تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 7:40
کد خبر : 144241

روزهای سخت غزه

روزهای سخت غزه

روزهای سخت غزه محمدحسین ملائک   آرمان امروز :. به نظر می رسد که  فشار مردمی برای پایان جنگ غزه بیش از این کارآیی ندارد و در واقع نمی تواند تصمیم سیاستگزاران رژیم صهیونیستی را تغییر اساسی بدهد. آن ها در راستای اهداف خود تصمیم گرفته اند که به شکلی جدی به حملات خود علیه

روزهای سخت غزه

محمدحسین ملائک

 

آرمان امروز :. به نظر می رسد که  فشار مردمی برای پایان جنگ غزه بیش از این کارآیی ندارد و در واقع نمی تواند تصمیم سیاستگزاران رژیم صهیونیستی را تغییر اساسی بدهد. آن ها در راستای اهداف خود تصمیم گرفته اند که به شکلی جدی به حملات خود علیه غزه ادامه دهند. تبادل گروگان ها میان اسرائیل و حماس نیز رفته رفته ارزش سیاسی تعیین کننده  نخواهد داشت و شاید دیگر نتواند دلیلی برای وقفه در جنگ باشد.

از سوی دیگر اخبار کشتار صدها نفره فلسطینی ها به اخبار درجه ۲ و عادی  تبدیل شده است . آن چه اهداف نظامی اسراییل گفته می شود یعنی نابودی حماس از نظر نظامی و سیاسی با قتل عام و آواره کردن مردم عادی برابر است . در واقع اسرائیل بازدارندگی از دست رفته در عملیات ۷ اکتبر  را به این صورت در حال احیا کردن است.  یکی دو میلیون مردم آواره و بی خانه  و به عبارتی تحقیر شده  در محدوده غزه زیر فشار شدید این رژیم، آن چیزی است که این حملات در پی دارد.

باید توجه داشت که ورود نظامی حزب الله  و حتی یمنی ها به معرکه دستاورد نظامی و ملموس  در ارتباط با اهداف اسراییل در غزه نداشته است و  و به نظر می رسد تداوم آن نیز فقط مشکل برای حزب الله و یمنی ها در آینده  خواهد داشت. تهدیدات گسترش جنگ نیز تو خالی و بی محتواست. بهتر است استراتژی چگونگی خروج از جنگ تعریف شود.

دیپلماسی به عنوان تنها وجهه جدی برای حفظ مقاومت نیز متاسفانه با کارگزارانی منفعل و منتظر سو استفاده از  زورآزمایی مردان در صحنه نبرد باعث افزایش خسارات و بدبختی مردم شده است .  هیچ افقی برای سازش جهت نگهداری آن چه باقی مانده و جلوگیری از خسارت بیشتر چه سیاسی و چه نظامی دیده نمی شود و اسرائیل همچنان در حال انجام جنایت جنگی در باریکه غزه است. سیاست کاملا در محاصره تقدیر قرار گرفته است و تقریبا این روزها هیچ چاره ای برای نجات مردم غزه از زیر حملات شدید رژیم اسرائیل وجود ندارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.