تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 9:53
کد خبر : 141841

لیست پاداش صعود به جام جهانی سری است؟

لیست پاداش صعود به جام جهانی سری است؟

آرمان شرق-گروه ورزش:در روزهای گذشته چندین و چند بار از مقامات ورزشی و نهاد ریاست‌جمهوری درخواست کردیم لیست کسانی که بابت صعود به جام جهانی یا حضور در جام جهانی خودرو دریافت کرده‌اند را اعلام کنند. این انتظار می‌رفت که با گذشت چند روز به هر حال لیست مشخص شود و در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد. با این حال گویا به شکل عجیبی در مقابل انتشار این لیست مقاومت صورت می‌گیرد.

لیست پاداش صعود به جام جهانی سری است؟

اعتماد: بیش از دو هفته از انتشار خبر ورود نام ۱۴ نفر بدون ضابطه به لیست واردکنندگان خودروهای لاکچری بابت پاداش صعود به جام جهانی گذشته است. در این دو هفته هیچ‌کدام از مقامات مسوول از جمله فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان و نهاد ریاست‌جمهوری در این مورد شفاف‌سازی انجام نداده‌اند.

بعد از اینکه روزنامه اعتماد اعلام کرد نام ۱۴ نفر بدون ضابطه وارد لیست کسانی که بابت صعود پاداش حواله خودرو دریافت کرده‌اند شده، دو برنامه تلویزیونی با تایید چنین مساله‌ای اعلام کردند این افراد ۱۵ نفر بوده‌اند. یکی از مجریان تلویزیون در توضیحات مربوط به این اتفاق گفت که عده‌ای عنوان پاداش را تغییر داده‌اند و از این طریق توانسته‌اند نام افراد دیگری را به لیست اضافه کنند. میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر گفت گویا عنوان پاداش از «پاداش صعود» به «پاداش حضور» تغییر یافته است. این در حالی است که قول حواله خودرو به عنوان پاداش بعد از مشخص شدن صعود تیم ملی به جام جهانی در مقدماتی انتخابی و برد برابر عراق در تهران توسط معاون رییس‌جمهور به بازیکنان داده شده بود.

لیست را چه کسی نوشته؟

خبرنگار روزنامه اعتماد که برای نخستین‌بار ورود بی‌ضابطه برخی اسامی به لیست کسانی را  که حواله خودرو دریافت کرده‌اند مطرح کرد و از مقامات خواست در این زمینه شفاف‌سازی کنند در این زمینه به اطلاعات جدیدی دست پیدا کرده است. شنیده‌های جدید در رابطه با تدوین لیست پاداش‌بگیران جام جهانی به خبرنگار روزنامه اعتماد حاکی از آن است که لیست اسامی در جایی غیر از فدراسیون فوتبال تهیه و تدوین شده است! طبق این اطلاعات حتی تایپ لیست نهایی هم در فدراسیون فوتبال صورت نگرفته و مشخص نیست کدام نهاد لیست نهایی را آماده کرده است. این اتفاق در حالی رخ داده که تنها فدراسیون فوتبال این حق را داشته که نفرات مدنظر برای دریافت پاداش را مشخص کند.

کریم باقری ناراحت، وحید هاشمیان پیگیر

پیش از این گفته بودیم که در تغییر و تحول لیست پاداش‌بگیران جام جهانی نام عده‌ای از کسانی که در صعود تیم ملی نقش داشته‌اند حذف و عده دیگری وارد شده است. از جمله کسانی که نامشان حذف شده می‌توان به شهاب‌الدین عزیزی خادم رییس وقت فدراسیون فوتبال هنگام صعود تیم ملی، مجتبی خورشیدی‌ سرپرست وقت تیم ملی، دراگان اسکوچیچ سرمربی وقت تیم ملی، وحید هاشمیان مربی وقت تیم ملی و کریم باقری مربی وقت تیم ملی اشاره کرد.

در این بین و طبق شنیده‌ها کریم باقری مربی سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس از این ماجرا ناراحت است. البته ناراحتی باقری بابت دریافت نکردن پاداش نیست و از بی‌احترامی صورت‌گرفته به خودش دلخور شده است. باقری معتقد است شأن و جایگاه او رعایت نشده است و به هیچ عنوان به دنبال گرفتن حق خودش نیست. در سمت مقابل وحید هاشمیان با وجود اینکه همانند کریم باقری از شرایط به وجود آمده دلخور است و حتی این دلخوری را در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌ها بروز داد، پیگیر است که بتواند آنچه به عنوان پاداش برای تیم و اعضای کادرفنی که در صعود تیم ملی به جام جهانی نقش داشته‌اند مصوب شده را بگیرد.

سایر کسانی که می‌بایست نام‌شان در این لیست می‌بود و خط خورده‌اند نیز اقدام خاصی برای گرفتن پاداش خود صورت نداده‌اند و از طرف فدراسیون فوتبال یا وزارت ورزش یا نهاد ریاست‌جمهوری نیز اقدامی در این زمینه برای آنها انجام نشده است.

لیست پاداش‌گرفته‌ها به‌طور کلی سری است؟

در روزهای گذشته چندین و چند بار از مقامات ورزشی و نهاد ریاست‌جمهوری درخواست کردیم لیست کسانی که بابت صعود به جام جهانی یا حضور در جام جهانی خودرو دریافت کرده‌اند را اعلام کنند. این انتظار می‌رفت که با گذشت چند روز به هر حال لیست مشخص شود و در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد. با این حال گویا به شکل عجیبی در مقابل انتشار این لیست مقاومت صورت می‌گیرد. مشخص نیست این مقاومت به چه دلیلی است یا از ناحیه چه کسانی انجام می‌پذیرد. به نظر می‌رسد حساسیت افکار عمومی و شائبه‌هایی که پیرامون این لیست شکل گرفته هم متصدیان را قانع نکرده است که جلوی بروز شایعات را بگیرد. یک هفته پیش اشاره کردیم که رقم احتمالی خودروهای وارد شده در این فرآیند بیش از دو برابر بودجه کل وزارت ورزش تخمین زده می‌شود و اگر طبق شنیده‌ها واقعا ۱۴ تا ۱۵ نفر بدون ضابطه خودرو وارد کرده باشند رقمی بالای هزار میلیارد تخلف انجام گرفته است. با این حال حتی چنین اعداد بزرگی هم نتوانسته قفل شفافیت چنین مساله به نظر ساده‌ای را باز کند. ساده در این حد که عده‌ای بابت صعود به جام جهانی یا حتی حضور در جام جهانی پاداش گرفته‌اند و مردم می‌خواهند بدانند این عده چه کسانی هستند. ولی عده‌ای با این لیست در حد اسناد به‌طور کلی سری برخورد می‌کنند!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.