تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 اسفند 1400 - 1:16
کد خبر : 96302

۸ نکته درباره دربی ۹۸

۸ نکته درباره دربی ۹۸

آرمان شرق-گروه ورزش:درحالی مسوولان ذی‌ربط با حضور محدود و ۲۰ هزار نفری تماشاگران در ورزشگاه آزادی موافقت کرده‌‌اند که قیمت بالای بلیت‌‌های این مسابقه سر و صدای مردم را بلند کرده است. بلیت‌‌های این بازی در سه سطح ۲۰۰هزار تومانی برای جایگاه ویژه، ۱۵۰هزار تومانی برای روبه‌روی جایگاه و ۱۰۰هزار تومانی برای پشت دروازه و طبقه دوم به فروش رسیده است. این گران‌‌ترین بلیتی است که در تاریخ فوتبال ایران برای یک مسابقه داخلی به فروش رفته است.

آرمان شرق-گروه ورزش:درحالی مسوولان ذی‌ربط با حضور محدود و ۲۰ هزار نفری تماشاگران در ورزشگاه آزادی موافقت کرده‌‌اند که قیمت بالای بلیت‌‌های این مسابقه سر و صدای مردم را بلند کرده است. بلیت‌‌های این بازی در سه سطح ۲۰۰هزار تومانی برای جایگاه ویژه، ۱۵۰هزار تومانی برای روبه‌روی جایگاه و ۱۰۰هزار تومانی برای پشت دروازه و طبقه دوم به فروش رسیده است. این گران‌‌ترین بلیتی است که در تاریخ فوتبال ایران برای یک مسابقه داخلی به فروش رفته است.

بازگشت تماشاگران

در مسابقه امروز بعد از دو سال و یک ماه، هواداران به ورزشگاه برمی‌‌گردند و شهرآورد تهران را از نزدیک می‌‌بینند. آخرین‌بار دربی ۹۲ تماشاگر داشت. در آن مسابقه که بهمن ۹۸ برگزار شد، دو تیم به تساوی دو بر دو دست یافتند. پس از آن به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، پنج دربی بدون حضور تماشاگران برگزار شد. بی‌‌گمان حضور هواداران در بازی امروز، آن را جذاب‌‌تر می‌‌کند و البته شاید فشار را هم روی بازنده احتمالی افزایش بدهد!
گران‌‌ترین بلیت تاریخ

درحالی مسوولان ذی‌ربط با حضور محدود و ۲۰ هزار نفری تماشاگران در ورزشگاه آزادی موافقت کرده‌‌اند که قیمت بالای بلیت‌‌های این مسابقه سر و صدای مردم را بلند کرده است. بلیت‌‌های این بازی در سه سطح ۲۰۰هزار تومانی برای جایگاه ویژه، ۱۵۰هزار تومانی برای روبه‌روی جایگاه و ۱۰۰هزار تومانی برای پشت دروازه و طبقه دوم به فروش رسیده است. این گران‌‌ترین بلیتی است که در تاریخ فوتبال ایران برای یک مسابقه داخلی به فروش رفته است.
جای خالی یک صدا

همیشه برای مردم مهم است که چه کسی دربی را گزارش می‌‌کند. معمولا هم شبکه سه از بهترین گزارشگران خود به این منظور استفاده می‌‌کند. با این حال طی سه سال گذشته، مردم از شنیدن صدای عادل فردوسی‌‌پور روی این بازی محروم بوده‌‌اند. عادل در گذشته گزینه اصلی گزارش دربی‌‌ها به شمار می‌‌رفت و یک بازی در میان، گزارش مسابقه را به او می‌‌سپردند. فردوسی‌‌پور تا کنون ۱۷ دربی گزارش کرده است که آخرین آنها آبان ۹۶ با پیروزی یک بر صفر پرسپولیس همراه بود.
بردهای بیشتر استقلال

سرخابی‌ها تا کنون ۹۷ بار رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌‌اند. ۲۶ بار استقلال برده، ۲۵ بار پرسپولیس برنده بوده و ۴۶ مسابقه هم مساوی شده است. در این مسابقات، مجموعا ۱۸۳ گل رد و بدل شده است. این یعنی هر دربی تهران به‌طور متوسط فقط ۸۸/ ۱گل داشته که اصلا عدد بالایی نیست. معمولا حساسیت بالا اجازه نمی‌‌دهد دو تیم فوتبال جذابی بازی کنند. پرسپولیس اگر برنده بازی امروز باشد، برای اولین‌بار در تاریخ تعداد بردهایش در دربی را با استقلال برابر خواهد کرد.
دست بالای پرسپولیس

اگرچه به‌طور کلی استقلال بردهای بیشتری در دربی داشته، اما پرسپولیس در این سال‌ها از وضعیت بهتری برخوردار بوده است. جالب است بدانید در ۲۳ دربی اخیر، استقلال فقط دو بار موفق به کسب برتری برابر پرسپولیس شده است. در این مدت سرخپوشان ۹ بازی را برده‌‌اند و ۱۲ دیدار دو تیم هم به تساوی انجامیده است. البته پیروزی در ضربات پنالتی در مسابقات حذفی، جزو برد و باخت‌‌های رسمی به شمار نمی‌‌آید. وگرنه استقلال در این مدت دو بار هم پرسپولیس را در ضربات پنالتی برده است.
نفرین آخرین گلزن

دو مسابقه آخر پرسپولیس و استقلال با هم، با تساوی بدون گل به پایان رسیده است. آخرین باری که یک بازیکن در جریان مسابقه موفق به گلزنی در این مسابقه شد، دربی ۹۵ بود که پرسپولیس با گل دقیقه ۵۶ عیسی آل‌‌کثیر آن مسابقه را یک بر صفر برد. با این حال وضعیت آخرین گلزن دربی، این روزها اصلا خوب نیست. کادر پزشکی پرسپولیس تشخیص داده آل‌‌کثیر باید رباطش را جراحی کند، اما او طفره می‌‌رود و سر خود در حال تمرین با پرسپولیس است! طبیعتا یحیی با این شرایط به او بازی نمی‌‌دهد.
رکورد کاپیتانی

درصورتی‌که اتفاق خاصی رخ ندهد و جلال حسینی در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار بگیرد، این یازدهمین کاپیتانی او در شهرآورد خواهد بود؛ آنچه باعث می‌‌شود جلال در کنار علی جباری رکورددار کاپیتانی در داربی لقب بگیرد. مسابقه امروز پانزدهمین حضور حسینی در شهرآوردها به شمار می‌‌آید. بعد از جباری، محمود فکری با ۱۰ کاپیتانی از این نظر بین استقلالی‌‌ها رکورددار است. همچنین جلال حسینی فصل گذشته عنوان مسن‌‌ترین بازیکن حاضر در تاریخ دربی‌‌های تهران را به خودش اختصاص داد که طبیعتا همچنان برای او محفوظ است.
مساوی گل‌‌دار به ضرر سرخ‌ها

سازمان لیگ در این فصل برای اولین‌بار ملاک برتری دادن تیم‌‌ها نسبت به هم را از تفاضل گل به بازی رودررو تغییر داده است. یعنی اگر امتیازات دو تیم با هم برابر شود، نتیجه آنها در دو بازی رودررو ملاک خواهد بود. مسابقه رفت به میزبانی استقلال صفر-صفر شد و مسابقه برگشت، به میزبانی پرسپولیس برگزار می‌‌شود. بنابراین مساوی گل‌‌دار در بازی امروز به سود استقلال است. در صورت تکرار تساوی بدون گل نیز ملاک تفاضل گل در نظر گرفته می‌‌شود؛ البته اگر امتیاز دو تیم در پایان فصل برابر شود./دنیای اقتصاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.