گمانه زنی خبرنگار وال استریت ژورنال درباره زمان سفر گروسی به ایران

لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال در توییتی نوشت: سفر گروسی مدیرکل آژانس به ایران پیش از جلسه شورای حکام در مارس به طور فزاینده ای بعید به نظر می رسد، البته غیرممکن نیست.

 

لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال در توییتی نوشت: سفر گروسی مدیرکل آژانس به ایران پیش از جلسه شورای حکام در مارس به طور فزاینده ای بعید به نظر می رسد، البته غیرممکن نیست.

رافائل گروسی هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران اخیرا گفته بود: با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روابط خوبی داریم و فکر می‌کنم در آینده نزدیک آقای رافائل گروسی سفری به ایران خواهد داشت. ما به همکاری‌های خود با آژانس در چارچوب فنی ادامه خواهیم داد.

جزئیات جدید از نامه ایران به آژانس

محمد اسلامی درباره زمان سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورمان گفت: در حال بررسی رایزنی و برنامه‌ریزی هستیم.

جزئیاتی جدید از نامه ایران به آژانس / گروسی به تهران می‌آید؟

در چند روز گذشته، کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در نامه‌ای به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به اقدام خرابکارانه در سایت اتمی نطنز نوشت: «هرگونه حمله مسلحانه یا تهدید علیه تأسیسات هسته‌ای که برای اهداف صلح‌آمیز است، نقض اصول مصرح در منشور ملل متحد، قوانین بین‌الملل و اساسنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.»در همین راستا، امروز محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی، درباره ارسال نامه از سوی ایران به آژانس بین‌المللی اتمی و موارد آن گفت: مواردی در نامه نگفته بودیم، سوال‌مان از آژانس این بود مگر شما تمام بازرسی‌ها و روابط‌تان را با کشور‌های دیگر رسانه‌ای می‌کنید که برای ایران به صورت استثنا این کار را انجام می‌دهید؟

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان به ایلنا گفت: عنوان کردیم شما بلادرنگ موارد را در اختیار رسانه‌های معاند و رسانه‌هایی که به ویژه برای کشور ما عمدتا در حال تولید ذهنیت هستند و در حقیقت به القائات مستمری علیه کشور ما دامن می‌زنند قرار می‌دهید، سوال این بود این چه شیوه استاندارد دوگانه‌ای است که رفتار می‌کنید؟

وی درباره زمان سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورمان گفت: در حال بررسی رایزنی و برنامه‌ریزی هستیم.

منبع: اکوایران