تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402 - 12:59
کد خبر : 144780

سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی تأکید شد

تحول و تعالی روابط عمومی با هوش مصنوعی

تحول و تعالی روابط عمومی با هوش مصنوعی

تحول و تعالی روابط عمومی با هوش مصنوعی   آرمان امروز: نوزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی طی روزهای ۲۱ -۲۰ آذرماه با حضور دست اندرکاران روابط عمومی با موضوع “کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی“ برگزار و در پایان بر تحول و تعالی هنر هشتم با کاربرد هوش مصنوعی تأکید شد. هوش مصنوعی

تحول و تعالی روابط عمومی با هوش مصنوعی

 

آرمان امروز: نوزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی طی روزهای ۲۱ -۲۰ آذرماه با حضور دست اندرکاران روابط عمومی با موضوع کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی برگزار و در پایان بر تحول و تعالی هنر هشتم با کاربرد هوش مصنوعی تأکید شد.

هوش مصنوعی و انقلابی شگفتی ساز در روابط عمومی

در مراسم افتتاح این رویداد، هوشمند سفیدی دبیر سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی طی سخنانی گفت: روابط عمومی همواره خود را مدیون فناوری می داند، فناوری هایی که حاصل انقلاب های صنعتی است، جالب آنکه روابط عمومی مدرن، خود محصول و میوه دومین دوره انقلاب صنعتی در حد فاصل انقلاب دوم و سوم یعنی سالهای ۱۸۷۰ تا ۱۹۶۹ است که در سال ۱۹۰۶ رخ می نماید. وی افزود: براین اساس است که با هر دوره از انقلاب صنعتی، زمینه ها و بستر تعالی روابط عمومی، بیشتر فراهم می‌شود، اما آنچه که اهمیت اساسی دارد، وقوف و دقت در این نکته است که انقلاب های صنعتی، خود حاصل انقلاب های فکری و تئوریک بوده است، بنابراین تحول تکنولوژیک روابط عمومی باید متکی بر تحول فکری و تئوریک در این عرصه باشد. به نظر می رسد مرور تئوری های ارتباطی و بعضاً دیدگاه‌های روابط عمومی، در آستانه سال ۲۰۲۴، الگویی از روابط عمومی را پیش روی ما نهاده است که از آن به عنوان الگوی دوسویه همسنگ یاد می شود؛ این نوع مدل از روابط عمومی بیش از سایر مدل های رایج و گاهی منسوخ، ظرفیت استفاده صحیح از فناوری ها را برای رشد و تعالی دارد.

سفیدی با تأکید بر اینکه اینک که تلاش های مربوط به خلق و توسعه هوش مصنوعی از سال ۱۹۵۶ به بعد به بار نشسته است، گفت: ما می توانیم هوش مصنوعی را مهمترین دستاورد فناوری قرن حاضر توصیف کنیم؛ در این دوره، روابط عمومی این فرصت را یافته است تا با استفاده از این فناوری، عمق و میدان عمل خود را گسترش دهد و بیش از پیش به سمت ترقی و پیشرفت گام بر دارد.

این در حالی است که اگر بپذیریم طی ۶ سال آینده انقلاب صنعتی پنجم که پیش بینی می شود در سال ۲۰۳۰ اتفاق بیفتد، با ویژگی مهم تلفیق هوش و انسان رخ دهد، آنگاه می توان چنین واقعه‌ای را پیش‌درآمد انقلاب در روابط عمومی دانست. آنچه در این‌جا حائز اهمیت است، توجه به این مفهوم است که کاربرد هوش مصنوعی در روابط‌عمومی به معنای ماشینی کردن کار روابط‌عمومی نیست، بلکه ارتقای درجه و سطح هوشمدی آن است.

خانه روابط عمومی ایران با تأکید بر اینکه امروز، وظیفه دست اندرکاران روابط عمومی، درک چنین واقعیاتی است که می تواند آنان را جلوتر از روندها قرار دهد خاطرنشان ساخت: اگر بتوان ظرفیت های هوش مصنوعی را برای استفاده در روابط عمومیِ خوب درک کرد، می توان از پیامدهای مثبت آن آگاه شد و زمینه بهره برداری از آن را فراهم کرد؛ اینک باید شمارش معکوس سپردن برخی از فعالیت های ساده روابط عمومی را به هوش مصنوعی آغاز کرد؛ این وضعیت به کارشناسان روابط عمومی کمک خواهد کرد تا آنان بیشتر در مدیریت استراتژیک سازمان یا شرکت خود نقش آفرینی کنند و نقش تخصصی خود را به رخ بکشند. ما باید این دستاورد را به رسمیت بشناسیم و برای کاربرد آن، خط مشی صحیح و لازم را پی بریزیم؛ هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی. اولین گام در این راه، ارتقای آگاهی و دانش خودمان در زمینه کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی است.

هوش مصنوعی، نباید ارتباطات انسانی را تحت الشعاع قرار دهد

همچنین خسرو رفیعی رئیس انجمن روابط عمومی ایران در مراسم اختتامیه، با اشاره به لزوم کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی، تأکید کرد کاربرد این فناوری نباید موضوع ارتباطات انسانی را تحت الشعاع قرار دهد.

وی همچنین از ارتقای جایگاه و منزلت روابط عمومی در ایران سخن گفت و خاطرنشان ساخت: یک روزی باید جایگاه روابط عمومی را به مدیران روابط عمومی گوشزد می کردیم، اما مروزه، حتی مدیران ارشد نیز می دانند بدون روابط عمومی کارآمد، نمی توانند موفق باشند.

 

لزوم افزایش آگاهی درباره هوش مصنوعی

در ابتدای این رویدادپیام دکتر آنه‌گرت‌آبارزوآ، رئیس انجمن‌بین‌المللی روابط‌عمومی برای نوزدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی قرائت شد. در این پیام آمده است: به عنوان رئیس انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی (ایپرا)، به “مؤسسه روابط‌عمومی آرمان” برای برنامه‌ریزی و برگزاری نوزدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی در تهران صمیمانه تبریک می‌گویم. آنچه که بیش از هر چیز توجه مرا به این دوره از سمپوزیوم جلب کرد، موضوع آن یعنی «بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی» بود. امروز که روابط‌عمومی در تمامی ابعاد روابط فردی، میان‌فردی، اجتماعی و سازمانی، ایفاگر نقشی اساسی و حیاتی است بیش از هر زمان دیگری حرفه‌ای محترم و ارزشمند به شمار می‌آید و برگزاری رویدادهایی نظیر این سمپوزیوم، همیشه و همواره یک ضرورت است.

انتخاب این موضوع، برای بررسی ابعاد عملی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی، از نظر زمانی کاملاً درست و مناسب بوده است. مایلم توضیه کنم که «دستورالعمل هوش مصنوعی و روابط‌عمومی» را که توسط انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی تدوین شده است، بررسی کند و مورد پذیرش قرار دهید. همه کارگزاران روابط‌عمومی موظفند که در راستای افزایش آگاهی عمومی درباره هوش مصنوعی و استفاده از آن به شیوه‌ای مسئولانه گام بردارند.

این دستورالعمل که ۵ ماده از ۱۸ ماده منشور اخلاقی انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی را به خود اختصاص داده است، تفسیری از شیوه بکارگیری این فناوری در روابط عمومی را به دست می‌دهد. جزئیات این دستورالعمل، توسط دبیرکل محترم ایپرا جناب آقای فیلیپ شپرد، برای شرکت‌کنندگان نوزدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی تشریح خواهد شد.

همچنین، باعث افتخار من خواهد بود اگر “مؤسسه روابط‌عمومی آرمان”، نسخه‌ای ‌از ترجمه فارسی این دستورالعمل را در اختیار انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی قرار دهد.

مایلم اعلام کنم که باعث افتخار انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی است که یک بار دیگر با شما و این سمپوزیوم سالانه در ارتباط قرار گرفته است. در پایان، برای آقای هوشمند سفیدی دبیرکل سمپوزیوم و همچنین، آقای امیرعلی خلج و همه شرکت‌کنندگان در این رویداد مهم و گران‌سنگ، بهترین‌ها را آرزومندم.

دستورالعمل ایپرا درباره هوش مصنوعی

انجمن بین المللی روابط عمومی، دستورالعمل هوش مصنوعی و روابط‌عمومی (مفهوم هوش مصنوعی مولد) را منتشر کرد. متن کامل این دستور العمل به شرح زیر است: هوش مصنوعی مولد (Generative AI) نوعی سیستم هوش مصنوعی است که قادر به تولید متن، تصویر، ویدئو، صدا و همچنین، مکالماتی بسیار شبیه به مکالمات انسان است. تحقق این فناوری مرهون پیشرفت‌های به دست آمده در عرصه یادگیری ماشین است که در آن، رایانه‌‌ها خود از طریق تحلیل کردن مقادیر زیادی از داده‌های موجود در اینترنت، موضوعاتی را فرا می‌گیرند. اما بسیاری از داده‌های اولیه‌‌ی موجود در اینترنت که هوش مصنوعی از آنها استفاده می‌کند، اطلاعات نادرست هستند. به علاوه، از آنجا که الگوریتم‌ها توسط انسان طراحی می‌شوند، امکان سوگیرانه بودن آنها نیز وجود دارد. این بدان معنا است که تک تک برون دادهای هوش مصنوعی، طبیعتاً می‌توانند سوگیرانه و حاوی اطلاعات نادرست باشند.

یک مسئله دیگر این است که امکان تشخیص محتواهای تولید شده توسط انسان و هوش مصنوعی چندان آسان نیست.

هوش مصنوعی مولد، فناوری تحول‌آفرینی است که متخصصان روابط‌عمومی، آن را به کار خواهند گرفت. در دستورالعمل حاضر، به هشدارها و توصیه‌هایی درباره ترکیب هوش مصنوعی مولد و روابط عمومی اشاره شده است.

انجمن بین المللی روابط عمومی و هوش مصنوعی مولد

انجمن بین المللی روابط عمومی در طول عمر خود رهبری فکری متخصصان عرصه روابط عمومی را بر عهده داشته است. یکی از بخش‌های کلیدی این نقش، ارائه چارچوب‌های اخلاقی برای این حرفه از طریق تهیه و تنظیم منشورها و دستورالعمل‌های اخلاقی و رفتاری است. اعضای ایپرا از این منشورها و دستورالعمل‌ها حمایت می کنند و با بکاربستن آنها از فضای اخلاقی ایجاد شده، بهرمند می‌شوند. منشور اخلاقی مصوب در ۲۰۱۱، نسخه ادغام شده‌ای از منشور‌های اخلاقی ونیز (مصوب در سال ۱۹۶۱)، آتن (مصوب در سال ۱۹۶۵) و بروکسل (مصوب در سال ۲۰۰۷) است که البته در سال ۲۰۲۰ مورد بازنگری قرار گرفته است. منشور رفتاری کنونی ایپرا تأییدی بر رفتار اخلاقی اعضای این انجمن است که پذیرش آن به کلیه متخصصان روابط‌عمومی در سراسر جهان توصیه می‌شود. علاوه بر این، نهادهای آموزشی و پژوهشی نیز ضرورت و لزوم یادگیری در مورد بایدها و نبایدهای استفاده از هوش مصنوعی را پذیرفته و در این زمینه خواستار راهنمایی شده‌اند.

هوش مصنوعی مولد از دو پتانسیل متضاد برخوردار است. از یک سو می‌تواند جایگاه روابط عمومی را ارتقا و دامنه قابلیت‌های مثبت آن را گسترش دهد و از سوی دیگر، احتمال سوگیری، سوء‌استفاده، فریب و آسیب رساندن را افزایش دهد. به همین دلیل، روابط عمومی‌هایی که از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند با خطر مخدوش شدن شهرت خود روبرو هستند.

هیأت‌مدیره انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی، ایپرا، بر آن شده است تا با توجه به تاریخچه منشورها و دستورالعمل‌های اخلاقی این انجمن، دستورالعملی را در رابطه با استفاده از هوش مصنوعی در روابط عمومی صادر کند. این دستورالعمل‌ که ۵ ماده از ۱۸ ماده منشور رفتاری ایپرا را به خود اختصاص داده است، تفسیری از چگونگی بکارگیری هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی را به دست می‌دهد. هیأت‌مدیره انجمن آگاه است که هوش مصنوعی یک فناوریِ به سرعت در حال توسعه و بر همین اساس، این دستورالعمل را بازبینی خواهد کرد.

منظور از محتوای هوش مصنوعی در این دستورالعمل، محتوایی است که توسط ابزارهای هوش مصنوعی مولد تولید می‌شود.

ابتدا یادآوری می شود که: متخصصان روابط عمومی به واسطه مهارت‌های ارتباطی خود، از ابزارهای تأثیرگذار منحصر به فردی دارند. کانال‌های ارتباطی دیجیتالی، کانال‌هایی هستند که ممکن است در آنها، به طور گسترده‌ای اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده‌ منتشر شود و حتی مدت‌های طولانی بدون هیچ چالشی همچنان در آنها باقی بمانند. به همین دلیل، ضروری است که روابط‌عمومی‌ها توجه ویژه‌ای نسبت به حفظ میزان اعتماد و اعتبار خود مبذول دارند. محتوای هوش مصنوعی، هم می تواند نقش مؤثری در جهت افزایش جایگاه و حسن شهرت روابط عمومی ایفا کند و هم باعث سوگیری، سوء استفاده، فریب و آسیب‌رسانی شود.

کارگزاران روابط عمومی در هنگام بکارگیری محتوای هوش مصنوعی در ارتباطات، مفاد ذیل را رعایت خواهند کرد:

۱.ماده ۲ منشور اخلاقی ایپرا در مورد عمل بر مبنای صداقت و درستی از طریق

اطلاع رسانی در این مورد که در یک ارتباط برون سازمانی، چه زمانی از محتوای هوش مصنوعی استفاده خواهد شد و همچنین، حصول اطمینان از رعایت شدن مفاد ذیل در صورت استفاده از چنین محتوایی.

۲.ماده ۴ منشور اخلاقی ایپرا در مورد عمل بر مبنای شفافیت از طریق حصول اطمینان از این‌که محتوای هوش مصنوعی بر همین اساس منتشر شده است.

. حصول اطمینان از این‌که دستورالعمل‌های قانونی مربوط به انتشار محتوای هوش مصنوعی رعایت شده‌اند

. رعایت کردن دستورالعمل‌هایی که شناسایی این گونه محتواها را ممکن می‌کنند

۳.ماده ۶ منشور اخلاقی ایپرا در مورد محترم شمرده شدن اطلاعات محرمانه از طریق

. برگزاری دوره های آموزشی در مورد مصادیق اطلاعات محرمانه یا برخوردار از حق نشر (کپی رایت) برای کارکنان

. پرهیز از وارد کردن اطلاعات محرمانه به ابزارهای هوش مصنوعی

. پرهیز از استفاده از اطلاعات دارای حق نشر برای تولید محتوای هوش مصنوعی

۴.ماده ۷ منشور اخلاقی ایپرا در مورد حصول اطمینان از دقت و صحت محتوا از طریق

. حصول اطمینان از این‌که محتوای هوش مصنوعی توسط افراد دارای از تخصص های مرتبط، راستی آزمایی می‌شود

. حصول اطمینان از این‌که با هدف از میان بردن سوگیری، محتوای هوش مصنوعی توسط انسان اصلاح می‌شود

۵.ماده ۸ منشور اخلاقی ایپرا در مورد عدم انتشار اطلاعات گمراه کننده از طریق

. انجام اقدامات لازم به منظور جلوگیری از انتشار اطلاعات گمراه‌کننده

. انجام اقدامات لازم به منظور اصلاح سریع محتوای گمراه‌کننده‌ای که سهواً منتشر شده است.

بیانیه‌نوزدهمین‌دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌‌عمومی “خط‌مشی‌کاربرد هوش‌مصنوعی

تلاش علمی “کارگروه علمی دبیرخانه سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی” با ارائه مقالات علمی توسط سخنرانان و صاحبنظران این گردهمایی علمی در نوزدهمین دوره آن در تاریخ ۲۱آذرماه سال ۱۴۰۲، رئوس تحولات و خطوط کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی را به شرح زیر مورد توجه قرار می دهد و امیدوار است که تمامی اندیشمندان و سیاستگذاران این دانش و حرفه، در تبیین دقیقتر روابط عمومی جدید در عصر توسعه هوش مصنوعی از آن ها بهره گیرند:

۱-روابط عمومی نوین که خود محصول دوران صنعتی شدن است، با ظهور و بروز فناوری های جدید، ظرفیت های جدیدی را برای رشد و ارتقاء پیدا می کند. در مقطع کنونی که فناوری هوش مصنوعی، به عنوان مهمترین دستاورد فناورانه مطرح است، روابط عمومی باید بتواند جلوتر از روندها حرکت کند و با درک و شناخت کافی از فناوری ها و ابزارهای نوظهور، بتواند هوش مصنوعی را به خدمت گیرد.

۲-با وجود برخی نگاه های بدبینانه به فناوری هوش مصنوعی که بعضاً موجه به نظر می رسد، روابط عمومی باید ظهور و رشد هوش مصنوعی و طراحی و خلق ابزارهای جدید آن را که در روابط عمومی کاربرد روشن و ارزش آفرین دارد، به فال نیک بگیرد و با نگاه خوش بینانه به هوش مصنوعی، آن را فرصتی برای تعالی و کارآمدی و اثربخشی هنر هشتم بداند.

۳-تردیدی نیست که امروزه کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی، نمودهای روشنی از کارآمدی روابط عمومی را پیش روی ما قرار می دهد. افزایش سرعت و دقت، صرفه جویی در هزینه ها، ارتقای توان پیش بینی، امکان سپردن برخی کارها به دستیار هوش مصنوعی، توسعه ظرفیت های خلق ایده های جدید، امکان و توان نظارت و رهگیری فضای مجازی، و بسیاری موارد دیگر بخشی از این ظرفیت هاست که فعلاً شناسایی شده اند و روز به روز بر تعداد آنها افزوده خواهد شد.

۴-به منظور بهره برداری بهینه از ظرفیت های هوش مصنوعی و نتیجه گیری اثربخش از آنها، آنچه همواره جلوه می کند، ارتقای دانش و بینش و مهارت دست اندرکاران روابط عمومی در حوزه هوش مصنوعی و ابزارها و قابلیت های هر یک از این ابزارهاست. این امکان باید برای همه دست اندرکاران در همه نقاط جهان فراهم شود تا روابط عمومی بتواند با بهره برداری سنجیده از این ظرفیت ها، قابلیت های ذاتی خود را در همه جای این گیتی توسعه دهد و روزآمد سازد.

۵-توجه به این نکته حائز اهمیت است که نباید نگاه بدبینانه به احتمال سوء استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی را نادیده گرفت. احتمال خلق اخبار و ویدئوهای جعلی و دستکاری در افکارعمومی از جمله این احتمالات است، اما از طرفی هم نباید ظرفیت های اخلاق حرفه‌ای روابط عمومی را از یاد برد. همه می دانیم که اخلاق یکی از اصول اساسی و راهگشای روابط عمومی است و ما باید معیارهای جدیدی را در نظامنامه اخلاقی روابط عمومی برای کاربرد اخلاقی این فناوری جدید تدوین کنیم. خوشبختانه انجمن بین المللی روابط عمومی به این ضرورت پرداخته و معیارهای اخلاقی خاصی را در این زمینه مطرح کرده است. ما ضمن پذیرش مفاد آن، بر اجرای کامل این ضوابط تأکید داریم.

۶-عصاره اصول پنج گانه ایپرا در حوزه هوش مصنوعی عبارتند از: ۱)صداقت و دوستی- ۲) شفافیت – ۳) مراقبت از اطلاعات محرمانه و عدم ورود آنها به ابزارهای هوش مصنوعی و برگزاری دوره های آموزشی ضروری برای کارگزاران روابط عمومی- ۴) اطمینان از دقت وصحت محتوا- ۵)عدم انتشار اطلاعات گمراه کننده و اصلاح سریع محتوای گمراه کننده ای که سهواً منتشر شده است.

دبیرخانه و شورای علمی سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی ضمن تأکید بر ضرورت پایبندی به این اصول، همه تلاش و توان خود را برای گسترش بهره گیری سنجیده از امکانات هوش مصنوعی و کاهش تهدیدات احتمالی آن به کار خواهد گرفت. انشاء الله

“روابط عمومی ها”، فعال باشند؛ نه منفعل

با توجه به اهمیت برخی فعالیت ها در روابط عمومی مثل مخاطب شناسی، آن ها باید فعال باشند و اگر انفعالی باشند، اثرگذاری خود را از دست می دهند.

دکتر عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه و نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این مطلب در مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی افزود: شغل روابط عمومی مثل شغل خبرنگاری با توجه به سختی ها و حساسیت ها، نیاز عشق و علاقه است.

وی افزود: روابط عمومی ها پل ساز هستند و نه پل و پل های دیگر را می سازد، پل ها باید بتوانند ارتباط برقرار کنند و باید برای همه گروه های ذی نفع خوراک تولید کنند.

وی در پایان ضمن اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، تأکید کرد: باید با تداوم اطلاع رسانی در این زمینه، از عادی شدن این حملات جلوگیری کرد.

برگزیدگان  بیستمین دوره جشنواره برترین های روابط عمومی ایران

در بخش پایانی این رویداد برترین های روابط عمومی ایران به شرح زیر معرفی شده اند:

  • حامیان:

۱-شرکت نقش و نگار پوپک

۲-پایگاه خبری اقتصاد آنلاین

  • مدیران ارشد ارتباط گستر:

۱- دکتر عباسعلی نوبخت، معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور

۲- سیدمحمدمهدی احمدی، مدیرعامل بانک شهر

۳-دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل شرکت ایرانسل

۴-دکتر علی امرایی، مدیرعامل شرکت فولاد سنگان

۵-مهندس امیرعلی طاهرزاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

۶- مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران

۷-مهندس مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران

  • مدیران برتر روابط عمومی:

۱- مهندس محمدجواد خلیلی، مشاور مدیرعامل و مدیرگروه‌ روابط‌عمومی شرکت‌ملی‌صنایع مس ایران

۲- مهندس محمد جامعی، مدیرکل روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان

۳- دکتر زهیر مطهری، مدیرکل حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک شهر

۴- دکتر ایمان یعقوبی، مدیرکل روابط عمومی شرکت فولاد سنگان

۵- مهندس محمد علی اکبری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر

۶- مهندس محمد ده بیدیان، مدیرکل روابط عمومی هلدینگ پتروپالایش اصفهان

۷- محمدرضا مقیسه، مدیرکل روابط عمومی شرکت توسعه معادن و فلزات (و معادن)

۸- دکتر جواد نیکرویان، مدیر گروه مالی گردشگری

۹- مهندس سیدمنصور میرعلمی، مدیرکل روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی

۱۰- مهندس رضا صفریان، مدیرکل روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان

  • کارشناسان برتر روابط عمومی:

۱-عارف عبادی- شرکت فولاد خوزستان

۲-احسان ترابی – هلدینگ پتروپالایش اصفهان

۳-بهنام یگانه – بانک شهر

۴-سیدعلی اکبر شریعت زاده – شرکت فولاد خوزستان

  • نشان های ویژه:

۱- نشان ویژه روابط عمومی دانش محور – شرکت فولاد سنگان

۲- نشان ویژه روابط عمومی دانش بنیان – شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

۳- نشان ویژه روابط عمومی مسئولیت اجتماعی و امور خیریه – گروه مالی گردشگری

۴- نشان ویژه روابط عمومی پیشگام در کاربرد هوش مصنوعی – شهرداری تهران

۵- نشان ویژه ارتباطات رسانه ای – شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

۶- نشان ویژه خلاقیت – شرکت نفت مناطق مرکزی ایران

۷- نشان ویژه روابط عمومی دیجیتال و سرآمد در کاربرد هوش مصنوعی – اپراتور ایرانسل

۸- نشان ویژه خلاقیت و نوآوری – بانک شهر

۹- نشان ویژه مسئولیت اجتماعی – شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

برگزیدگان نوزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی  ۱۴۰۲

  • ارتباطات رسانه ای:
  • مجلس شورای اسلامی
  • وزارت راه و شهرسازی
  • شرکت توسعه معادن و فلزات (و معادن)
  • شرکت صبانور
  • شرکت فولاد هرمزگان
  • شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)
  • شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر
  • شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان
  • ارتباطات الکترونیکی و مجازی:
  • بانک ملی ایران
  • شرکت بیمه دی
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت – درمانی شهید بهشتی
  • شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون
  • شرکت توزیع نیروی برق استان فارس
  • برنامه ریزی ارتباطی و پیوست ارتباطی:
  • شرکت توانیر
  • سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور
  • توزیع نیروی برق استان خراسان شمالی
  • مدیریت راهبردی روابط عمومی:
  • شرکت ملی صنایع مس ایران
  • شرکت مخابرات ایران
  • شرکت معدنی و صنعتی چادرملو
  • شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون
  • هلدینگ پتروپالایش اصفهان
  • توزیع نیروی برق استان همدان
  • شهرداری منطقه ۲ تهران
  • مطالعات ارتباطی و افکارعمومی:
  • شرکت سنگ آهن مرکزی
  • شرکت فولاد سفید دشت
  • شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین
  • ارتباطات مردمی و تکریم ارباب رجوع:
  • شهرداری تهران
  • شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق
  • شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان
  • شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان
  • شرکت توزیع نیروی برق استان البرز
  • شرکت توزیع نیروی برق گیلان
  • ارتباطات فرهنگی (تبلیغاتی/ انتشاراتی):
  • بانک ملی ایران
  • شرکت نفت مناطق مرکزی ایران
  • سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور
  • شرکت فولاد خوزستان
  • شرکت بین المللی مهندسی ایران (ایریتک)
  • شرکت برق منطقه ای استان خوزستان
  • شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان
  • شرکت برق منطقه ای آذربایجان
  • اطلاع رسانی:
  • منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس
  • گروه مالی گردشگری
  • شرکت ملی صنایع مس ایران
  • شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
  • شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب
  • شرکت فولاد سنگان
  • استانداری تهران

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.