تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1402 - 21:31
کد خبر : 134453

چه کسانی باید پی آر پی انجام دهند؟ برای چه کسانی ضرر دارد ؟

چه کسانی باید پی آر پی انجام دهند؟ برای چه کسانی ضرر دارد ؟

چه کسانی باید پی آر پی انجام دهند؟ برای چه کسانی ضرر دارد ؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی افرادی بپردازیم که کاندید مناسبی برای انجام روش درمانی پی آر پی هستند. همچنین به بررسی شرایط افرادی می پردازیم که انجام این کار برای آن ها ضرر دارد. قبل از اینکه برای پی

چه کسانی باید پی آر پی انجام دهند؟ برای چه کسانی ضرر دارد ؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی افرادی بپردازیم که کاندید مناسبی برای انجام روش درمانی پی آر پی هستند. همچنین به بررسی شرایط افرادی می پردازیم که انجام این کار برای آن ها ضرر دارد. قبل از اینکه برای پی آر پی مو اقدام کنید، حتما در مورد تمامی داروهای مصرفی خود، از جمله مکمل ها و گیاهان دارویی با پزشک معالجتان گفتگو و مشورت کنید. با این مشورت شما متوجه میشوید امکان بهره‌گیری از خدمات پی آر پی را دارید یا خیر. بی تردید در ادامه این مطلب توضیحات مفیدی ارائه خواهد شد که برای افراد متقاضی سودمند است، پس با ما همراه باشید.

پی آر پی چیست ؟ 

پی آر پی به‌ معنای پلاسمای خون غنی از پلاکت است. همانطور که می‌دانید، یکی از سلول‌های خونی ما پلاکت است. پلاکت وظیفه ی لخته کردن خون در زمان ایجاد جراحت و کمک به بهبودی ناحیه ی آسیب دیده را دارد. در نتیجه از پی آر پی می‌توان برای ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده پوست و مو استفاده می شود.

نحوه انجام این روش بدین صورت است که در آزمایشگاه ابتدا خون بیمار از بدنش گرفته می شود؛ بعد از آن با کمک سانتریفیوژ های آزمایشگاهی پلاکت‌ها از سایر اجزای خونی جدا می شوند. سپس پلاکت به دست آمده، برای تحریک رشد و ترمیم سلول‌های پوست یا مو در یک منطقه خاص تزریق زیرجلدی می‌شود. معمولاً متخصصان پوست و مو پی آر پی را برای بهبود پوست صورت و تقویت رشد موها استفاده می کنند.

پی آر پی سعادت آباد

برای انجام پی آر پی در سعادت آباد تهران به قصد جوانسازی پوست و یا قطع ریزش مو بهتر است بدانید؛ که در ابتدا توسط پزشک متخصص بررسی های لازم در مورد این که آیا شما کاندید مناسبی برای انجام روش درمانی پی آر پی هستید یا نه انجام می گیرد. اگر نتیجه مثبت بود مقدار مشخصی از خون شما (بین ۱۰ تا ۲۰ میلی لیتر) در ناحیه بازو توسط پزشک متخصص گرفته می شود. این مقدار خون تقریبا به اندازه ی مقدار خونی است که برای آزمایش خون در آزمایشگاه های مختلف، از شما گرفته می شود.

در مرحله بعد، نمونه خون شما را درون سانتریفیوژ قرار می دهند و آن را به طور کامل جداسازی می کنند تا پلاکت خون جدا شود. در نهایت، محلولی به دست می آید که غنی از پلاکت های خون است . این پلاکت ها می توانند به تسریع روند بهبودی شما در پوست یا مو کمک زیادی می کنند. بعد از جداسازی و آماده سازی پلاکت ها، محلول غنی از پلاکت را به نواحی مورد نیاز تزریق می کنند.

سن مناسب انجام پی آر پی مو (PRP)

در حقیقت استفاده از روش درمانی پی آر پی سن خاصی ندارد و برای افراد چه زن و چه مرد در سنین مختلف قابل انجام است. در مورد افراد زیر ۲۵ سال که امکان کاشت مو ندارند، پی آر پی مو بهترین روش درمانی جایگزین برای آنها است. همچنین افراد زیر ۲۱ سال نیز اگر دچار ریزش مو شده باشند، می‌توانند بدون نگرانی از پی آر پی و فایده های آن استفاده کنند.

پی آر پی برای چه کسانی ضرر دارد؟

بسیاری از پزشکان و متخصصان خدمات PRP را برای افراد زیر توصیه نمی‌کنند:

  • افراد دارای عفونت های شدید یا مزمن

  • افراد مبتلا به انواع سرطان ها مانند سرطان خون

  • افراد با پلاکت های پایین خون

  • افراد مبتلا به سندرم های اختلال عملکرد پلاکت ها

  • افراد مبتلا به ترومبوسیتوپنی (تعداد کم پلاکت های خونی)

  • افراد با بیماری های مزمن کبد مانند سیروز کبدی

  • افراد با بیماری های مزمن پوستی و بیماری های التهابی

  • افراد با بی ثباتی همودینامیک و اختلالات انعقاد خون

  • موارد مبتلا به هیپوفیبرینوژنمی

  • افراد دچار به اختلالات متابولیکی

  • اختلال های سیستمیک مختلف

  • افراد مبتلا به انواع بیماری های تیروئیدی

افرادی که هرگز نمی‌توانند PRP کنند

اگرچه PRP می تواند برای رویش مجدد مو به طیف وسیعی از افراد با شرایط و ویژگی های مختلف کمک کند اما در عین حال گروه های محدودی وجود دارند که بیشتر مورد مطالعه و بررسی متخصصان قرار گرفته اند و محققان در مورد آن ها به موثرترین نتایج رسیده اند. این گروه ها شامل افرادی می‌شوند که دچار بیماری آلوپسی آندروژنتیک هستند و از این بیماری نامطبوع رنج می‌برند.

کاندیدای مناسب پی آر پی 

یکی از مهمترین کاربردهای پی آر پی در انجام جوانسازی پوست است و طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. پس پی آر پی می تواند برای جوانسازی پوست و کم کردن التهابات پوستی مورد استفاده قرار گیرد.

افرادی هستند که در طول عمر خود در پوست صورت شان جای جوش، جای زخم و چروک بسیار دیده می شود. ما به این افراد توصیه می کنیم تا از این روش برای درمان پوست صورت خود و برطرف کردن جای جوش و زخم و …..استفاده کنند. در واقع مکانیزم عمل پی آر پی بدین صورت است؛ به تحریک رشد سلول ها می پردازد و در نتیجه، می تواند کاربرد فوق العاده ای برای درمان آسیب های پوستی اعم از جای زخم و جوش و جوانسازی پوست صورت داشته باشد.

کلام آخر

پی آر پی روشی درمانی برای جلوگیری از ریزش مو یا جوان‌سازی پوست است. این روش یکی از بهترین، کم‌ تهاجمی‌ترین و ایمن‌ترین روش‌های درمانی برای پوست است. همان طور که گفتیم، پی آر پی می تواند موجب تحریک رشد سلول ها گردد و در نهایت، کاربرد فوق العاده ای برای درمان آسیب های پوستی و جوانسازی پوست داشته باشد.

در عین حال اشاره به این نکته ضروریست که هر شیوه درمانی که با تزریق همراه است، عوارضی هرچند کم خواهد داشت. اگر شما متقاضی انجام پی آر پی هستید بهتر است با آگاهی کامل از عوارض احتمالی آن دست به اقدام آن بزنید. همچنین بهتر است بدانید که رعایت مراقبت‌های لازم قبل و بعد از عمل می‌تواند تا حد زیادی از بروز عوارض PRP جلوگیری کند.

اگر شما قصد انجام خدمات PRP دارید، می توانید با مراجعه به کلینیک ایران از حضور ارزشمند پزشکان مجرب و امکانات پیشرفته ی این مرکز نهایت استفاده را ببرید. برای ارتباط و گرفتن وقت مشاوره شما می توانید برای ارتباط و گرفتن وقت مشاوره با مشاورین و متخصصان مجرب کلینیک ایران با تلفن های ۰۲۱۷۵۱۱۳ و ۰۹۱۲۴۱۴۵۱۳۲ در تماس باشید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.