کمک ایران به سوریه برای ساخت ماهواره

عیسی زارع پور در حاشیه سفر رییس جمهور به خبرنگار ایرنا در دمشق درباره همکاری های وزارت ارتباطات کشورمان با همتای سوری اظهار داشت : در این سفر یک تفاهنامه همکاری با طرف سوری امضا شد که برای اجرای آن یک جلسه کاری با وزیر ارتباطات سوریه و معاونان این وزارتخانه برگزار شد .

وی افزود: برای توسعه صادرات محصولات حوزه ارتباطات به توافقات خوبی صورت گرفت و برای مشارکت شرکت های خصوصی کشورمان برای تامین زیرساخت های مورد نیاز سوریه و موضوعات دوجانبه همکاری مورد بحث قرار گرفت.

زارع پور با اشاره به جزییات همکاری ها ادامه داد: از در اختیار قرار دادن داده های فضایی که در اختیار ما هست تا ساخت ماهواره هایی که مورد نیاز این کشور می باشد . در کشور ما بحمدالله توانمندی اینکار را داریم . کشور ما جزو ۱۰ کشوری هست که توانمندی ساخت و پرتاب ماهواره در دنیا را در لایه لیو دارد .

وزیر ارتباطات کشورمان گفت : در حوزه طراحی سرویس های دیجیتال و در اختیار گذاردن تجربیات جمهوری اسلامی در راستای طراحی دولت الکترونیک و هوشمند توافقات خوبی صورت گرفت .

زارع پور تاکید کرد : برای پیگیری این توافقات ما یک گروه کاری ویژه را متشکل از نمایندگان دو طرف مشخص کردیم که اجرای این تفاهمنامه را پیگیری کنند.