تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 بهمن 1402 - 17:36
کد خبر : 148273

نامه احمد مازنی به شورای نگهبان: با رد صلاحیت ها انتخابات رقابتی شد؟

نامه احمد مازنی به شورای نگهبان: با رد صلاحیت ها انتخابات رقابتی شد؟

آرمان شرق-گروه سیاست:با رد صلاحیت های بسیار از نیروهای اصلاح طلب و اعتدالی انتخابات رقابتی شد یا بالعکس؟چرا در شرایطی که کشور نیاز به حضور حداکثری مردم دارد با عدم تایید صلاحیت بسیاری افراد موجه و مورد قبول مردم دامنه انتخاب تنگ تر شده‌است!؟چرا یک سوی میدان سرخوش از مشارکت حداقلی خود را پیروز میدان بی رقیب بداند و مشکلش ارایه فهرست های متعدد باشد و دیگر سوی میدان قادر به ارائه فهرست در انتخابات مجلس دوازدهم نباشد؟!  در چنین شرایطی مردم را به حضور و مشارکت سیاسی در کدام میدان رقابت تشویق و دعوت کنیم؟

نامه احمد مازنی به شورای نگهبان: با رد صلاحیت ها انتخابات رقابتی شد؟

نامه سرگشاده احمد مازنی به شورای نگهبان

به گزارش منیبان، متن نامه این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به شورای نگهبان را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرات فقهاء عظام و حقوق دانان گرام شورای محترم نگهبان

باسلام و احترام

استحضار دارید که اتکاء نظام جمهوری اسلامی ایران بر آراء مردم از بدیهیات است که قانون اساسی به عنوان میثاق ملی بر آن تاکید دارد و امام خمینی(ره) به عنوان رهبر و مؤسس نظام میزان را رای ملت دانسته و همگان را به شرکت در انتخابات ترغیب فرمودند.

از سوی دیگر در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی راهبردهای “رقابت”،” سلامت”، “امنیت” و “مشارکت” مطرح و از همگان به ویژه خواص خواسته اند که زمینه مشارکت پرشور مردم را در انتخابات یازدهم اسفند امسال فراهم کنند.

اما با تأسف بسیار شاهد حاکمیت فضای گرم انتخاباتی در سطح جامعه به ویژه در کلان شهر ها و بالاخص در پایتخت ایران عزیز نیستیم و نظر سنجی ها حاکی از مشارکت شایسته و در طراز انقلاب بزرگ  اسلامی و مردم آزاده ایران نیست.

به نظر می رسد در چنین شرایطی حتی نامزدهای اندک جریان اصلاحات و تحول خواهان در تهران امکان تهیه فهرست انتخاباتی ندارند.

اکنون سئوال این است که: با رد صلاحیت های بسیار از نیروهای اصلاح طلب و اعتدالی انتخابات رقابتی شد یا بالعکس؟

چرا در شرایطی که کشور نیاز به حضور حداکثری مردم دارد با عدم تایید صلاحیت بسیاری افراد موجه و مورد قبول مردم دامنه انتخاب تنگ تر شده‌است!؟

چرا یک سوی میدان سرخوش از مشارکت حداقلی خود را پیروز میدان بی رقیب بداند و مشکلش ارایه فهرست های متعدد باشد و دیگر سوی میدان قادر به ارائه فهرست در انتخابات مجلس دوازدهم نباشد؟!  در چنین شرایطی مردم را به حضور و مشارکت سیاسی در کدام میدان رقابت تشویق و دعوت کنیم؟

علیهذا با تأکید مجدد بر ضرورت فراهم کردن زمینه مشارکت بیشتر در انتخابات مجلس دوازدهم در روز یازدهم اسفند، از اعضای محترم شورای نگهبان انتظار می رود در فرصت باقیمانده با تأیید صلاحیت نامزدهای بیشتر موانع تهیه فهرست و رقابت واقعی را به ویژه در کلانشهرها بر طرف و راه را برای مشارکت مؤثر مردم هموار سازند.

احمد مازنی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.