تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مهر 1402 - 8:25
کد خبر : 141089

عبدالکریم سروش : اسرائیل و نظام ماکیاولیستی جهانی،«قصابان غاصب»و«غاصبان قصاب» هستند

عبدالکریم سروش : اسرائیل و نظام ماکیاولیستی جهانی،«قصابان غاصب»و«غاصبان قصاب» هستند

آرمان شرق-گروه بین الملل:برای اینکه به خیال و زبان خود بگویند اسرائیل حق دفاع مشروطه از خویشتن دارد و حقوق دیگر آدمیان را نادیده می‌گیرد. من هیچ کلمه‌ی خوبی جز «قصابان غاصب» و «غاصبان قصاب» برای این‌ها نیافتم تا حداقلی از حساسیت خود را نسبت به این حوادث تاریک و شیطانی بیان کنم. بر ماست به زبان و بیان و عمل و از طریق کار‌های سیاسی و مالی از این مظلومان دفاع کنیم و حداقل وظیفه انسانی خود را نشان دهیم. ظلم همیشه در جهان بوده است همیشه هم کسانی بوده‌اند طرف ظالم و مظلوم‌ ایستاده‌اند.

عبدالکریم سروش : اسرائیل و نظام ماکیاولیستی جهانی،«قصابان غاصب»و«غاصبان قصاب» هستند

آرمان امروز: دکتر «عبدالکریم سروش»، فیلسوف و پژوهشگر دینی در ششمین جلسه دروس وفاق علم و دین در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی گفت: «ما آرام نشسته‌ایم و سخن می‌گوییم و مباحثه می‌کنیم در حالیکه در آنسوی جهان در غزه و فلسطین مردم حتی آب خوردن ندارند، امنیت ندارند، برق ندارند و فرزندانشان شیر و غذا ندارند. از سوی دیگر باید به درگاه خدا شکر‌گزاری کنیم که از چنین نعمت‌هایی برخورداریم و از سوی دیگر آن قصابان غاصب را لعنت بفرستیم و بر ظالمان خشم بفرستیم که چنین موقعیت غیر انسانی را بر یک عده انسان بزرگوار مظلوم و ستم کشیده روا داشته‌اند. نظام ماکیاولیستی جهانی را نگاه می‌کنیم که چگونه یک دست شده‌اند، برای اینکه پشت ظالم بایستند و مظلوم‌را ر‌ها کرده‌اند.

اما در اینجا درس عدالت و حقوق بشر به مردم می‌دهند، ولی وقتی پای منافع پست پیش می‌آید، همه این درس‌ها فراموش می‌شود و خطابه‌ها به خفگی و خفقان می‌افتد و دهان‌ها بسته می‌شود و فقط ذهن‌های زیرک شیطانی شکوفا و فعال می‌شوند، برای اینکه به خیال و زبان خود بگویند اسرائیل حق دفاع مشروطه از خویشتن دارد و حقوق دیگر آدمیان را نادیده می‌گیرد. من هیچ کلمه‌ی خوبی جز «قصابان غاصب» و «غاصبان قصاب» برای این‌ها نیافتم تا حداقلی از حساسیت خود را نسبت به این حوادث تاریک و شیطانی بیان کنم. بر ماست به زبان و بیان و عمل و از طریق کار‌های سیاسی و مالی از این مظلومان دفاع کنیم و حداقل وظیفه انسانی خود را نشان دهیم. ظلم همیشه در جهان بوده است همیشه هم کسانی بوده‌اند طرف ظالم و مظلوم‌ ایستاده‌اند.

تاریخ و دین و تعهدات انسانی به ما می‌گوید در کدام سو بایستیم و طرفدار حق باشیم و شاکر نعمت‌های خدا باشیم و دیگران محروم را سهیم کنیم. وقتی برخی مطالب را در دفاع از مظالم اسرائیل می‌خوانم، حقیقتاً شرمنده و متأسف می‌شوم و بر فقدان وجدان جمعی بر پاره‌ای از این هم وطنان تأسف می‌خورم که چرا باید انسان به درجه‌ای برسد که از حیوانیت دفاع کند و جانب ستم دیدگان را نگیرد؟ حداقل اگر دفاع نمی‌کنند ساکت بنشینید و به ظاهر بی‌طرفی پیشه کنید. نه اینکه جانب آن قصابان و غارتگران را بگیرید و پروایی از پیامد‌های سخن خود نداشته باشند. دعا می‌کنیم برای پیروزی ستم دیدگان برای رواج صلح و عدالت در این جهانِ بی‌اخلاقِ ماکیاولیسمی، دعا می‌کنیم برای اینکه خداوند دل‌ها را نرم کند و به سوی عدل و انصاف بروند و بتوانند قدری از این فاجعه‌ها جلوگیری شود.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.