تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 - 14:41
کد خبر : 136028

ترخیص و واردات کالا با تجارت جویان

ترخیص و واردات کالا با تجارت جویان

ترخیص کالا از گمرک، به عنوان یکی از اساسی‌ترین مراحل تجارت خارجی و بازرگانی، اهمیت بسیاری دارد. در واقع، برای کسب سود قابل توجه در فضای رقابتی تجارتی، گام استفاده از تجربه و رعایت اصول صحیح اظهار کالا در گمرک و اطلاع از تعرفه و ارزش صحیح کالا، بسیار حیاتی است. با رعایت این اصول،

ترخیص کالا از گمرک، به عنوان یکی از اساسی‌ترین مراحل تجارت خارجی و بازرگانی، اهمیت بسیاری دارد. در واقع، برای کسب سود قابل توجه در فضای رقابتی تجارتی، گام استفاده از تجربه و رعایت اصول صحیح اظهار کالا در گمرک و اطلاع از تعرفه و ارزش صحیح کالا، بسیار حیاتی است.

با رعایت این اصول، قیمت تمام شده کالای وارداتی به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد و به بازرگانان امکان می‌دهد تا سود قابل توجهی را به دست آورند. لذا، نکته‌ی حائز اهمیت در این حوزه، رعایت اصول و قوانین مربوط به ترخیص کالا از گمرک است.

ترخیص کالا یک فرآیند پیچیده است و بسته به نوع کالا و کشورهای مبدأ و مقصد ممکن است زمان و هزینه‌های متفاوتی را مستلزم شود. به همین دلیل، برای واردکنندگان حرفه‌ای که به صورت مداوم کالا وارد می‌کنند، ترخیص کالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در صورت عدم رعایت مقررات و ضوابط مربوطه، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.

همین دلایل کافیست تا بازرگانان به فکر همکاری با شرکت های متخصص باشند از این رو شرکت تجارت جویان، در حوزه ی ترخیص کالا از گمرک، به طور پیشرفته فعالیت می کند که به عنوان یکی از متخصصان برجسته و با تجربه در امور گمرکی شناخته شده است.

مدت زمان ترخیص کالا از گمرک

در هنگام محاسبه مدت زمان ترخیص کالا از گمرک، یکی از مسائلی که تجار و بازرگانان نیز به آن توجه دارند، مسئله مدت زمان توقف کالا در گمرک است. طبق قوانین و آیین‌نامه‌های مختلف قضایی، کالاهای وارداتی و صادراتی طی یک دوره معین زمانی باید از گمرک ترخیص شوند و هر چه از زمان مقرر ترخیص کالاها زمان بیشتری بگذرد، صاحبین کالا موظف به پرداخت جریمه‌های سنگین گمرکی خواهند بود.

بنابراین، بررسی مدت زمان ترخیص کالا از گمرک، در ابتدای کار توسط تجار صورت می‌گیرد؛ به منظور جلوگیری از پرداخت جریمه‌های گمرکی سنگین، تلاش می‌شود تا کالاها قبل از زمان مقرر، از گمرک ترخیص شوند. در این راستا، مسئله مدت زمان توقف کالا در گمرک، اهمیت بسیاری دارد. باید توجه داشت که مدت زمان توقف کالاها در گمرک، به عوامل مختلفی بستگی دارد و طبق قوانین، این زمان برای کالاهای مختلف متفاوت است. علاوه بر این، مدت زمان توقف کالاها برای مواد غذایی وارداتی همواره کمتر از مدت زمان تجهیزات و لوازم صنعتی تعیین می‌شود.

البته که عواملی در مدت زمان ترخیص کالا موثر هستند مانند:

  • دریافت مجوزهای ترخیص کالا از گمرک
  • آشنایی با مجوزهای استاندارد
  • مشاوره با گروه های بازرگانی و ترخیص کاران گمرک

اما بازرگانان می توانند با همکاری شرکت های معتبر و برجسته مدت زمان ترخیص کالا از گمرک را کاهش دهند. شرکت تجارت جویان مدت زمان تخمینی ترخیص را ۱۵ الی ۲۰ روزه انجام می دهند که کمترین زمان مدت ترخیص یکی از مهمترین رکن برای واردات کالا می باشد و مهمترین حسن همکاری با این شرکت، این می باشد که دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته هستند و این موضوع برای تجار بسیار حائز اهمیت می باشد.

مشاوره بازرگانی شرکت تجارت جویان

تجارت و بازرگانی حوزه‌های پیچیده و پرسودی هستند که سطح بالایی از دانش و تخصص را می‌طلبند که به دلیل تغییر چشم‌انداز تجارت بین‌الملل باید دائماً به روز شوند. بدون درک و آگاهی کافی از این تغییرات، معامله گران احتمالاً با زیان ها و شکست های قابل توجهی مواجه خواهند شد.

برای کاهش این خطرات، جستجوی راهنما و یک مشاور تجاری ضروری است. با توجه به تکامل مداوم صنعت تجارت بین‌المللی، مشاوره تجاری هم برای تاجران مبتدی و هم برای بازرگانان با تجربه یک ضرورت است.

درگیر شدن در فعالیت های تجاری مانند معاملات تجاری، عملیات واردات و صادرات و سایر تلاش های مرتبط نیاز به دانش، تخصص و تجربه قابل توجهی دارد. در این راستا، مشاوران کسب و کار بازرگانی شرکت تجارت جویان می توانند کمک ها و راهنمایی های ارزشمندی را ارائه دهند و شما را از پیچیدگی های دنیای تجارت هدایت کرده و به موفقیت شما کمک کنند.

مشاوره کسب و کار شامل مجموعه ای از خدمات است که به کسب و کارها و شرکت ها در بهینه سازی عملیات خود کمک می کند. این خدمات شامل ابداع راه‌ حل‌ هایی برای ارتقای عملکرد کسب‌ و کار، ساده‌ سازی سیستم‌ های مدیریت، ارزیابی و بررسی فرآیندهای تولید و محصولات، طراحی و اجرای استراتژی‌ های بازاریابی و تبلیغات و سایر خدمات مرتبط با تجارت و بازرگانی است.

مشاوره تخصصی واردات کالا

برای واردات کالا از کشور های مختلف نیاز به دانش کافی در مورد تامین کالا، حمل و نقل و ترخیص کالا دارید. به عنوان مثال برای واردات از ترکیه  نیازمند یافتن تولید کننده ترک ، شرکت حمل و نقل و ترخیص از مرز بازرگان دارید. یا برای واردات از چین حمل و نقل دریایی چالش های فراوانی دارد که بدون مشاوره تیم های متخصص هزینه زیادی هدر خواهد رفت.

تجارت جویان

گروه بازرگانی تجارت جویان

در دنیای تجارت بین‌الملل، داشتن تیمی شایسته از متخصصان برای موفقیت هر شرکت وارداتی و تجاری بسیار مهم است. چنین شرکت هایی به کارکنان بسیار ماهر و با تجربه نیاز دارند که درک عمیقی از پیچیدگی های تجارت و تجارت جهانی داشته باشند.

شرکت بازرگانی و واردات حرفه ای تجارت جویان، معمولاً افرادی را استخدام می کند که دانش گسترده ای از رویه های تجاری بین المللی، مقررات تجارت، رویه های گمرکی و روند بازار دارند. این کارکنان در مذاکره با تامین کنندگان و خریداران، مدیریت لجستیک، مدیریت زنجیره تامین و مقابله با چالش ها و خطراتی که در فرآیند واردات و صادرات به وجود می آیند، ماهر هستند.

تجارت جویان

به طور خلاصه، شرکت واردات و بازرگانی حرفه ای تجارت جویان، با کارکنان بسیار ماهر و با تجربه خود که درک عمیقی از تجارت و بازرگانی بین المللی دارند مشخص شده است. این شرکت روی سرمایه انسانی خود سرمایه گذاری کرده است و برای آموزش و توسعه مستمر کارکنان ارزش قائل است و نیازها و رضایت مشتریان خود را در اولویت قرار داده است. تجارت جویان برای عبور از پیچیدگی های صنعت تجارت جهانی و دستیابی به موفقیت بلندمدت به خوبی مجهز شده است.
همچنین تجات جویان در قسمت مجله تجارت خود به تولید محتوای رایگان آموزشی در مورد ترخیص کالا، واردات کالا و… میپردازد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.