تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 9:17
کد خبر : 152261

۳ شهربازی مناسب برای کودکان در مشهد

۳ شهربازی مناسب برای کودکان در مشهد

۳ شهربازی مناسب برای کودکان در مشهد مشهد، مهم‌ترین قطب گردشگری مذهبی ایران است و هر سال میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی برای زیارت حرم مطهر امام‌رضا علیه‌السلام به این شهر سفر می‌کنند. سفر به مشهد علاوه‌بر سفر زیارتی، سفر سیاحتی نیز محسوب می‌شود؛ زیرا در این شهر، جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و تفریحی فراوانی

۳ شهربازی مناسب برای کودکان در مشهد

مشهد، مهم‌ترین قطب گردشگری مذهبی ایران است و هر سال میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی برای زیارت حرم مطهر امام‌رضا علیه‌السلام به این شهر سفر می‌کنند. سفر به مشهد علاوه‌بر سفر زیارتی، سفر سیاحتی نیز محسوب می‌شود؛ زیرا در این شهر، جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و تفریحی فراوانی وجود دارد. بیشتر افراد ساکن قزوین هم‌زمان با آغاز پیش فروش بلیط قطار برای خرید بلیط قطار قزوین مشهد اقدام می‌کنند. یکی از جاذبه‌های گردشگری تفریحی مشهد شهربازی‌های این شهر هستند. زائران می‌توانند برای خاطره‌انگیز‌بودن سفر به این شهر برای کودکان، آن‌ها را به شهربازی ببرند. در این مطلب، قصد داریم ۳ شهربازی مناسب برای کودکان در مشهد را معرفی کنیم.

مناسب‌ترین شهربازی‌های مشهد برای کودکان کدام‌اند؟

خانواده‌های ایرانی علاقه و ارادت خاصی به امام هشتم شیعیان دارند و تعداد زیادی از آن‌ها بعد از اعلام تاریخ پیش فروش بلیط قطار، ترجیح می‌دهند که برای گذراندن تعطیلات با خرید بلیط قطار، راهی مشهد شوند. بسیاری از مردم قزوین نیز با آغاز پیش فروش قطار، برای خرید آنلاین بلیط قطار قزوین مشهد اقدام می‌کنند. با‌توجه‌به متفاوت‌بودن دنیای کودکان با دنیای بزرگ‌ترها و آشنا‌نبودن آن‌ها با مفهوم زیارت، انتخاب یک شهربازی مناسب برای کودکان در زمان سفر به مشهد اهمیت بسیار زیادی دارد. والدین معمولا برای این‌که این سفر مذهبی به کودکان نیز خوش بگذرد، آن‌ها را به شهربازی می‌برند.

شهربازی‌های مشهد دارای محیطی شاد و فرح‌بخش هستند و تأثیر شگفت‌انگیزی در بهبود روحیه کودکان دارند. از فواید مهم بردن کودکان به شهربازی می‌توان به مواردی مانند یادگرفتن چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، صبور‌بودن، رعایت نوبت، انجام کارهای مشارکتی، بازی‌های خلاقانه، تقویت عضلات و ماهیچه‌های بچه‌ها به‌دلیل تحرک زیاد و … اشاره کرد. شهربازی‌های مشهد فقط برای استفاده مسافران احداث نشده‌اند؛ بلکه مردم مشهد نیز معمولا کودکان خود را برای تفریح به شهربازی‌های این شهر می‌برند. تعداد زیادی شهربازی در شهر مشهد وجود دارد؛ اما در ادامه این بخش، با ۳ شهربازی مناسب برای کودکان آشنا خواهید شد.

  1. شهربازی اکسون‌پارک مشهد

یکی از شهربازی‌های سرپوشیده مشهد، شهربازی اکسون‌پارک است که در طبقه چهارم مجتمع تجاری اکسون در محله ۱۷ شهریور و خیابان حنایی بیست‌وسوم، واقع شده است. این مکان از‌لحاظ موقعیت جغرافیایی به بازار امام‌رضا، هتل انقلاب،‌ هتل سی نور و مرکز آموزشی-پژوهشی و درمانی سوانح شهید کامیاب مشهد نزدیک است. خانواده‌هایی که برای خرید به مرکز خرید برج اکسون مراجعه می‌کنند، هم‌زمان می‌توانند کودکان خود را به شهربازی اکسون‌پارک ببرند. این شهربازی تمام روزهای هفته حتی جمعه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب، پذیرای بازدیدکنندگان است.

از امکانات شهربازی اکسون پارک می‌توان به کافه‌رستوران، اتاق گریم کودکان،‌ ۹۰ بازی تفریحی مانند بازی‌های دیجیتالی، تیراندازی، استخر توپ، ماشین کوبنده، تیروکمان، قصر کودک، دریفتینگ، کارتینگ و … اشاره کرد. خانواده‌ها برای ورود به این مرکز تفریحی و سرگرمی ابتدا باید بلیط ورودی تهیه کنند. برای استفاده از هر یک از بازی‌ها و سرگرمی‌ها، به‌صورت جداگانه به پرداخت هزینه نیاز است. در‌صورت استفاده از مترو برای رفتن به این شهربازی باید در ایستگاه مترو هفده شهریور و در‌صورت استفاده از اتوبوس باید در ایستگاه اتوبوس ابتدای بلوار شهید شیرود پیاده شوید.

  1. شهربازی هپی‌لند مشهد

اگر جزو خانواده‌هایی هستید که به‌همراه کودکان خود و از‌طریق خرید بلیط قطار قزوین مشهد به این شهر مسافرت خواهید کرد، برای سرگرمی کودکان و ثبت یک خاطره خوب از مشهد، آن‌ها را به یکی از شهربازی‌های سرپوشیده نزدیک به حرم یعنی شهربازی هپی‌لند ببرید. این شهربازی در سال ۱۳۹۳ و در طبقه سوم مجتمع تجاری آرمیتاژ واقع در بلوار طبرسی مشهد افتتاح شده است و ۵۰ وسیله بازی متنوع در آن وجود دارد. شهربازی هپی‌لند با مساحت ۱۲۵۰ مترمربع از فضای کافی برای بازی‌های مختلف برخوردار است.

از بازی‌های پرطرفدار این مجموعه سرگرمی و تفریحی می‌توان به بازی‌هایی مانند دارت، کشتی، قطار، انگری‌برد، صخره‌نوردی، سیمیلاتور، ماشین‌های کوبنده، تیروکمان، هلیکوپتر و … اشاره کرد. والدین و بزرگسالان نیز در کنار کودکان می‌توانند از بازی‌هایی مانند بیلیارد، فوتبال‌دستی و بازی‌های کامپیوتری یا سینمای هفت‌بعدی لذت ببرند. جاذبه‌های گردشگری مانند آرامگاه نادرشاه افشار، خانه توکلی، پارک وحدت و حرم مطهر، با شهربازی هپی‌لند مشهد فاصله نزدیکی دارند. بازدید از این مکان هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب امکان‌پذیر است.

  1. شهربازی هلیوم‌پارک مشهد

شهربازی هلیوم‌پارک یکی دیگر از شهربازی‌های مناسب کودکان در مشهد است که افتتاح آن به سال ۱۳۹۷ برمی‌گردد. این شهربازی در طبقات چهارم و پنجم برج تجاری مروارید گوهرشاد، بلوار جانباز، بین جانباز ۵ و ۷ قرار دارد و دارای دو سالن با مساحت ۱۵۰۰ مترمربع است. جالب است بدانید که هلیوم‌پارک، اولین پارک پرشی ایران محسوب می‌شود و جزو هیجان‌انگیزترین مجموعه‌های تفریحی مشهد است. مهم‌ترین وسیله بازی موجود در این شهربازی که علاوه‌بر کودکان در بین بزرگسالان نیز طرفداران بسیار زیادی دارد، ترامپولین نام دارد. با استفاده از این بازی می‌توان از هیجان پرش به بالا و پایین لذت برد.

علاوه‌بر ترامپولین بازی‌های دیگری مانند صخره‌نوردی، بسکتبال، والیبال، ژیمناستیک، دوج‌بال، فری‌جامپ،‌ ایربگ، بخش‌های ساحلی و جنگلی نیز در شهربازی هلیوم‌پارک وجود دارد. این مکان هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به روی مراجعه‌کنندگان باز است. از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این شهربازی می‌توان به پارک ملت، پارک کوه‌سنگی، پارک وکیل‌آباد، حرم مطهر، باغ گیاه‌شناسی و آرامگاه نادرشاه افشار اشاره کرد.

خرید بلیط قطار قزوین مشهد با قیمت ارزان در سایت فلای تودی

در این مطلب، شما عزیزان را با سه مورد از بهترین و مناسب‌ترین شهربازی‌های مشهد برای کودکان شامل شهربازی اکسون‌پارک، شهربازی هپی‌لند و شهربازی هلیوم‌پارک آشنا کردیم. بعد از اعلام تاریخ پیش فروش قطار مشهد، می‌توانید بلیط قطار قزوین مشهد را با قیمت ارزان از سایت فلای تودی خریداری کنید و بعد از رسیدن به مشهد و زیارت حرم امام‌رضا علیه‌السلام، کودکان خود را برای تفریح و سرگرمی به شهربازی‌های معروف این شهر ببرید. در سایت فلای تودی، هم‌زمان با خرید بلیط قطار، امکان رزرو یکی از هتل‌های مشهد نیز وجود دارد. کاربران می‌توانند برای پیدا‌کردن ارزان‌ترین بلیط‌های قطار و هتل‌های مشهد از ابزارهای تقویم قیمتی و نمودار قیمتی استفاده کنند و سؤالات خود را با تیم پشتیبانی شبانه‌روزی فلای تودی مطرح کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.