تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 خرداد 1400 - 16:53
کد خبر : 69651

اختلاف ایران و آژانس بر سر دو سایت هسته ای

اختلاف ایران و آژانس بر سر دو سایت هسته ای

ارمان شرق- مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته است ایران در حال حاضر و بر اساس دانش و سانتریفیوژهایی که به دست آورده است، نمی‌تواند بر اساس همان اصول توافق شده در سال ۲۰۱۵ به توافق هسته‌ای موسوم به برجام بازگردد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته است ایران در حال حاضر و بر اساس دانش و سانتریفیوژهایی که به دست آورده است، نمی‌تواند بر اساس همان اصول توافق شده در سال ۲۰۱۵ به توافق هسته‌ای موسوم به برجام بازگردد.

به گزارش اقتصادنیوز، بی ارزش بودن انتقادات غربی ها برای اسد، نفت ایران در انتظار رفع تحریم ها، شکست مذاکرات هفت ساله سوئیس با اتحادیه اروپا، چین یکه تاز بازار بریتانیا، رشد همزمان ثبت کسب و کارها و ورشکستگی شرکت های اروپایی در دوران کرونا، مطالبه خسارت میلیونی از آسترازنکا، اعلام تهدید طالبان علیه پایگاه های آمریکا در منطقه، بازداشت فرمانده ارشد حشدالشعبی در عراق و اختلاف ایران و آژانس بر سر دو سایت اعلام نشده سرخط رسانه های جهان را در نیم روز گذشته شکل داده اند.
اختلاف ایران و آژانس بر سر دو سایت اعلام نشده

به گزارش گاردین، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته است ایران در حال حاضر و بر اساس دانش و سانتریفیوژهایی که به دست آورده است، نمی‌تواند بر اساس همان اصول توافق شده در سال ۲۰۱۵ به توافق هسته‌ای موسوم به برجام بازگردد. به ادعای گروسی برای بازگرداندن ایران به توافق، باید درکی جدید به دست آید.

۶

همچنین او ادعا کرده تعلل ایران در پاسخگویی نسبت به پیدا شدن رد اورانیوم در دو محل اعلام نشده مشکل بزرگی است و این مسئله سبب زیر سوال رفتن اعتبار آن کشور می‌شود. به گفته او: «ما در مکان‌های مختلف آثاری از اورانیوم فرآوری‌شده در ابعاد صنعتی پیدا کردیم؛ ولی این موضوع از سوی ایران اعلام نشده بود. این مشکلی بزرگ است. … ما باید به جزئیات پی ببریم. ما می‌دانیم آن‌جا چه اتفاقی افتاده است. هیچ راهی برای انکار آن وجود ندارد. ما آن را پیدا کرده‌ایم. این کار چه زمانی انجام شده است؟ چه بر سر دستگاه‌ها آمده است؟ مواد مربوط الان کجا است؟ آن‌ها باید به این‌ها پاسخ دهند»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.