تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 7:26
کد خبر : 129741

رشد ۳۵۸ درصدی برای بودجه روابط عمومی شهرداری تهران

رشد ۳۵۸ درصدی برای بودجه روابط عمومی شهرداری تهران

آرمان شرق-گروه ارتباطات: برای اولین بار ما شاهد هستیم که شورای ششم در جزء ۲ تبصره ۱۱ بودجه سال ۱۴۰۲ اجازه داده است تا کلیه واحدهای اجرایی شهرداری یعنی نه فقط مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بلکه کلیه مناطق، ادارات کل، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مراکز مستقل تا سقف یک درصد از اعتبارات برنامه‌ای خود اعم از هزینه‌ای و یا عمرانی را اقدامات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی همان طرح‌ها هزینه کنند، این مجوز شورای ششم مجموعا اجازه هزینه رقمی بالغ بر ۳۸۶ میلیارد تومان را علاوه بر اعتبارات اطلاع‌رسانی پیش‌بینی شده در ردیف‌های بودجه به شهرداری می‌دهد،

 رشد ۳۵۸ درصدی برای بودجه روابط عمومی شهرداری تهران

۳۵۸ درصد رشد برای بودجه روابط عمومی شهرداری تهران/ «ریالی از منابع شهرداری نباید صرف جریانات سیاسی خاص شود»

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران می‌گوید: این که حتی ریالی از منابع شهرداری تهران نباید صرف جریانات سیاسی خاص شود، یک اصل است، مهم نیست آن جریان کدام جریان باشد؛ شورا وظیفه دارد از این بعدصیانت کند و اگرشواهدی دیده شود که این پول‌ها به غیر از امور عمومی شهر مورد استفاده قرار گیرد حتماً شورا موظف است به آن واکنش نشان دهد.

 برخی از اعضای شورای شهر تهران تهران معتقدند در شهرداری کارهای بزرگی انجام می‌شود اما ضعف اطلاع‌رسانی باعث شده شهروندان چندان از این اقدامات آگاه نشوند اما دست کم مدیران شهری در ۶ ماهه گذشته حضور پررنگی در صدا و سیما داشته‌اند اما باز هم گلایه از سوی منتقدان مطرح می‌شود که صدا و سیما این برنامه‌ها را در ساعت پرمخاطب پخش نمی‌کند.

درجریان تصویب بودجه ۱۴۰۲ اعتبارحوزه روابط عمومی رشد قابل توجهی داشت. افزایش این بودجه در سال منتهی به انتخابات مجلس سبب شده برخی فعالان حوزه شهری و سیاسی نسبت به هزینه کرد این بودجه هشدار دهند.
بهروزشیخ رودی؛ معاون محاسبات و پایش عملکرد شورای پنجم درخصوص جزییات اعتبار پیش‌بینی شده در بودجه ۱۴۰۲ به خبرآنلاین می‌گوید: اعتبارات حوزه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ با بقیه سال‌ها یک تفاوت جدی دارد، آن هم اینکه در بودجه مصوب شورای شهر برای اولین بار شاهد توجه به دو موضوع متفاوت در حوزه اطلاع‌رسانی مدیریت شهری هستیم که خود را در تبصره‌ها و جداول بودجه نشان داده است. برای اولین بار ما شاهد هستیم که شورای ششم در جزء ۲ تبصره ۱۱ بودجه سال ۱۴۰۲ اجازه داده است تا کلیه واحدهای اجرایی شهرداری یعنی نه فقط مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بلکه کلیه مناطق، ادارات کل، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مراکز مستقل تا سقف یک درصد از اعتبارات برنامه‌ای خود اعم از هزینه‌ای و یا عمرانی را اقدامات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی همان طرح‌ها هزینه کنند، این مجوز شورای ششم مجموعا اجازه هزینه رقمی بالغ بر ۳۸۶ میلیارد تومان را علاوه بر اعتبارات اطلاع‌رسانی پیش‌بینی شده در ردیف‌های بودجه به شهرداری می‌دهد، رقمی که نه تنها نظارت بر هزینه کرد آن در گستره کلان شهرداری سخت است بلکه از اعمال نظارت مالی یکپارچه شورا و حسابرسان منتخب شورا بر آن نیز به علت ثبت در سرفصل‌های هزینه پروژه‌ها و طرح‌های مختلف نیز دور خواهد ماند.

او ادامه می‌دهد: البته آنقدر موضوع رسانه و اطلاع‌رسانی برای مدیریت شهری دوره ششم مهم بوده که ما شاهد آن هستیم برای اولین بار در طول تاریخ فعالیت همشهری بالاخره این مؤسسه که تا پیش از این خود گردان بود و در هیچ دوره شورای شهر برای تأمین حقوق و دستمزد آن ردیف بودجه تصویب نمی‌کرد با تلاش‌های بسیار گردانندگان فعلی این روزنامه و حمایت اعضاء شورای انقلابی پایتخت بالاخره ناف همشهری هم به بودجه شهرداری وصل شد تا این روزنامه برای پرداخت ۵۰ میلیارد تومان حقوق و مزایای کارکنانش دست به دامن خزانه شهرداری باشد، در کنار این موضوع پیش‌بینی ۵۷ میلیارد تومان برای تأمین محتوای رسانه‌ای تلویزیون اینترنتی شهری روزنامه همشهری هم از آن ردیف‌های جالب توجه است، زیرا شهرداری برای حضور در آنتن صدا و سیما از محل ردیف‌های مختلفش بجز ردیف‌های حوزه اطلاع‌رسانی نیز هزینه می‌کند که برای مدیران شهری و اعضاء شورای شهر حرف نگفته‌ای باقی نمی‌ماند که بخواهند آن را در تلویزیون اینترنتی شهری بزنند.

۳۵۸ درصد رشد برای بودجه روابط عمومی شهرداری تهران/ «ریالی از منابع شهرداری نباید صرف جریانات سیاسی خاص شود»
در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران رقمی بالغ بر ۲۷۱ میلیارد تومان در ردیف‌های بودجه پیش‌بینی شده است که با احتساب مجوز پیش‌بینی شده برای هزینه ۳۸۶ میلیارد تومان در جزء ۲ تبصره ۱۱ بودجه می‌توان گفت که شهرداری در حوزه اطلاع‌رسانی دست کم رقمی بالغ بر ۶۵۸ میلیارد تومان هزینه خواهد کرد که این رقم در مجموع نسبت به سال گذشته ۳۵۸ درصد رشد داشته است، رشدی که البته در برگیرنده اعتباراتی که از محل سایر ردیف‌های حوزه‌های مختلف برای حمایت از ساخت برنامه یا مشارکت در تولیدات صدا و سیما یا اعتبارات داخلی سازمان زیباسازی برای اکران کمپین‌های فرهنگی و تبلیغی نیست، در مواجهه با این رشد این سؤال مطرح می‌شود که مگر در شهرداری قرار است چه اتفاقی بیفتد که این حجم از اعتبارات به اطلاع‌رسانی و تبلیغات اختصاص داده شده است؟ به هر حال انتظار شهروندان از شهرداری بیش از اجرای کمپین و برندسازی از شهردار و شهرداری کار کردن و حل مشکلات شهر است، نه اینکه وقتی هنوز کاری انجام نشده باشد مرتب خبر از انجامش را بشنوند یا تبلیغ وعده انجامش را روی در و دیوار شهر ببینند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.