تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 19:33
کد خبر : 134543

آیا سارقین می‌توانند دربهای ضد سرقت را باز کنند؟

آیا سارقین می‌توانند دربهای ضد سرقت را باز کنند؟

یکی از فاکتورهای مهم انتخاب منزل، میزان امنیت آن است. راه‌ها و روش‌های بسیاری برای ورود سارقان به منزل وجود دارد که ورود از درب اصلی از ساده‌ترین گزینه‌ها و راهکارها است. انسان‌ها همواره از گذشته تاکنون تلاش نموده‌اند از طریق ساختن انواع قفل، حفاظ، نرده، دوربین‌های مدار بسته و در نهایت درب‌های ضد سرقت

یکی از فاکتورهای مهم انتخاب منزل، میزان امنیت آن است. راه‌ها و روش‌های بسیاری برای ورود سارقان به منزل وجود دارد که ورود از درب اصلی از ساده‌ترین گزینه‌ها و راهکارها است. انسان‌ها همواره از گذشته تاکنون تلاش نموده‌اند از طریق ساختن انواع قفل، حفاظ، نرده، دوربین‌های مدار بسته و در نهایت درب‌های ضد سرقت میزان امنیت محل سکونت خود را افزایش دهند.

از بین تمامی این موارد، درب‌های ضد سرقت از جایگاه بالایی در بین مردم و تولیدکنندگان برخوردار شدند و به سرعت بجای درب‌های قدیمی مورد استفاده قرار گرفتند. از جمله دلایل این جایگزینی این بود که درب‌های قدیمی به اندازه کافی ایمن نبودند و سارقان می‌توانستند به راحتی درب‌ها را بشکنند. در مقابل درب‌های ضد سرقت در برابر سرقت، فشار و انواع ضربه از استحکام و ایمنی بالایی برخوردار هستند و امکان ورود سارقین به داخل منزل را می‌بندند. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا سارقین می‌توانند درب‌های ضد سرقت را باز کنند؟ در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

برای مشاهده محصولات درب ضد سرقت کلیک کنید.

آیا سارقین می‌توانند درب‌های ضد سرقت را باز کنند؟

درب‌های ضد سرقت به دلیل نوع ساختاری که دارند در مقابل فشارهای خارجی و انواع ضربه مقاوم‌تر هستند و در نتیجه ایمنی بیشتری را فراهم می‌نمایند.

باز کردن درب‌های ضد سرقت توسط سارق یکی از دغدغه‌های کسانی است که قصد خرید این نوع از درب‌ها را دارند. شایان ذکر است که دزدی از این نوع از درب‌ها در صورتی غیر ممکن است که درب‌ ضد سرقت اصل از مراکز فروش معتبر و دارای سابقه تهیه و خریداری گردد. نحوه ساخت این درب‌ها مطابق با استانداردهای جهانی می‌باشند از این رو امکان باز شدنشان غیر ممکن است. درب ضد سرقت در صورتی که از ایمنی کافی برخوردار و مرغوب باشد، راه‌های نفوذ سارقان نیز کمتر خواهد شد.

علاوه بر این، در صورتی که در ساختار درب ضد سرقت از قفل‌های باکیفیت و دارای ایمنی بالا استفاده شود وارد شدن به داخل منزل بسیار دشوار می‌باشد. از این رو باکیفیت ‌ترین و مرغوب‌ترین قفل باید در ساخت درب‌های ضد سرقت استفاده شود تا از این طریق به کاهش سرقت کمک کنند. قفل درب‌های ضد سرقت از انواع مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

برای خرید درب ضد سرقت امن و با کیفیت با شماره ۰۹۱۲۵۶۱۰۹۵۹ تماس بگیرید.

ساختار درب ضد سرقت

خرید درب‌های ضد سرقت اصل از مراکز معتبر یکی از بهترین روش‌ها برای ایمن سازی ورودی ساختمان‌ها است و میزان امنیت این نوع از درب‌ها ارتباط بسیاری با شیوه طراحی و ساختار آن دارد. همانطور که ذکر نمودیم بیشتر سارقان برای ورود به منزل از درب اصلی وارد می‌شوند بنابراین خرید درب‌ ضد سرقت تا حد بسیاری خیال افراد از بابت امنیت منزل راحت می‌کند.

این نوع از درب از لحاظ ساختار بدنه بسیار مستحکم و ایمن است و دارای لایه‌های مختلفی است. اصلی‌ترین لایه این درب از یک ورق فولادی تشکیل شده است که سبب می‌شود درب در برابر ضربه مستحکم باشد. در دو طرف این ورق فولادی از دو پوشش چوبی تشکیل شده است که علاوه بر اینکه سبب زیبا سازی ظاهر درب می‌گردد باعث می‌شود ورق فولادی نیز تقویت گردد.

درب ضد سرقت شیشه ای یکی از مدلهای لوکس و محبوب بازار است. این دربها دارای ظاهری شیک هستند. اما عده ای بر این باورند که به دلیل استفاده از شیشه دارای استحکام لازم نیستند. در حالیکه اینگونه نیست و دربهای ضد سرقت سرقت شیشه خور از لحاظ امنیتی بسیار مستحکم و مقاوم هستند.

قفل درب ضد سرقت

هر یک از درب‌های ضد سرقت دارای قفل‌هایی برای تامین امنیت درب می‌باشند علاوه بر این به منظور ایجاد امنیت بیشتر، می‌توان از قفل‌های مرکزی استفاده نمود تا امنیت بیشتری فراهم گردد. قفل‌های مرکزی دارای زبانه بیشتری هستند در نتیجه مدت زمان بیشتری از سارقان می‌گیرد تا بتوانند آن را باز کنند.

انواع دیگری از قفل‌ها نیز وجود دارد همچون قفل گاوصندوقی، قفل چنگکی و.. که هر یک بر اساس استانداردهای خاص خود و ویژگی‌های متفاوتی که دارند ایمنی بیشتری را فراهم می‌نمایند.

چهارچوب مستحکم درب مانعی برای ورود سارقان

یکی از رایج‌ترین روش‌های سارقین برای ورود به منازل، استفاده از دیلم است. افراد با توجه به نوع نیاز خود و میزان هزینه مدنظرشان، می‌توانند امکانات ویژه‌ای بر روی درب‌های ضد سرقت نصب نمایند. یکی از مهم‌ترین اقدامات برای امنیت بیشتر، ایجاد یک لبه یک سانتی بر روی چهارچوب است به نحوی که هیچ گونه فضایی بین درب و چهارچوب وجود نداشته باشد. نصب این لبه اضافه از جمله آپشن‌هایی است که سبب می‌شود امکان سرقت از طریق دیلم به پایین‌ترین حد برسد. در صورت انتخاب درب ضد سرقت از مراکز تولیدی معتبر و حرفه‌ای سبب می‌شود تا دیگر نگرانی از بابت استحکام چهارچوب درب وجود نداشته باشد.

انواع روش‌های باز کردن درب ضد سرقت توسط سارقین

سارقین از روشهای مختلف برای باز نمودن درب ضد سرقت و ورود به منازل استفاده می‌کنند:

  1. از طریق دیلم کردن درب ضد سرقت: همانطور که ذکر نمودیم شایع‌ترین روش سارقین برای باز کردن درب‌های ضد سرقت، دیلم کردن درب است که می‌توان این مشکل را برطرف نمود و ایمنی بیشتری را فراهم کرد.

  2. آسیب زدن به قفل درب ضد سرقت: روش دیگر که جزو مدرن‌ترین شیوه ورود به منزل توسط سارقین است، از طریق آسیب زدن به قفل می‌باشد. در این روش، سارق با وارد کردن ضربه‌های بسیار به قفل، سیلندر آن را شکسته و سپس سیلندر خود را به جای سیلندر قبلی می‌اندازد و از طریق کلیدی که دارد درب را باز می‌کند. سوالی که در این لحظه مطرح می‌شود این است که تمامی درب‌های ضد سرقت با این روش‌ها باز می‌شوند؟ که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

آیا تمامی درب‌های ضد سرقت توسط سارقین باز می‌شوند؟

به طور کلی درب‌های ضد سرقت، امنیت و آرامش را القا می‌نماید اما بعضی از درب‌ها تنها نان این عنوان را یدک می‌کشند و درواقع سارقین به راحتی می‌توانند از آن عبور کنند. لازم به ذکر است که مواردی وجود دارد که درب‌های ضد سرقت را ایمن‌تر می‌نماید من جمله:

  • میزان ضخامت قابل قبول ورق چهارچوب

  • قرار گرفتن قفل در ساختار زیر سازی درب به صورت بسیار ایمن

  • برند قفل کار شده بر روی درب

علاوه بر این موارد، ذکر این نکته لازم است که در صورتی که درب‌های ضد سرقت را از مراکز فروش معتبر و صاحب نام تهیه و خریداری نمایید، امکان ورود سارقین به منزل به پایین‌ترین حد ممکن می‌رسد چرا که این مراکز درب‌های ضد سرقت اصل را تولید می‌نمایند و به فروش می‌رسانند.

باز نمودن کدام درب‌های ضد سرقت امکان پذیر نمی‌باشد؟

درب‌های ضد سرقت در صورتی که از ویژگی‌های زیر برخوردار باشند از احتمال سرقت کمتری برخوردار می‌باشند:

درب ضد سرقت دارای ورق‌های فولادی

در صورتی که ساختار درب از ورق فولادی ساخته شده باشد و سطح رویی آن با چوب پوشانیده شده باشد از نفوذپذیری بسیار کمتری برخوردار خواهد گشت.

درب ضد سرقت دارای چهارچوب فلزی

لازم است درب‌های ضد سرقت داخل چهارچوب فلزی نصب شود و برای نصب آن‌ها از لولاهای آهنی استفاده می‌شود که توان نگهداری وزن سنگین درب را داشته باشد. در این صورت امکان خروج درب از چهارچوب ممکن نخواهد بود.

قفل‌های ضد سرقت

به دلیل اینکه قفل‌های ضد سرقت از ساختاری متفاوت‌تر و مقاوم‌تر از قفل‌های معمولی برخوردار هستند و دارای چندین زبانه در داخل قفل می‌باشند، در نتیجه سبب می‌شود که سارق امکان باز کردن قفل درب را نداشته باشد.

راهکارها و نکاتی برای افزایش ایمنی در برابر ورود سارقین

از جمله راهکارهای مهم افزایش ایمنی، خرید درب ضد سرقت اصل، باکیفیت و مرغوب از مراکز معتبر و شناخته شده است که این امر سبب می‌شود علاوه بر اینکه تنوع بسیاری در هنگام انتخاب درب ضد سرقت مدنظر خود داشته باشیم، از لحاظ ایمنی و استحکام درب نیز آرامش خیال بیشتری را تجربه نماییم. برای خرید دربهای ضد سرقت اصل و با کیفیت با شماره ۰۹۱۲۵۶۱۰۹۵۹ تماس بگیرید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.