تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1402 - 12:27
کد خبر : 133905

بروزترین قوانین مشارکت در ساخت، نقش وکیل مشارکت

بروزترین قوانین مشارکت در ساخت، نقش وکیل مشارکت

بروزترین قوانین مشارکت در ساخت، نقش وکیل مشارکت برای ساخت یک ساختمان، صرفا داشتن زمین و سرمایه ساخت کافی نیست؛ بلکه باید به اصول مشارکت بین سازنده و مالک نیز دقت داشته باشید و عرفیات مربوط به این حوزه را نیز بررسی کنید. صاحب زمین و سازنده انواع ساختمان ها در بخش های مختلف، تعهداتی

بروزترین قوانین مشارکت در ساخت، نقش وکیل مشارکت

برای ساخت یک ساختمان، صرفا داشتن زمین و سرمایه ساخت کافی نیست؛ بلکه باید به اصول مشارکت بین سازنده و مالک نیز دقت داشته باشید و عرفیات مربوط به این حوزه را نیز بررسی کنید. صاحب زمین و سازنده انواع ساختمان ها در بخش های مختلف، تعهداتی نسبت به هم داشته و بر این اساس قراردادهایی را نیز امضا می کنند که ادامه روند فعالیت های انجام شده در این حوزه را مشخص می کند. در ادامه شما را با قوانین مهم حوزه مشارکت در ساخت بیشتر آشنا می کنیم.

مشارکت در ساخت چیست؟ 

وکیل ملکی مشارکت در ساخت کلیه نکات و قوانین مربوط به این حیطه را در اختیار شما قرار می دهد. توصیه می کنیم پیش از هر اقدامی برای مشارکت، حتما از نظرات و مشاوره های یک وکیل حرفه ای کمک بگیرید. مالکین زمین، برای ساخت و راه اندازی ساختمان خود با شرکت های پیمانکاری قرارداد می بندند. در این حوزه به منظور جلوگیری از هر گونه سو استفاده قراردادهایی بسته می شوند. این قراردادها در خصوص همه ساختمان های مسکونی و تجاری حائز اهمیت هستند. در مواردی که مالک زمین، پول و سرمایه کافی برای ساخت زمین خود نداشته باشد، مسئله مشارکت در ساخت مطرح می شود که یک راه حل مناسب برای ساخت زمین مورد نظر به شمار می رود. در این زمینه بستن قراردادهای قانونی و آشنایی با مقررات مربوط به این حوزه برای دارنده زمین اهمیت دارد.

 
لیست انواع مشارکت در ساخت 

قوانین مشارکت در ساخت در انواع روش های مشارکتی مورد توجه قرار می گیرند. مشارکت در ساخت و ساز ساختمان های امروزی دسته بندی های گوناگونی دارد و با روش های مختلفی انجام می شود. برخی از این موارد را در زیر مشاهده می کنید:

  • در برخی موارد دارنده زمین، برای تامین سرمایه ساخت، با فرد یا افرادی قرارداد می بندد. پیرو این قرارداد، پس از تکمیل پروسه ساخت، زمین ساختمان بین شرکا تقسیم شده و به مفاد قرارداد فی ما بین توجه می شود.
  • دسته دیگر قراردادهای مشارکتی به صورت مرحله ای در خصوص همکاری خود اقداماتی انجام می دهند. در این فرایند انتقال دهنده پس از اتمام کار برای انتقال سند اقدام می کند.
  • در روش بعدی صاحب زمین در مراحل خاصی از پروژه ساخت و ساز مربوطه، وکالت بلا عزلی به طرف دوم قرارداد یا سازنده ارائه می دهد.
  • در برخی موارد نیز از ابتدای کار توافق می شود که سه دانگ از ملک مورد نظر پس از ساخت به هر یک از طرفین می رسد.

قوانین و قوائد مشارکت در ساخت

قوانین مشارکت در ساخت در بسیاری از کشورها از یک روند به خصوص پیروی می کنند. در این بخش قوانین مربوط به تعیین شراکت ساخت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. قوانین حقوقی مربوط به صدور قرارداد مشارکت در ساخت نیز در این زمینه بررسی می شوند. در بخش بعدی قوانین مالیاتی محاسباتی برای پروژه های مشارکتی مطرح می شوند. در قسمت بعدی قوانین مربوط به حل اختلافات و مسئولیت های مالی حقوقی مطرح می شوند که در این حوزه حائز اهمیت هستند. این مقررات در حوزه قوانین عرفی قرار می گیرند. قوانین حوزه دفاتر اسناد رسمی نیز در این خصوص مورد توجه قرار می گیرند. همچنین برای جذب سرمایه گذاران خارجی نیز قوانینی تصویب شده است که در جریان مشارکت در ساخت و ساز اجرا می شوند.


نقش وکیل مشارکت در ساخت 

مشارکت در ساخت زیر نظر وکلای این حوزه با کیفیت بهتری انجام شده و از بروز هر گونه اختلافات پیشگیری می شود. بسیاری از پروژه های ساخت و ساز به دلیل بروز اختلافات حقوقی و مالی بین افراد متوقف می شوند و تا سال های سال راکد باقی می مانند. در این حوزه در صورت حضور یک وکیل حرفه ای مانند وکیل مشارکت در ساخت شیراز از بروز هر گونه مشکلی در روند اجرای ساخت و ساز پیشگیری خواهد شد. وکلای این حوزه شما را با مقررات اولیه مشارکت آشنا کرده و قراردادهای مربوطه را با دقت بالایی ثبت می کنند. به این ترتیب اختلافات شرکا در ادامه کار به حداقل می رسند.

 
شیوه محاسبه درصد مشارکت در ساخت 

وکیل مشارکت در ساخت به شما در تعیین درصد مشارکت در ساخت و ساز هر یک از ساختمان های مسکونی و تجاری کمک می کند. درصد مشارکت در هر یک از ساختمان ها بسته به عوامل مختلفی تعیین می شود. بر اساس قوانین مشارکت در ساخت، قیمت کارشناسی شده هر متر از زمین مورد نظر در تعیین درصد مشارکت برای هر یک از شرکا اهمیت دارد.

همچنین تعیین هزینه های جاری در پروژه ساخت و ساز نیز در این خصوص تاثیرگذار است و درصد هر یک از شرکا را تعیین می کند. مجموعه ارزش زمین و هزینه های پروژه ساخت، ارزش سرمایه گذاری در این بخش را تعیین می کند.

فرمول محاسبه درصد مشارکت در ساخت

در پروژه های مشارکت در ساخت و ساز از فرمول به خصوصی برای محاسبه درصد هر یک از شرکا استفاده می شود. پس از مشخص شدن کل ارزش ملک و قدر السهم سازنده، باید کل هزینه های ساخت را در این زمینه برآورد کنیم. سپس قدر السهم مالک و مقدار بلاعوض تعیین می شود. هر یک از این موارد در فرمول محاسبه درصد مشارکت جایگزاری می شوند. این فرمول را در زیر مشاهده می کنید:

 کل ارزش ملک*   %  قدر السهم سازنده – % قدر السهم* کل هزینه ساخت = مقدار بلا عوض 

جمع بندی

در این بخش در رابطه با قوانین حوزه ساخت و ساز و مشارکت در این زمینه اطلاعاتی را بررسی کردیم. بررسی قوانین و مقررات مربوط به ساخت و ساز پروژه های مسکونی و تجاری زیر نظر وکلای این حوزه با دقت بیشتری همراه می شود و از بروز هر گونه زیان و خسارت در پایان پروژه پیشگیری می کند. به این ترتیب برای حفظ سرمایه شخصی در هر یک از این پروژه ها باید از مشاوره های وکلای این حوزه کمک بخواهید. در این بخش نحوه تعیین سود مشارکت در هر یک از این پروژه ها را نیز بررسی کردیم که اطلاعات دقیق تری در این حوزه در اختیار شما قرار می دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.