تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آذر 1402 - 8:37
کد خبر : 144822

این دربی جنگ روی نیمکت‌هاست!

این دربی جنگ روی نیمکت‌هاست!

آرمان شرق-گروه ورزش:عصر امروز یکصد و دومین دربی پایتخت بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال برگزار می‌شود. جدالی سنتی که برای هر دو تیم اهمیت فراوانی دارد‌. یک طرف پرسپولیس است که برای نزدیک شدن به صدر جدول و رهایی از فشار حذف از بازی‌های آسیایی برد می‌خواهد و در طرف مقابل استقلال را داریم که مدت‌هاست دربی را نبرده و برای ادامه صدرنشینی حتما باید پیروز میدان باشد.

این دربی جنگ روی نیمکت‌هاست!

 «اعتماد»: عصر امروز یکصد و دومین دربی پایتخت بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال برگزار می‌شود. جدالی سنتی که برای هر دو تیم اهمیت فراوانی دارد‌. یک طرف پرسپولیس است که برای نزدیک شدن به صدر جدول و رهایی از فشار حذف از بازی‌های آسیایی برد می‌خواهد و در طرف مقابل استقلال را داریم که مدت‌هاست دربی را نبرده و برای ادامه صدرنشینی حتما باید پیروز میدان باشد. این بازی با حضور هواداران برگزار می‌شود و برای نخستین‌بار از بعد از انقلاب تعدادی از زنان هم اجازه تماشای آن را از نزدیک دارند. مسابقه‌ای که امیدواریم فارغ از هر نتیجه‌ای جذاب باشد و اتفاق حاشیه‌ای نداشته باشد. علی علیزاده یکی از بازیکنانی است که سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم را دارد. به همین علت با او تماس گرفتیم تا نظرش را درخصوص دربی بپرسیم. علیزاده از آن بازیکنانی بود که دنبال حاشیه نبود و برای همین هم پس از آنکه از پرسپولیس به استقلال رفت مورد بی‌مهری هواداران سرخ‌دوست قرار نگرفت. در ادامه چکیده‌ای از گپ و گفت «اعتماد» با وی را می‌خوانید.

دربی در پیش است. می‌خواهیم نظر شما را درخصوص جدال سرخابی‌ها بپرسیم؟

دربی؟ اتفاقاتی برای پرسپولیس رخ داده که فکر می‌کنم می‌تواند برگ برنده‌ای برای استقلال باشد. نمی‌گویم روز خوش پرسپولیس نیست اما کمی در حاشیه رفته است هم به لحاظ مدیریتی و هم فنی. اتفاقاتی که متاسفانه بعضی از تماشاگرنماها رقم زدند که به نظر من قدردادن نبودند! از آن طرف استقلال با نکونام موفق شده به صدر برسد و بچه‌های تیم با جان و دل برای نکونام بازی می‌کنند. دربی متفاوتی خواهد بود و جنگ، جنگ نیمکت‌هاست. غیر از تلاش بازیکنان فکر می‌کنم هر نیمکتی که پربارتر است برنده دربی می‌شود.

نیمکت کدام تیم پربارتر است؟

من برای هر دو تیم با افتخار بازی کردم اما به لحاظ روحی-روانی الان وضعیت استقلال خیلی بهتر از پرسپولیس است. درست که پرسپولیس تیم خوبی است و چندین جام گرفته اما این بازی متفاوت است، انگیزه‌ای که استقلالی‌ها دارند بیشتر از پرسپولیس است. آبی‌ها عزم‌شان را جزم کردند تا دست پر بیرون بیایند البته هر تیمی که از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کند برنده می‌شود. پرسپولیس شاد و سرحال نیست، بازیکن مصدوم هم دارد.

اگر قرار بود دربی صد و دو برای یکی از دو تیم بازی کنید، پیراهن سرخ را انتخاب می‌کردید یا آبی؟

هیچ کدام! بیرون می‌نشستم تماشا می‌کردم. هر دو تیم را دوست دارم و برای من عزیز هستند. واقعا دوست داشتم پرسپولیس نتیجه بگیرد و به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا برود و استقلال هم در مسابقات شرکت کند اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. در هر تیمی بودم زحمت کشیدم و با تمام وجود برای آنها بازی کردم حالا هم آمدم بیرون و طرفدار هر دو تیم هستم. ان‌شاءالله یک فوتبال خوب و تماشاگرپسند ببینیم.

شما در دربی گل زدید. از بین بازیکنان دو تیم کدام یک می‌توانند دروازه حریف را باز کنند؟

خیلی سخت است اما یامگا از استقلال و از پرسپولیس هم زاهدی.

نتیجه را چند چند پیش‌بینی می‌کنید؟

نتیجه را نمی‌دانم. خیلی سخت است اما کفه ترازو به نفع استقلال سنگین‌تر است، چون اول فصل مشکل داشته اما در این مقطع استقلال آرامش بیشتری نسبت به پرسپولیس دارد.

چند دربی بازی کردید؟

کلا هفت تا دربی. پنج‌تا برای استقلال و دوتا برای پرسپولیس. البته نه اینکه همه بازی‌ها در ترکیب اصلی باشم. مساوی داشتم اما برد نداشتم!

پیش آمده که قبل از دربی شرایط یکی از تیم‌ها خوب نباشد اما در دربی ببینید بهتر بازی کرده و بهتر نتیجه گرفته؟

بله. حالا حرف خودم دوتا می‌شود اما هر تیمی که ضعیف‌تر نتیجه می‌گرفت در دربی بهتر بود اما الان پرسپولیس و استقلال در لیگ بد نتیجه نگرفتند. جفت‌شان خوب نتیجه گرفتند و هر دو تیم بالای جدول هستند اما جنگ روی نیمکت‌هاست. حالا ما را وارد حاشیه نکنید!

بسیار خب. در بازی با الدحیل به سرمربی پرسپولیس انتقادات تندی شد. در این باره چه نظری دارید؟

من در فوتبال استخوان خرد کردم و ورزشکارم. این کار قشنگی نبود که تعدادی تماشاگرنما بخواهند این کار را انجام دهند. قرار نیست پرسپولیس همیشه به فینال لیگ قهرمانان برود. بعضی وقت‌ها نمی‌شود. اصلا روی چه حسابی باید به فینال یا چهار تیم برتر آسیا برسیم؟ سخت‌افزار داریم؟ ما هنوز یک VAR یا یک زمین درست و حسابی نداریم و اکثر تیم‌های‌مان خصوصی نیستند. به قرآن بچه‌های ما با غیرت ایرانی شاهکار می‌کنند. قراردادهای فوتبال ما را ببینید بگذارید کنار قراردادهای امارات و عربستان. حساب حساب دو دوتا چهارتاست، آهای تماشاگر! این مربی چند تا جام برای‌تان گرفته بعد به سمتش بطری پرتاب می‌کنید و حیا کن رها کن سر می‌دهید؟ اصلا کار قشنگی نیست. چطور وقتی سه‌گانه می‌برد و کاپ بالای سر می‌برد همه بشکن می‌زدید؟ اگر مربی بود که نمی‌توانست کار را جمع کند باز هم این حق را به او نمی‌دادم. او مربی است که می‌تواند کار را جمع کند. خب الان بگویم حاشیه می‌شود! اما مدیر نتوانست برای او بازیکن بگیرد از آن طرف اعتصاب تمرینی کردند و داستان‌های دیگر. من فکر می‌کنم واقعا در حق آقایحیی بی‌انصافی کردند.

ترتیب سوالات‌مان به‌ هم خورد. زمانی که از پرسپولیس به استقلال رفتید اذیت نشدید؟

نه. بی‌حاشیه رفتم و احترام من را داشتند. الان یاغی دربی کیست؟

هاشمی‌نسب؟

نه یکی دیگر هم هست!

کنعانی، ریگی، رمضانی؟

ریگی! البته اینها که یاغی نیستند. بچه‌ها همه قابل احترام هستند اما باز هم می‌گویم جنگ جنگ نیمکت‌هاست!

یعنی حضور هاشمی‌نسب روی نیمکت استقلال؟

بله. خود جواد هم خیلی استقلالی است و خیلی دوست دارد نتیجه بگیرد‌.

صحبت پایانی؟

ان‌شاءالله بازی خوبی را ببینیم و‌ هواداران از تماشای بازی خوب لذت ببرند.


قرار نیست پرسپولیس همیشه به فینال لیگ قهرمانان برود. بعضی وقت‌ها نمی‌شود. اصلا روی چه حسابی باید به فینال یا چهار تیم برتر آسیا برسیم؟ سخت‌افزار داریم؟ ما هنوز یک VAR یا یک زمین درست و حسابی نداریم و اکثر تیم‌های‌مان خصوصی نیستند. به قرآن بچه‌های ما با غیرت ایرانی شاهکار می‌کنند. قراردادهای فوتبال ما را ببینید، بگذارید کنار قراردادهای امارات و عربستان. حساب حساب دو دوتا چهارتاست، آهای تماشاگر! این مربی چند تا جام برای‌تان گرفته بعد به سمتش بطری پرتاب می‌کنید و حیا کن رها کن سر می‌دهید؟ اصلا  کار قشنگی نیست

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.