تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1402 - 6:50
کد خبر : 141360

آیا تزریق بوتاکس میگرن را درمان می کند؟【آپدیت۲۰۲۳】❤️

آیا تزریق بوتاکس میگرن را درمان می کند؟【آپدیت۲۰۲۳】❤️

اگر مدام دچار سر درد می شوید، احتمالاً دچار سردرد‌های شدید میگرنی یا مبتلاء به میگرن هستید. اکثر کسانی که میگرن دارند همیشه دچار سردرد‌های میگرنی بسیار شدید و زجرآور می شوند و به دنبال راهی برای درمان این بیماری هستند.

اگر مدام دچار سر درد می شوید، احتمالاً دچار سردرد‌های شدید میگرنی یا مبتلاء به میگرن هستید. اکثر کسانی که میگرن دارند همیشه دچار سردرد‌های میگرنی بسیار شدید و زجرآور می شوند و به دنبال راهی برای درمان این بیماری هستند. میگرن یکی از انواع سردرد های است که با حملات بسیار شدید بیمار را زمین گیر می کند. این سردرد ها تاثیر زیادی در رفتارهای اجتماعی و شغلی فرد می گذارد، به همین علت، درمان و جلوگیری از حملات میگرن نقش حیاتی و مهمی در زندگی شان دارد.

با اینکه درمان قطعی میگرن هنوز کشف نشده است اما می توانیم از حملات میگرن جلوگیری کنیم. امروزه با پیشرفت علم می توان با تزریق بوتاکس این سر درد ها را تا حدودی درمان کرد. شما می توانید با مراجعه به بهترین دکتر بوتاکس در تهران با تزریق بوتاکس از شر سر درد های زجر آور میگرنی خود راحت شوید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا فواید و مراحل تزریق بوتاکس را برای شما عزیزان شرح دهیم.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک نوروتوکسین  و سمی است که توسط باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم ساخته می شود. با تزریق بوتاکس می توانید به صاف شدن صورت خود کمک کنید و همچنین چین و چروک های صورت خود را از بین ببرید. بوتاکس علاوه بر خاصیت زیبایی خاصیت درمانی هم دارد، به افرادی که به دلیل داشتن بیماری های عصبی مثل فلج مغزی، دچار تیک و اسپاسم هستند و همچنین سر درد های میگرنی و عرق کف دست و … به پیشگیریی و درمان آن ها کمک می کند.

آیا سردرد میگرنی با تزریق بوتاکس درمان می شود؟

پزشکان معتقدند که رفع و درمان میگرن با بوتاکس امکان‌ پذیر است زیرا این ماده مواد شیمیایی‌ای (به نام انتقال دهنده‌های عصبی) را که سیگنال‌ های درد را از مغز حمل می‌ کنند، مسدود می‌ نماید که در ادامه برای شما عزیزان مطرح میکنیم:

درمان میگرن با تزریق بوتاکس به این صورت شروع شد، کسانی که سردردهای میگرنی را تجربه می‌کردند برای درمان چین و چروک‌های صورت خود، به تزریق بوتاکس روی آوردند که بعد از مدتی این افراد به پزشکانی که برای آن ها تزریق بوتاکس را انجام داده بودند اطلاع رسانی کردند که سردردشان بهتر شده است.

سپس پزشکان شروع به مطالعه‌ی درمان قطعی میگرن با بوتاکس را نمودند که در یک مطالعه بر روی افراد بزرگسال مبتلاء به سردردهای مزمن میگرنی، تزریق بوتاکس باعث کاهش تعداد روزهایی که دچار سردرد های میگرنی و انواع دیگر سردرد ها شده بود. خبر خوش این بود که درمان میگیرن با تزریق بوتاکس جوابگو بوده است زیرا این افراد روز‌های بدون درد بیشتری را در هر ماه تجربه کرده بودند و همچنین در مطالعه های دیگر در رابطه با این موضوع، تقریباً نیمی از افرادی که دو نوبت تزریق بوتاکس را انجام دادند، کاهش ۵۰ درصدی در تعداد روزهایی که در هر ماه به سردرد مبتلاء بودند را گزارش دادند. پس از گذراندن پنج دوره‌ی درمان، این میزان به حدود ۷۰ درصد از افراد افزایش یافت. ما به شما پیشنهاد میکنیم برای انجام این کار به بهترین کلینیک زیبایی در تهران مراجعه کنید.

هزینه بوتاکس برای درمان میگرن چقدر است؟

هزینه بوتاکس برای درمان میگرن به موارد مختلفی بستگی دارد مثل میزان تزریق، اندازه و وسعت ناحیه تزریق، هزینه‌ی درمانگاه و میزان دستمزد پزشک توسط بهترین دکتر بوتاکس در ایران و برند مورد نظر برای بوتاکس تزریق شده.

مراقبت‌های قبل و بعد از درمان میگرن با تزریق بوتاکس

  • بهداشت خود را به خوبی رعایت کنید.
  • بعد از تزریق بوتاکس به مدت ۳ روز وارد استخر نشوید.
  • استفاده از کمپرس یخ نیز برای داشتن نتیجه بهتر توصیه می‌شود.
  • پرهیز از مصرف نمک و پرهیز از حرکت دادن ناحیه‌ی تحت درمان.
  • حداقل ۳ روز بعد از تزریق، صورت خودتان را به آرامی ماساژ دهید.
  • پرهیز از قرار گرفتن در معرض آفتاب یا گرما تا ۷۲ ساعت پس از تزریق.
  • شما باید قبل از تزریق بوتاکس، از مصرف داروهای که دارای ویتامین E هستند پرهیز کنید.
  • توجه داشته باشید که حداقل ۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس تحرک نداشته باشید و پرهیز از ورزش شدید تا ۲۴ ساعت پس از تزریق
  • قبل از تزریق بوتاکس از آسپرین یا داروهای مشابه آسپرین استفاده نکنید در غیر این صورت، دچار عوارض جانبی مثل تورم و کبودی روی پوست خود می شوید.

ماندگاری تزریق بوتاکس برای درمان میگرن چقدر است؟

تزریق بوتاکس و ماندگاری آن بستگی به اشخاص و ناحیه‌ای که بوتاکس در آن تزریق می شود کاملا متفاوت است و به طور کلی طول عمر بوتاکس بین ۴-۶ ماه است. شما می توانید برای بالا بردن ماندگاری بوتاکس و اینکه تاثیر بهتری را برای شما نشان دهد باید حداقل ۵-۶ جلسه درمانی و تزریقی پیاپی را انجام دهید. همچنین نباید فراموش کنید که به طور کامل نمی توان میگرن را از بین برد و هدف از تزریق بوتاکس برای کسانی که به میگرن مبتلا هستند این است که میزان دفعات و شدت حملات میگرنی کاهش دهند.

کلام آخر

تزریق بوتاکس برای سردرد یکی از روش‌ هایی است که برای پیشگیری و کنترل میگرن مزمن توسط بهترین پزشکان مجرب و متخصص انجام می‌ شود. دقت داشته باشید که بوتاکس برای سردردهای میگرنی تنها یکی از روش‌ های درمانی برای میگرن است و نتیجه‌ های آن برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. انتخاب درمان مناسب برای میگرن باید بر اساس مشاوره‌ های پزشکی دقیق و تخصصی صورت گیرد. از این که تا پایان مقاله با ما همراه بوده اید کمال تشکر و قدردانی را داریم و امید واریم این مطالب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت جراحتو و یا (jaraheto.net) شوید و نظرات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.