تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آذر 1402 - 9:10
کد خبر : 145233

نخستین گمانه‌زنی از «لیست ۱۶ نفره روحانی»

نخستین گمانه‌زنی از «لیست ۱۶ نفره روحانی»

آرمان شرق-گروه سیاست:«یک عده نیروی شجاع آماده به کار در صحنه خبرگان بیانید و اقدامات جدی انجام دهند». از فهرست خبرگان مردم که مرحوم هاشمی و حسن روحانی آن را در انتخابات سال ۹۴ نمایندگی می‌کردند، تنها آقایان محسن اسماعیلی، محمد قمی، دری نجف‌آبادی، امامی کاشانی و سید محمود علوی زنده هستند که از این بین تنها اسماعیلی و علوی کاندیدای اختصاصی این فهرست بودند؛ اکنون دوماه تا انتخابات مجلسین زمان باقی است و باید دید آیا روحانی در صورت تایید صلاحیت، آیا می‌تواند در تهران فهرستی ۱۶ نفره تدارک ببیند و وارد کارزار انتخابات شود؟

نخستین گمانه‌زنی از «لیست ۱۶ نفره روحانی»

آرمان امروز، گروه سیاسی: پس از اینکه بحث لیست ۱۶ نفره حسن روحانی برای حضور در انتخابات خبرگان رهبری مطرح شد گمانه‌زنی‌ها و دلایل این اقدام به موضوعی پربحث تبدیل شده است و در این مورد یک رسانه اصولگرا در مورد نفرات این لیست گمانه‌زنی‌هایی را مطرح کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم. خبرگزای تسنیم در گزارشی با عنوان «روحانی با دعوت چه کسانی وارد انتخابات خبرگان ششم شد؟» نوشت: «اظهارات روحانی در این مصاحبه به‌نحوی است که نشان می‌دهد می‌خواهد یک فراکسیون یا لجنه‌ای در داخل خبرگان به وجود بیاورد که بی شک لازمه آن ارائه فهرستی در شهر تهران است.

رییس جمهور سابق مدعی است که باید «یک عده نیروی شجاع آماده به کار در صحنه خبرگان بیانید و اقدامات جدی انجام دهند». از فهرست خبرگان مردم که مرحوم هاشمی و حسن روحانی آن را در انتخابات سال ۹۴ نمایندگی می‌کردند، تنها آقایان محسن اسماعیلی، محمد قمی، دری نجف‌آبادی، امامی کاشانی و سید محمود علوی زنده هستند که از این بین تنها اسماعیلی و علوی کاندیدای اختصاصی این فهرست بودند؛ اکنون دوماه تا انتخابات مجلسین زمان باقی است و باید دید آیا روحانی در صورت تایید صلاحیت، آیا می‌تواند در تهران فهرستی ۱۶ نفره تدارک ببیند و وارد کارزار انتخابات شود؟ فهرست ۱۶ نفره‌ای که می‌تواند فهرستی ۳۰ نفره هم برای مجلس شورای اسلامی ضمیمه خود داشته باشد.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.