تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 7:05
کد خبر : 148158

رمز مانایی انقلاب ۵۷

رمز مانایی انقلاب ۵۷

آرمان شرق-گروه سیاست:شرایط و فضاى بین المللى و انفتاح فضاى سیاسى و اجتماعى از لوازم واجب حل این چالش هاست. راه عبور و غلبه برابر چالش ها با عقلانیت و مدیریت امکان پذیر است. نقد مشفقانه براى برطرف کردن اشکالات و اهتمام براى اقدام نشانه بارز وفادارى به آرمانهاى انقلاب اسلامى نیز است.

رمز مانایی انقلاب ۵۷

علی دارابی

 

آرمان امروز : ما نسل انقلاب کرده در سال ۱۳۵۷ به اقدام خود می بالیم. ما علیه بی قانونی، استبداد، نبود آزادی، دخالت بیگانگان در امور کشور، تضعیف ارزش ها و باورهای دینی، فساد خاندان پهلوی و دربار، سرکوب و شکنجه های ساواک و در یک کلمه برای «مبارزه با طاغوت» انقلاب کردیم. عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد، حاکمیت قانون، اجرای اسلام، مردم سالاری، آزادی وحق رأی واقعی، استقلال کشور، کوتاه کردن دست بیگانگان در امور داخلی، احیای کرامت، عزت و هویت ایرانی – اسلامی، محرومیت زدایی از آرمانهای بلند و اهداف والای انقلاب ۱۳۵۷ بود. با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب در تحقق برخی از اهداف انقلاب ناکام و ناموفق بوده ایم. باید این ناکامی ها را به درستی بشناسیم و برای جبران آنها اقدام کنیم.

با گذشت ۴۵ سال از عمر انقلاب لزومی ندارد که همچنان به «مقایسه کارنامه جمهوری اسلامی و دوران ۳۷ ساله سلطنت محمد رضا پهلوی» بپردازیم. راهی را که آمده ایم برای استقلال، عزت، آبادانی، مردم سالاری معلوم است و آنچه که باید برای تحقق آن تلاش کنیم نیز روشن است. انقلاب اسلامی برای آنکه «پویا و مانا» باشد لازم است: کارآمدی، حاکمیت قانون، مردم سالاری، رفاه و امنیت، ثبات و آسایش، توسعه  همه جانبه، اجرای اسلام براساس مقتضیات زمان و مکان برابر فقه پویا و اجتهاد مستمر که امام خمینی معمار کبیر انقلاب اسلامی آن را «گره گشای مدیریت کشور از بن بست‌ها و بحران ها» می دانست.

پیشرفت و آبادانی، حکمرانی مطلوب و بالاخره حاکمیت اعتدال و عقلانیت در مدیریت کشور را باید سرلوحه برنامه ریزی و مدیریت کشور قرار دهد.

افتخار به گذشته، امید به آینده و فردای بهتر، وحدت و اتحاد ملی، حضور همه اقشار مختلف در اداره کشور با سلیقه ها و گرایش های مختلف، میدان داری نخبگان و صاحب نظران لازمه عبور از مشکلات و بحران ها و چالش های موجود است. انقلاب اسلامی در سایه وحدت و همدلی مردم پیروز شد و باید حامی و مقوم وحدت ملی باشد. ابرچالش هایی چون فساد افسار گسیخته، اصلاح نظام پرداخت غیر هدفمند یارانه ها، عدم ثبات اقتصادى، کاهش قدرت خرید مردم، کاهش سرمایه اجتماعى، ناترازى نظام بانکی، صندوق هاى بازنشستگى و بدهى انباشت شده، بحران آب و محیط زیست و …محتاج همکارى همه مردم و پیوند دولتى کارآمد و بخش خصوصى مقتدر است تا بتوان آنها را حل کرد. شرایط و فضاى بین المللى و انفتاح فضاى سیاسى و اجتماعى از لوازم واجب حل این چالش هاست. راه عبور و غلبه برابر چالش ها با عقلانیت و مدیریت امکان پذیر است. نقد مشفقانه براى برطرف کردن اشکالات و اهتمام براى اقدام نشانه بارز وفادارى به آرمانهاى انقلاب اسلامى نیز است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.