تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 فروردین 1403 - 15:27
کد خبر : 151072

رمزگشایی از هدف حمله اسرائیل به کنسولگری ایران

رمزگشایی از هدف حمله اسرائیل به کنسولگری ایران

آرمان شرق-گروه بین الملل: به نظر می‌رسد مسئولین نظام موضوع جنگ مستقیم را در برنامه خودشان ندارند و این به نظر من یک اقدام کاملاً هوشمندانه و دقیق است.آن چه مشخص است، اسرائیل نیاز دارد تا برای خود دشمن تراشی کند و به همین علت تمام تلاش خود را می کند تا پای ایران را به جنگ باز کند. حتی اگر ایران و فلسطین نیز وجود نداشتند، اسرائیل برای ایجاد دشمن برای خود به سراغ دولتی دیگر می رفت.

رمزگشایی از هدف حمله اسرائیل به کنسولگری ایران

آرمان امروز-سرویس دیپلماسی: در پی افزایش محکومیت‌های بین المللی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، سخنگوی کابینه این رژیم، روایت جدیدی از این جنایت ارائه کرده است. این مقام اسرائیلی، به نوعی به مسئولیت این رژیم در این حمله تلویحا اشاره کرده و در موضعی انفعالی گفته که اصلا این ساختمان، دیپلماتیک نبوده است. وی همچنین مدعی شد که این ساختمان، نه سفارت بوده، نه بخش کنسولی، بلکه ساختمان نظامی متعلق به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است. «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم امروز مدعی شد که صهیونیست‌ها تلاش خواهند کرد از قدرت گرفتن دشمنان خود جلوگیری کنند. گالانت ادعا کرد: «ما نشان می‌دهیم که هر کس علیه ما در خاورمیانه کار کند، هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد. ما با جنگ در چند جبهه روبرو هستیم و چالش‌های امنیتی زیادی داریم». گزارشگر سازمان ملل دراراضی اشغالی فلسطین هم امروز تأکید کرد که رژیم صهیونیستی، سفارت یک کشور خارجی را در کشور ثالثی هدف قرار داده و یک گروه امدادرسانی را نیز [در غزه]کشته است. این گزارشگر با اشاره به اینکه اسرائیل با این اقدامات، تمامی خط قرمز‌ها را پشت سر گذاشته است، گفت: اسرائیل از مجازات فرار می‌کند، ولی اکنون باید تحریم و تفهیم اتهام شود. رژیم صهیونیستی شامگاه روز گذشته به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق حمله کرد. حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق از افزایش آمار شهدای این حمله خبر داد.

 

علی اصغر زرگر در این رابطه می گوید: از لحاظ جامعه بین‌المللی هم یک اقدام کاملاً ناپسند و محکوم شده تلقی می‌شود؛ لذا به اعتقاد من در وهله اول باید یک بسیج بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی صورت بگیرد و وزرات امور خارجه در ادامه اقداماتی که انجام داده کماکان ادامه بدهد.

چرا که اگر حمله به مناطق دیپلماتیک باب بشود، خلل بسیار جدی در حقوق بین‌الملل ایجاد می‌کند. مکان‌های دیپلماتیک همیشه دارای مصونیت هستند. اقدامی که روسیه انجام داد برای برگزاری جلسه شورای امنیت اقدام خوبی بود. باید این مسیر ادامه پیدا کند و در سازمان همکاری اسلامی و در میان کشور‌های دوست، رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم تجاوزگر معرفی شود و جامعه جهانی آماده حذف این رژیم از جامعه بین‌الملل بشود.

به طور طبیعی امروز نمایندگی‌های رژیم صهیونیستی در تمام جهان در معرض خطر قرار دارند. همانطور که مسئولین هم اعلام کردند پاسخ مناسب را در زمان مناسب خواهند داد. به اعتقاد من به دلیل ضرورت تقویت بازدارندگی باید رژیم صهیونیستی ضربه‌ای را متحمل بشود تا از این پس اقداماتی را انجام ندهد.

وی در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مخالف هر گونه تعرض به سفارتخانه‌های هر کشوری بر اساس مقررات و قوانین بین‌المللی است. اما در ارتباط با اینکه حتماً رژیم صهیونیستی باید ضربه بخورد نیاز به حمله نیست. ما نیاز نداریم حمله‌ای را انجام بدهیم. بلکه می‌توان منافع رژیم صهیونیستی را در منطقه یا هر جای دیگری مورد حمله قرار داد تا این رژیم من بعد از این قبیل اقدامات انجام ندهد.

طبق گفته مسئولین نظام مخصوصاً رهبر معظم انقلاب عملیات طوفان‌الاقصی کاملاً یک اقدام فلسطینی است. هم طراحی و عملیات توسط گروه‌های مجاهد فلسطینی انجام شده است. در عین حال محور‌های مقاومت در عراق، لبنان و یمن برای حمایت از مردم فلسطین اقدامات خودشان را انجام می‌دهند.

جمهوری اسلامی ایران نیز از اقدامات محور مقاومت همیشه حمایت کرده و هر کسی که در جهت آرمان آزادی فلسطین باشد را حمایت می‌کند. اما فعلاً به نظر می‌رسد مسئولین نظام موضوع جنگ مستقیم را در برنامه خودشان ندارند و این به نظر من یک اقدام کاملاً هوشمندانه و دقیق است.

آن چه مشخص است، اسرائیل نیاز دارد تا برای خود دشمن تراشی کند و به همین علت تمام تلاش خود را می کند تا پای ایران را به جنگ باز کند. حتی اگر ایران و فلسطین نیز وجود نداشتند، اسرائیل برای ایجاد دشمن برای خود به سراغ دولتی دیگر می رفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.