تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1402 - 8:50
کد خبر : 142921

ورود آقای رئیس به موضوع «ردصلاحیت‌ها»

ورود آقای رئیس به موضوع «ردصلاحیت‌ها»

آرمان شرق-گروه سیاست:«حتما به‌عنوان مجلس اجرای قانون را دنبال می‌کنیم، طی روزهای گذشته در بخش اجرایی، بحث دخالت‌هایی که مطرح شد را پیگیری کردیم و بقیه موارد را نیز پیگیری می‌کنیم. مصمم هستیم قانون اجرا شود، البته بدون شک شورای نگهبان نیز به این امر توجه دارد.»

ورود آقای رئیس به موضوع «ردصلاحیت‌ها»

آرمان امروز: واکنش‌ به ردصلاحیت‌های هیات اجرایی در مرحله اول غربالگری نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم همچنان ادامه دارد و در آخرین این واکنش‌ها نماینده رد صلاحیت شده مدعی شد که این رد صلاحیت‌ها باتوجه به روند قانون انتخابات انجام نشده است. تذکر این نمانیده در صحن بهارستان باعث شد «محمدباقر قالیباف» اعلام کند به این موضوع ورود خواهد کرد. نوری‌غزلچه روز گذشته خطاب به رییس مجلس گفت: «به‌عنوان رییس مجلس که بر مسند ریاست پارلمان هستید، به این وضعیت ورود کنید، اجازه ندهید وضعیت دموکراسی و مردم سالاری دینی بیشتر از این آسیب ببیند.»

«غلامرضا نوری قزلجه»، رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در تذکری شفاهی گفت: همه نطق ها و تذکرات بسته است، اتفاقات مهمی در کشور افتاده که از طرف مجلس قابل اغماض نیست. موضوعی در بحث انتخابات وجود دارد، ۲۸ درصد از نامزدها نتوانسته اند از هیات های اجرایی تایید صلاحیت بگیرند، اعم از نمایندگان فعلی، نمایندگان ادوار، فعالان سیاسی و اجتماعی که عمدتاً منتقدان دولت هستند.

کار اگر بر مبنای قانون باشد، کسی اعتراضی ندارد، اما بسیاری از موارد برخلاف قانون صورت گرفته و تبصره ماده ۶۰ که حدوداً ۲ ماه پیش در مجلس مصوب شد نیز رعایت نشده است. در این ماده آمده است رد صلاحیت ها باید مستند به مدارک معتبر باشد. حتی نامه درخواست مستندات را از نامزدها تحویل نمی گیرند! هیات‌های اجرایی و رییس هیات اجرایی موظف هستند این مستندات را به افراد رد صلاحیت شده بدهند تا آنها بتوانند اعتراض کنند و دلایل خود را بیاورند. هیات‌های اجرایی مهندسی شده‌اند و از طرف ستاد آقای رئیسی گردهم آمده‌اند یا دولت رضایت به این کار دارد، یا توسط هیات‌ها در حال مهندسی شدن است.

باید همه قبول کنیم مصلحت نظام و منافع کشور در تبعیت از منویات مقام معظم رهبری، اجرای قانون و همبستگی خصوصاً در انتخابات است. رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: «حتما به‌عنوان مجلس اجرای قانون را دنبال می‌کنیم، طی روزهای گذشته در بخش اجرایی، بحث دخالت‌هایی که مطرح شد را پیگیری کردیم و بقیه موارد را نیز پیگیری می‌کنیم. مصمم هستیم قانون اجرا شود، البته بدون شک شورای نگهبان نیز به این امر توجه دارد.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.