تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 بهمن 1401 - 12:00
کد خبر : 123016

چرا ما انسان‌ها دست به خلق هنر می‌زنیم؟

چرا ما انسان‌ها دست به خلق هنر می‌زنیم؟
چرا ما انسان‌ها دست به خلق هنر می‌زنیم؟

در گفتگو با یلدا دوستی مطرح شد؛ چرا ما انسان‌ها دست به خلق هنر می‌زنیم؟

هنرمند جوان ایرانی و عضو کمیسیون هنری مجمع ملی جوانان گفت: یکی از عرصه‌های تجربه بشری که به نظر مشابه دیگری برای آن در طبیعت نداریم، هنر است.
یلدا دوستی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بدون فرهنگ، هنری نیز نمی‌تواند وجود داشته باشد، چرا که این دو از هم جدایی‌ناپذیر هستند. هنر بازتاب و انتقال‌دهنده‌ی فرهنگ است و به فرهنگ فُرم می‌دهد و به واقع، بیانی از خود فرهنگ است.
دوستی بیان داشت: اگر هنر را از علل فرهنگی آن جدا کنیم، می‌توانیم قبول کنیم که هنر می‌تواند بدل به وسیله‌ی زیبایی برای برقراری ارتباط بدل شود. در طول تاریخ، آثار هنری به هیچ دلیل دیگری جز پدید آوردن صرفِ زیبایی خلق نشدند. نیازی به گفتن نیست که اثر هنری دیده می‌شود و مورد تحسین قرار می‌گیرد.
وی درباره اثر جدید خود گفت: برای این اثر جدید باید دستگاهی میساختم از جنس آهن که قدرت و مقاوت زیادی داشته باشد و بتوان با استفاده از آن به کار سرعت داد.
وی افزود: ساخت دستگاه و طراحی آن خیلی زمان بر بود در هر صورت با هر سختی دستگاه ساخته شد، اما در ابتدا چارچوب بوم شکست و کاموا ها پر از خرده چوب شد، قسمت هایی پاره شد و عملا کار با شکست مواجه شد.
دوستی با بیان اینکه به دلیل ابداعی بودن کار هیجان و انگیزه زیادی برای به اتمام رساندن کار داشتم، افزود: ‎چند ماه اول کار به کندی پیش رفت اما وقتی کاملا قلق کار دستم آمد، توانستم سرعت کار را بیشتر کنم، البته رج رج کنار هم چیدن کامواها و انتخاب رنگ و ترکیب رنگ خیلی پیچیده و سخت بود چون اینجا قلم مو و رنگ در کار نبود. باید هر رجی که استفاده میشد به رنگش، ترکیبش و هارمونیش دقت میکردم.
عضو کمیسیون هنری مجمع ملی جوانان ایران گفت: بیش از ۱۰۰ رنگ مختلف کاموا در این کار استفاده شده است و رنگهایی که مشاهده می شود رنگ اصلی خود کامواها هستند. تنالیته ها و هامونی رنگ ها فقط با کنار هم چیدن رج های کاموا  انجام شده و در نهایت هم کار بعد از ۹ ماه تکمیل شد. ابعاد این کار ۴۵۰ سانتی متر در ۱۵۰ سانتی متر و در آن بیش از ۹ هزار رج در ۲۶ هزار متر کاموا استفاده شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.