تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 8:10
کد خبر : 141030

امروز؛ وداع تلخ با مهرجویی

امروز؛ وداع تلخ با مهرجویی

آرمان شرق-گروه جامعه:طی روزهای گذشته خبر تکان‌دهنده قتل داریوش مهرجویی، فیلمساز برجسته و همسرش وحیده محمدی‌فر، که فیلم‌نامه‌نویس بود، همچنان در صدر خبرها قرار دارد و امروز مراسم تشییع و خاکسپاری آنها از ساعت ۱۰ صبح در محل تالار وحدت آغاز و در نهایت پیکر آن‌ها برای در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شود. مردی که بیش از نیم قرن برای هنر و فرهنگ این مرز و بوم زحمت کشید و انتظار می‌رود که هزاران نفر در مراسم تشیع او و همسرش شرکت کنند و سیل عظیم پس از بزرگداشت برای وداع به قطعه هنرمندان بروند.

امروز؛ وداع تلخ با مهرجویی

امروز کارگردان فقید و همسرش در بهشت زهرا به خاک سپرده میشوند

آرمان امروز: طی روزهای گذشته خبر تکان‌دهنده قتل داریوش مهرجویی، فیلمساز برجسته و همسرش وحیده محمدی‌فر، که فیلم‌نامه‌نویس بود، همچنان در صدر خبرها قرار دارد و امروز (۲۶ شهریور) مراسم تشییع و خاکسپاری آنها از ساعت ۱۰ صبح در محل تالار وحدت آغاز و در نهایت پیکر آن‌ها برای در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شود. مردی که بیش از نیم قرن برای هنر و فرهنگ این مرز و بوم زحمت کشید و انتظار می‌رود که هزاران نفر در مراسم تشیع او و همسرش شرکت کنند و سیل عظیم پس از بزرگداشت برای وداع به قطعه هنرمندان بروند.

بازداشت ۱۰ نفر و تشکیل تیم ویژه

اما هنوز راز قتل‌ آنها محالی از بحث است. هانطور که حجت الاسلام محسنی‌اژه‌ای،‌ رئیس قوه قضائیه، گفته است: «از همان لحظه ابتدا، شخصا موضوع را پیگیری کرده و تاکید دارد که «هرچه سریعتر قاتل یا قاتلان شناسایی شوند و پرونده آنها با سرعت و دقت رسیدگی و به صدور حکم منتهی شود.»، همچنین رئیس جمهور، وزیر کشور، فراکسیون فرهنگی مجلس خبر از پیگیری این ماجرای تلخ دادند و روز گذشته دادگستری استان البرز خبر داد تعداد بازداشتی‌های پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش به ۱۰ نفر رسید. به گفته حسین فاضلی هریکندی، این ۱۰ نفر اشخاصی هستند که به هر نحو می‌توانستند انگیزه قتل داشته باشند و به همین دلیل احضار یا بازداشت شده و از آن‌ها تحقیق می‌شود. وی همچنین یادآور شد: «در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه مبنی بر بهره گیری از کلیه امکانات جهت شناسایی سریع قاتل یا قاتلین مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش خانم وحیده محمدی فر کارگروه ویژه پیگیری این پرونده با مسئولیت رئیس کل دادگستری استان البرز و با عضویت فرمانده فراجا و رئیس پلیس آگاهی استان البرز، دادستان مرکز استان، معاون پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز، رئیس دادگستری و دادستان فردیس و بازپرس ویژه پرونده تشکیل شد.» در این شرایط گمانه زنی‌های زیادی از مرگ آنها شنیده می‌شود که اکثرشان غیرمرتبط است.

وکیل سابق و مشاور حقوقی مرحوم داریوش مهرجویی با بیان اینکه خانواده این مرحوم هنوز در شوک هستند، درخواست کرد از گمانه‌زنی‌ها و انتشار اخبار کذب پرهیز شود. فرهنگ سروری وکیل سابق و مشاور حقوقی مرحوم داریوش مهرجویی گفت: روز گذشته با حضور خبرنگاران اظهاراتی مبنی بر وقوع سرقت مطرح شد که این مسائل نظر آنها بود و اکنون گروهی از اداره آگاهی در مورد این پرونده در حال بررسی هستند. اظهاراتی از من نقل می‌شود که صحت ندارد اما غیر از اینکه وکیل ایشان بودم، بیش از ۳۰ سال است که دوست خانوادگی ایشان هم بودم. پیش از این مشاوره حقوقی و وکیل مرحوم مهرجویی بودم اما با توجه به فوت ایشان وکالت زایل شده است و هنوز به لحاظ قانونی وکالت این پرونده را برعهده ندارم. وی درخواست کرد از گمانه‌زنی‌ها و انتشار اخبار کذب پرهیز شود تا ظرف چند روز آینده برررسی‌های لازم صورت گیرد و از طریق منابع رسمی اطلاعات لازم اعلام شود.»

حسین فاضلی هریکندی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش گفت: «از ابتدای وقوع این حادثه دادستان فردیس به اتفاق بازپرس کشیک قتل دادسرای فردیس به همراه تیم ویژه از عوامل بررسی صحنه قتل در محل جرم حاضر شدند و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع پیگیری و در اولین زمان ممکن شخصا در صحنه جرم حاضر شدم و با توجه به گزارش قتل به رییس قوه قضاییه، او دستوراتی برای تسریع در شناسایی و دستگیری عاملین جنایت صادر کرد.»
هریکندی در ادامه گفت: «در راستای اجرای دستور رییس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه مبنی بر بهره‌گیری از کلیه امکانات جهت شناسایی سریع قاتل یا قاتلان مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش خانم وحیده محمدی‌فر کارگروه ویژه پیگیری این پرونده با مسوولیت رییس کل دادگستری استان البرز و با عضویت فرمانده فراجا و رییس پلیس آگاهی استان البرز، دادستان مرکز استان، معاون پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز، رییس دادگستری و دادستان فردیس و بازپرس ویژه پرونده تشکیل شد.»
او گفت: «جلسه اول کارگروه صبح روز گذشته در حوزه ریاست دادگستری کل استان البرز برگزار و آخرین اقدامات و نتایج رسیدگی به پرونده بررسی شد و جلسات مشترک به صورت مستمر جهت تجزیه و تحلیل اقدامات به صورت مستمر تا شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل احتمالی این جنایت برگزار خواهد شد.»
رییس کل دادگستری استان البرز گفت: «در پرونده‌های قتل که قاتل در صحنه جرم دستگیر نشده و ناشناس است، به منظور کشف جرم و شناسایی قاتل یا قاتلان فرضیه‌های مختلفی در خصوص علل و انگیزه‌های قتل مطرح و بررسی می‌شود و به تبع آن اشخاصی که به هر نحوی می‌توانستند انگیزه قتل داشته باشند حسب مورد و مطابق مقررات با دستور مقام قضایی احضار یا بازداشت و از آنها تحقیق می‌شود و به همین جهت در رسیدگی به پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش تاکنون ۱۰ نفر بازداشت شده‌اند که تحقیقات از آنها از سوی بازپرس ویژه و پلیس آگاهی استان البرز در حال انجام است.»
تحقیقات پلیس در پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش در حالی وارد سومین روز خود شده است که یافته‌های پلیس از رد خون سرنخ‌های بسیار مهمی به ماموران داده است.
به گزارش سایت جنایی، روز حادثه کارشناسان پلیس از سگ‌های آموزش‌دیده برای پیدا کردن رد خون اطراف خانه داریوش مهرجویی کمک گرفتند و بعد از ساعت‌ها تحقیق سگ‌ها رد خونی را کشف کردند که به نظر می‌رسد متعلق به عاملان قتل‌ها باشد.
این فرضیه از آنجایی تقویت می‌شود که وحیده محمدی‌فر، همسر داریوش مهرجویی پیش از قتل با عاملان جنایت درگیر شده بود. جراحات باقیمانده روی بدن وحیده محمدی‌فر و آثار به دست آمده زیر ناخن‌های او نشان می‌دهد او درگیری سختی با عاملان قتل داشته است و احتمالا عاملان قتل دچار جراحت‌هایی هم شده‌اند به همین دلیل هم پلیس از سگ‌ها برای ردیابی خون در اطراف باغ مهرجویی کمک گرفت.
شواهد نشان می‌‎دهد این قتل با طراحی دقیق اتفاق افتاده است و عاملان قتل نه برای سرقت بلکه فقط برای انجام جنایت آمده بودند و داریوش مهرجویی و همسرش را از گردن مورد هدف قرار دادند و با چاقو زدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.