تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 8:32
کد خبر : 146793

هفتمین یادبود آیت الله هاشمی با چاشنی انتخاباتی

هفتمین یادبود آیت الله هاشمی با چاشنی انتخاباتی

آرمان شرق-گروه سیاست:مقام معظم رهبری به همین تاکید دارند. انتخابات را رقابتی و مشارکتی و سالم و امن اعلام می‌کنند. می‌دانم اقلیت حاکم نه مشارکت حداکثری می‌خواهد نه رقابت. می‌خواهد انتخابات سردی باشد که آن اقلیت ادامه دهند. حکومت فرد مهم نیست، منافع ملی مهم است. منافع جناح مهم نیست، رضایت عامه مهم است. ما راهی جز حفظ انقلاب و عظمت ایران نداریم.

هفتمین یادبود آیت الله هاشمی با چاشنی انتخاباتی

 

آرمان امروز: مراسم هفتمین سالگرد درگذشت آیت‌الله «اکبر هاشمی رفسنجانی»، روز پنج شنبه با حضور جمعی از مردم و شخصیت‌های سیاسی در حسینیه شماره ۲ جماران برگزار شد. باتوجه به اینکه این مراسم به مناسب یادبود آیت‌الله برگزار شد ولی به‌نوعی به فضایی تبدیل شد که برخی سیاستمداران حاضر به موضوع و دغدغه‌های انتخاباتی و البته نقش مرحوم هاشمی در رویدادهای انتخاباتی پرداختند که در ادامه به گزیده‌ای از آنچه مطرح شده است خواهیم پرداخت.

اقلیت حاکم مشارکت حداکثری نمی‌خواهد

«حسن روحانی»، رییس جمهور پیشین در مراسم هفتمین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: «حمایت مردم در صورتی ایجاد می‌شد که گوش شنوا داشته باشیم. مشروعیت کل نظام با رای ملت است. امام در نامه به شورای بازنگری به صراحت فرمودند ولی مشروع، ولی منتخب ملت است. همه چیز با رای مردم است. امام چنین نظامی به ما معرفی کرده است. مقام معظم رهبری به همین تاکید دارند. انتخابات را رقابتی و مشارکتی و سالم و امن اعلام می‌کنند. می‌دانم اقلیت حاکم نه مشارکت حداکثری می‌خواهد نه رقابت. می‌خواهد انتخابات سردی باشد که آن اقلیت ادامه دهند. حکومت فرد مهم نیست، منافع ملی مهم است. منافع جناح مهم نیست، رضایت عامه مهم است. ما راهی جز حفظ انقلاب و عظمت ایران نداریم.»

 

علت تاکید آیتالله بر انتخابات

«محسن هاشمی»، رییس پیشین شورای شهر تهران در مراسم هفتمین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در حسینیه جماران گفت: «بعد از انقلاب هم فعالیت‌های زیادی برای تثبیت نظام اقداماتی انجام داد. بیش از ۱۳ بار در انتخابات شرکت کردند و در دو مورد شکست خورد ولی بلند شدند؛ اکثر پست هایی که داشت انتخابی بود. قبل از انقلاب با همکاری شهید باهنر، شهید رجایی و شهید بهشتی بنیادی تأسیس کرد و نام «رفاه» بر آن گذاشتند و همین دیدگاه را بعد از انقلاب هم ادامه دادند. سال ۶۱ در اوج دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی را پیشنهاد کردند که نیمی از فارغ التحصیلان کشور از این دانشگاه هستند. حتی یادم هست قرار شد در دولت ایشان فروشگاه زنجیره ای تأسیس شود و باز نام «رفاه» را برای آن پیشنهاد دادند. در نتیجه دغدغه ایشان عمدتا رفاه مردم بود. الآن فقر دشمن اصلی مردم شده و اگر نظام به آن نپردازد می تواند کشور را دچار مشکل کند.»

هاشمی به مردم باور داشت

«اسحاق جهانگیری»، معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم در مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که شامگاه پنجشنبه در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، گفت: «هاشمی به مردم باور داشت لذا انتخابات را مهم می دانست. همواره فکر می کرد باید از منظر انتخابات مسائل را حل کند. خودش همواره در معرض رای مردم بود. آقای هاشمی در مقابل جفاهایی که بهش شد، وفا کرد. ما هر احتمالی راجع به انتخابات ۹۲ می دادیم اما ناباورانه ترین اتفاق افتاد و آیت الله هاشمی رد شد. اما ایشان قهر نکرد و آقای روحانی کاندیدا شد و منتخب مردم شد. ما انتخابات مهمی پیش رو داریم. در دو انتخابات قبلی، مردم خیلی رنجیده شدند و مشارکت مردم زیر ۵۰ درصد بود. رهبری در دوم دی ماه سخنرانی مهمی کردند. همین چهار کلمه مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت را در ابتدای سال در دیدار کارگذاران هم مطرح کردند. احساس من این بود که آنهایی که باید پیام رهبری را می گرفتند نگرفتند. رقابت را تعریف ساده و سطحی کردند. به نظرم، مخاطب اصلی پیام رهبری، شورای نگهبان، دستگاه های نظارتی و وزارت کشور و دولت هستند و اگر مشارکت در انتخابات کم باشد اینها باید پاسخگو باشند. حتی رهبر انقلاب در همین مطلب می فرماید که باید رقابت طوری باشد که همه جریان های سیاسی حضور داشته باشند، گرایش های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نگاه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باید حضور داشته باشند..»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.