‌توان گفت همه تیترهای آن بد است. بیایید با هم مرور کنیم.

رونالدو به من گفت دروغگو! کنعانی در مورد تقابلش با کریس رونالدو در بازی پرسپولیس و النصر و خلق آن صحنه معروف در کنار خط طولی زمین می‌گوید: «من روی رونالدو خطا نکردم و این موضوع را هم به او اطلاع دادم اما به من گفت تو یک دروغگو هستی!» مطمئنی دقیقا همین دیالوگ برقرار شد؟ یعنی شما با آدمی که دروغگو خطابت کرد آن‌طور گرم گرفته بودی و ول‌کن هم نبودی؟ به نظر می‌رسد حتی این خاطره‌بازی‌(و چه بسا خاطره‌سازی) از دوئل با کریس هم تلاشی آماتور و پر از ذوق برای رزومه‌سازی باشد. یک ماه از بازی با رونالدو گذشت؛ تا کی قرار است خاطراتش را تعریف کنید استاد؟ شما بازیکن ملی این مملکت هستی؛ خوب نیست بابت رودررویی با چنین رقیبی این همه ذوق و هیجان آشکار داشته باشی.

ماشین ۱۰۰ میلیاردی وارد کردم!   او در مورد خودرویی که با آن برای عقد قرارداد با پرسپولیس رفت، می‌گوید: «باید با ماشین خوب به باشگاه رفت و برای همین با مرسدس بنز نارنجی به باشگاه رفتم. قیمت آن قطعا ۱۰۰ میلیارد تومان نیست، اما یک رنجروور (حواله اهدایی به ملی‌پوشان در جام جهانی ۲۰۲۲) وارد کردم که قیمت آن ۱۰۰ میلیارد تومان است.» این بخش از مصاحبه هم یادآوری رانت ناحقی است که در اوج مشکلات اقتصادی مردم به فوتبالیست‌ها داده شد و بسیاری، آنها را سزاوار دریافت این حواله‌ها نمی‌دانستند. در روزگاری که خیلی‌ها در تامین خوراک استاندارد خود معطل مانده‌اند، چه معنایی دارد فوتبالیست‌هایی که همین‌طوری هم قراردادهای میلیاردی می‌بندند، چنین امتیازاتی بگیرند؟

با قلعه‌نویی قهرمان می‌شویم    کنعانی همچنین در مورد شرایط تیم ملی هم می‌گوید: «خدا را شکر در تیم ملی نسل خوبی داریم، بازیکنانی هستند که کیفیت بالایی دارند. با حضور امیر قلعه‌نویی و بازیکنان با کیفیت می‌توانیم در آسیا قهرمان شویم.» غیر از عرض ارادت زیرپوستی موجود در این اظهارات نسبت به سرمربی تیم ملی، ذوق‌زدگی کنعانی پس از قهرمانی در تورنمنت کافا و مسابقات چهارجانبه اردن هم توی ذوق می‌زند. حتما امید داشتن چیز خوبی است و تیم ایران باید برای کسب بهترین نتایج ممکن به قطر برود، اما این‌طور دم زدن از قهرمانی، بی‌احترامی است به امثال ژاپن و کره‌جنوبی و استرالیا که در این سال‌ها سخت کار کرده‌اند و برنامه داشته‌اند. در دورانی که ایران درگیر بازی با اردن و قطر و قرقیزستان و افغانستان بود، ژاپن ۴ برد ۴ گله برابر پرو، آلمان، ترکیه و کانادا به دست آورد. کمی محتاطانه‌تر حرف بزنید دوستان!