تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 - 6:23
کد خبر : 128773

منتقدین را نمی‌توان «ضد نظام» نامید

منتقدین را نمی‌توان «ضد نظام» نامید

آرمان شرق-گروه سیاست: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هر کسی که انتقاد می‌کند را نمی‌توان ضد نظام نامید، گفت: حل مشکلات کشور با فکر، تدبیر، کمک گرفتن از تمام متفکرین از هر جناحی قابل حل است اما بسیاری از متفکرین ما یا در زندان هستند یا خانه نشین شدند.

منتقدین را نمی‌توان «ضد نظام» نامید

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هر کسی که انتقاد می‌کند را نمی‌توان ضد نظام نامید، گفت: حل مشکلات کشور با فکر، تدبیر، کمک گرفتن از تمام متفکرین از هر جناحی قابل حل است اما بسیاری از متفکرین ما یا در زندان هستند یا خانه نشین شدند.

سید آحمد اوایی با اشاره به ضرورت حل مشکلات اقتصادی جامعه، اظهار کرد: حل این مسایل توسط دولت نه با دستور حل می‌شود نه با بخشنامه؛ چراکه اداره کشور، دید حکومتی می خواهد. ادعای دولت ها اعم از اصلاح طلب و اصولگرا این است که مثلا اگر واردات خودرو انجام شود بسیاری از کارگران در ایران بیکار می شوند درحالی که اگر تعداد زیادی خودرو، با تعرفه پایین وارد شود، با همان مبلغ کلان می‌توان همه را بیمه بیکاری داد.

وی افزود: دیپلمات، تاجر و یا دانشجویان ایرانی زیادی داریم که در خارج از کشور حضور دارند و اگر بتوانند بدون خروج دلار، خودروی ایمن وارد کشور کنند، در این صورت خودروساز داخلی چاره ای ندارد جز اینکه قیمت را پایین بیاورد و به رقابت بپردازد. وقتی قیمت خودرو پایین بیاید روی دیگر کالاها هم اثر می گذارد. بنابراین «در حوزه خودرو بسیار کلاه بر سر مردم می گذارند و اینگونه ثبت نام ها و عرضه خودرو، توهین به شعور مردم است.»

نماینده مردم زابل در مجلس بیان داشت: خودروسازان که خودروی هیبریدی تولید نمی کنند، لذا واردات آن به خودروساز داخلی ضرری نمی زند، پس چه مرضی دارند که اجازه واردات خودروهای هیبریدی را نمی‌دهند؟ واردات خودروهای خارجی چند مزیت دارد، اول اینکه چون ایمنی خودروهای خارجی بالا است، تلفات کمتری خواهیم داد. همچنین بنزین کمتر مصرف شده و الودگی هم کمتر می شود و در اینصورت مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا هم کاهش می‌یابد. من معتقدم دولت‌های ما در این زمینه دید حکومتی ندارند و اسیر دست خودروساز شدند البته عده ای هم منافعشان در این است که واردات انجام نشود.

آقای آوایی تصریح کرد: ما جزو چند کشوری هستیم که بدترین رانندگی را داریم و ایا مقصر این وضعیت، آمریکا و اسراییل است! اگر برای برگزاری تجمعات، تعداد زیادی پلیس می آوریم، همین تعداد هم تربیت کنیم تا متخلفین رانندگی را جریمه کنند. اگر فرد در رانندگی منظم باشد در بسیاری از کارهای دیگر هم منظم می‌شود. نرخ ارتکاب جرم در کشور ما بسیار پایین است یعنی متخلفین و سارقین راحت هر کاری انجام می دهد و اگر با آنها برخورد نمی شود آیا اسراییل و آمریکا مقصر هستند؟ آیا نمی توان همین دوربینی که برای شناسایی بی حجاب ها فعال کردیم، برای شناسایی متخلفین و کیف قاپ ها هم فعال شود؟ ایا فقط منکر، بی حجابی و بد حجابی است؟ آیا عدم حفاظت محیط زیست جزو منکرات نیست؟

وی افزود: «آیا وقتی خود دولت، گرانفروشی می کند، می تواند جلوی گرانفروشی را بگیرد؟ دولت خودش نمی خواهد ارزان فروشی کند.» ما موبایل تولید نمی‌کنیم پس چرا اجازه نمی دهد موبایل با تعرفه ای مشخص وارد شود تا قاچاق صورت نگیرد؟. اگر واردات انجام شود درامد دولت هم بالا رفته و می تواند معیشت مردم را تامین کند و وقتی درآمد دولت بالا برود دیگر بر مردم فشار وارد نمی کند. آیا دولت نمی‌تواند جلوی کسانی که مالیات گریز هستند بگیرد؟ درحالی که ببشترین مالیات گریزها کسانی هستند که بیشترین درآمد را دارند و دولت‌ها مالیات های سهل الوصول را اخذ می کنند. بنابراین ایا دولت قدرت اخذ مالیات را ندارد؟

آقای آوایی با بیان اینکه مهار تورم و بهبود معیشت مردم با سخنرانی و شعار حل نمی شود، گفت: مهار تورم، عقل، تدبیر و کار فرهنگی می خواهد. خطبه های نماز جمعه ما به جای اینکه روی مساله حق الناس فعالیت کنند، روی برخی از مسایل «کلیشه ای» فعال هستند. بنابراین اگر روی این مسایل کار فرهنگی انجام دهیم خیلی هزینه زندان و زندانی هم نمی‌دهیم؛ چراکه با زندانی کردن نمی توانیم مشکلات را حل کنیم. ما باید مجازات جایگزین زندان بگذاریم تا زندان ها مملو از جمعیت نشوند زیرا این حجم زندان مسایل معیشتی و جایگاه اجتماعی خانواده ها را هم با مشکل مواجه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نمی شود هر کسی که انتقاد می کند را «ضد نظام» نامید؛ زیرا کسانی که بیشترین گله و انتقاد را دارند، بیشترین طرفداران نظام هستند. حل مشکلات کشور با فکر، تدبیر، کمک گرفتن از تمام متفکرین از هر جناحی قابل حل است اما بسیاری از متفکرین ما یا در زندان هستند یا خانه نشین شدند در حالی که اینها برانداز نیستند بلکه دلسوز نظام می باشند و اگر از همه استعدادها کمک بگیریم می توانیم امیدوار شویم که نظام در ریل درست حرکت کند./ شفقنا

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.