تاریخ انتشار : یکشنبه 4 شهریور 1397 - 10:13
کد خبر : 37038

آقای وزیر بهتر بود استعفا می دادید

آرمان شرق:نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزیر اقتصاد، گفت: حال مجلس شورای اسلامی به دلیل وجود این وضعیت به نمایندگی از مردم شما را استیضاح می‌کند. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، صدیف بدری در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس، گفت:

آرمان شرق:نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزیر اقتصاد، گفت: حال مجلس شورای اسلامی به دلیل وجود این وضعیت به نمایندگی از مردم شما را استیضاح می‌کند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، صدیف بدری در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس، گفت: آقای کرباسیان یکی از مهم‌ترین وظایف شما ترسیم سیاست‌های اقتصادی و مالی کشور و ایجاد هماهنگی در اجرای آنهاست. با توجه به سیاست‌های ضد و نقیض و عملکرد نامطلوب دولت در قبال بحران‌های اقتصادی پیش آمده در کشور شما چه نمره‌ای به خودتان در این زمینه می‌دهید؟ آیا جز این است که سیاست‌های اعمالی دولت نه تنها کمکی به مساله نکرد، بلکه با افزایش دامنه بحران و اعتماد عمومی جامعه را خدشه‌دار کرد.

وی افزود: تحولات اقتصادی و نوسانات قیمتی به ویژه در بخش ارز، طلا و سکه ثبات اقتصاد کشور را تهدید می‌کند. عملکرد نامتناسب شما هم بر دامنه این مشکلات افزون می‌کند. بخش عمده مشکلات فعلی ناشی از ضعف مدیریت بوده، تیم اقتصادی دولت به دلیل عدم هماهنگی و عدم انجام وظیفه قانونی خود مقصر است. آقای وزیر ایجاد شفافیت اقتصادی در اتاق شیشه‌ای از برنامه‌های شما برای تصدی وزارت اقتصاد بود.

بدری گفت: اختصاص چندین میلیارد ارز دولتی برای واردات کالاهایی که هنوز مشخص نیست در کجای این اتاق شیشه‌ای جای دارد؟ تیم اقتصادی به جای اختصاص ارز دولتی برای واردات کالاهای ضروری تولیدی این ارز را برای واردات گوشی آیفون و اتومبیل هزینه کرد. دولت به جای عذرخواهی و برگرداندن پول بیت‌المال از چنگ رانت‌خواران خواستار فروش این کالاها با ارز ۴۲۰۰ تومانی است که نتیجه‌ای هم نداشت.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: آقای کرباسیان اگر توان مدیریت این فضا را نداشتید چه بهتر بود با مشاهده این همه سوء‌مدیریت و تعرض به حقوق مردم، خود شخصا استعفا می‌دادید. حال که توان مدیریت وضعیت موجود را ندارید و در مقابل سوء‌مدیریت‌های رخ داده عافیت طلبی را انتخاب کرده‌اید، مجلس به نمایندگی از مردم شما را استیضاح می‌کنند تا فضایی امیدوارکننده‌ای برای کشور ترسیم شود. اگر کلاه خود را قاضی کنید اقرار می‌کنید که پول ملی کشور ارزش خود را از دست داده است. برنامه‌های شما نه تنها در این خصوص ثمربخش نبوده بلکه نتیجه سوء خود را در این حوزه گذاشته است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر در مقطع کنونی از قطار مدیریت اقتصادی کشور پیاده نشوید بعید نیست ارزش پول ملی به سیر نزولی خود ادامه دهد. آقای کرباسیان سوء مدیریت در مجموعه شما تولید را در وضعیت وخیمی قرار داده، عدم تهیه ارز برای مواد اولیه واحدهای تولیدی و ترخیص تجهیزات از گمرک، کارگاه‌های تولیدی را در آستانه ورشکستگی قرار داده است. سامانه نیما از همان ابتدا ناکارآمدی خود را نشان داد. این موضوع از قیمت تمام شده کالا و نبود برخی از کالاها در بازارها مشهود است.

بدری تاکید کرد: روند صادرات کشور هم با اختلالات جدی روبه‌روست. با توجه به موارد ذکر شده گرانی و سوء‌مدیریت از همکاران می‌خواهم تا با استیضاح آقای کرباسیان رای مثبت دهند تا شاید از ادامه‌ این روند نابسامان جلوگیری شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.