تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 اسفند 1401 - 8:00
کد خبر : 125131

گسترش مسمومیت دانش آموزان به ۹استان

گسترش مسمومیت دانش آموزان به ۹استان

آرمانشرق-گروه جامعه:: از ماه‌ها پیش و با توجه به توان تخصصی و پیشرفت علمی که در کشور وجود داشت، می‌توانستیم با چند آزمایش در سطح شناسایی، پزشکی قانونی و نظایر آنها موضوع مسمومیت دانش آموزان پی برییم، اما برخی از مسئولان همان اشتباهی را مرتکب شدند که در سال ۹۸ و با ورود کرونا به ایران، کردند و رویکرد آنها کتمان بود.

گسترش مسمومیت دانش آموزان به ۹استان

آرمان امروز: از ماه‌ها پیش و با توجه به توان تخصصی و پیشرفت علمی که در کشور وجود داشت، می‌توانستیم با چند آزمایش در سطح شناسایی، پزشکی قانونی و نظایر آنها موضوع مسمومیت دانش آموزان پی برییم، اما برخی از مسئولان همان اشتباهی را مرتکب شدند که در سال ۹۸ و با ورود کرونا به ایران، کردند و رویکرد آنها کتمان بود.
اینکه این موضوع اعلام و روشن نشده که عجیب است و ما شاهد هستیم که این اتفاقات در مدارس دختران و در یکی از سطوح تحصیلی رخ می‌دهد. پس آنها این دختران را هدف قرارداده‌اند تا بدین وسیله باعث بدبینی و ناامیدی در میان مدارس دختران شوند یا زمینه ساز برگزاری کلاس‌های آنلاین را فراهم کنند.  به‌عنوان مثال زمانی‌که این اتفاق در مدرسه دخترانه ۱۳آبان و هاجر در تهرانسر رخ داد، روایت خبرنگار تسنیم که در آنجا حاضر شده بود، خواندنی است: «تجمع عده‌ای از افراد که حدود ۱۰۰ نفری می‌شوند در مقابل درب مدرسه و حدود ۱۰ نفر از ماموران نیروی انتظامی نیز مقابل درب مدرسه حضور داشتند. جمع‌کنندگان حاضر در مقابل مدرسه با عصبانیت ضربه‌هایی را به در مدرسه می‌زنند و خواهان باز شدن در برای ورود به مدرسه بودند. وقتی برای تهیه گزارش، گفت‌وگو با تجمع کنندگان مقابل مدرسه و گرفتن عکس و فیلم به میان جمعیت رفتم، با حمله تعدادی از تجمع‌کنندگان، ضرب و شتم، اعتراض به چرایی تهیه گزارش و عکس و گرفتن گوشی‌ام و تحویل به پلیس مواجه شدم. همچنین تمام تصاویر و فیلم‌های تهیه شده از این حادثه توسط تجمع کنندگان حاضر مقابل مدرسه حذف شد.»
با این حال یکی از دانش آموزان کلاس اولی مدرسه هاجر در تهرانسر که کلاس درس آنها آلوده شده بود به «آرمان امروز» می‌گوید: «سرکلاس نشسته بودیم و پنجره باز بود. ناگهان بوی گاز و بنزین آمد و مربی بهداشتمان دوید و به بچه ها گفت سریع ماسک‌تا را روی صورت‌تان بزنید. دودی ندیدیم و یکی از همکلاسی‌های ما، به شدت سرفه می‌کرد و نمی‌توانست نفس بکشد و مدیر مدرسه با اورژانس تماس گرفت. سپس مدیر مدرسه با مادر و دایی‌مان تماس گرفت و گفت که بیاید و دانش آموزان را ببرید.» او در ادامه گفت: «کسی حرف نمی‌زد چون گلوی همه درد و معده‌هایمان سنگین بود.»
با وجود اینکه برخی از گمانه زنی‌ها نشان می‌دهد که این اقدام توسط برخی از سرویس‌های جاسوسی خارجی و ازکشورهای بیگانه است، اما «عذر» برخی از مسئولان بدتر از «گناه» نیست که با لاپوشانی یا در عدم توانایی از بروز اینگونه اقدامات به ظاهر خرابکارانه، ناتوان هستند. همین امر سبب شده که این اقدام غیرانسانی به‌تدریج در تمام کشور پخش شود و آمار اعتماد نشان می‌دهد استان‌های قم، اردبیل، تهران، چهارمحال و بختیاری، لرستان، سمنان، مازندران و کرمانشاه درگیر این معضل شده‌اند که نشان از عدم کنترل شرایط و پخش شدن این موضوع در سراسر کشور وجود دارد. طبق مشاهدات میدانی در روز دوشنبه و سه‌شنبه در شهرک هواپیمایی، مدرسه آزادگان، چند نفر با پراید مشکی (شماره پلاک به مراجع مربوطه گزارش شده‌است) اقدام به پرتاپ کپسول دودزا نموده اند.. در این شرایط رئیس‌جمهور، وزیر کشور را مامور رسیدگی و ریشه‌یابی هر چه سریع‌تر موضوع مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی مدارس و اطلاع‌رسانی مستند و مستمر در این زمینه برای رفع نگرانی خانواده‌ها کرد.  احمد وحیدی در نشست خبری اعلام کرد: «بالای ۹۰ درصد عوارض دانش آموزان دختر ناشی از اضطراب بود و عوامل خارجی اثری نداشت.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.