تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 7:57
کد خبر : 141741

«پرویز فتاح» رئیس ستاد اجرایی فرمان امام شد ؛ حسین دهقان رییس بنیاد مستضعفان

«پرویز فتاح» رئیس ستاد اجرایی فرمان امام شد ؛ حسین دهقان رییس بنیاد مستضعفان

آرمان شرق-گروه سیاست:حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی مهندس سید پرویز فتاح را به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام منصوب و از خدمات با ارزش محمد مخبر تشکر کردند.همچنین در پی انتصاب پرویز فتاح به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حسین دهقان را به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب کردند.

«پرویز فتاح» رئیس ستاد اجرایی فرمان امام شد ؛ حسین دهقان رییس بنیاد مستضعفان

  

آرمان امروز: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی مهندس سید پرویز فتاح را به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام منصوب و از خدمات با ارزش محمد مخبر تشکر کردند. متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای مهندس سیّد پرویز فتاح دام توفیقه، ستاد اجرایی فرمان امام در شمار نهادهای پربهره برای کشور و از یادگارهای با برکت امام راحل رضوان‌الله‌علیه است. در سال‌های اخیر با ابتکارها و تلاش‌های پرثمر جناب آقای دکتر مخبر این نهاد به جایگاه برجسته‌ ای در خدمت‌رسانی چندجانبه به کشور و رفع محرومیت و سازندگی و سلامت دست یافت. اکنون با کناره‌گیری ایشان، ریاست ستاد اجرایی را به جنابعالی که دارای تجربیات با ارزشی در خدمت به محرومان در کمیته‌ی امداد و بنیاد مستضعفان می‌باشید، می‌سپارم. وظیفه‌ اصلی این ستاد، رفع محرومیت‌های اقشار ضعیف و توانمندسازی آنان و رسیدگی به مناطق محروم است.

برنامه‌ریزی بر اساس خطوط اصلی مذکور در پیوست این حکم و پیگیری جدی کارها را از شما انتظار دارم. لازم می‌دانم از خدمات با ارزش جناب آقای مخبر صمیمانه تشکر کنم».

سیدعلی خامنه‌ای  ۶ آبان ۱۴۰۲ 

همچنین در پی انتصاب پرویز فتاح به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حسین دهقان را به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب کردند. متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم، جناب آقای حسین دهقان دام توفیقه، با انتقال جناب آقای فتاح به ستاد اجرایی فرمان امام و با تقدیر و تشکّر از مدیریت مسئولانه و پرتلاش ایشان در جهت خدمت به محرومان، جنابعالی را که از سوابق برجسته‌ ای در مدیریت‌های کلان برخوردار می‌باشید، به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب می‌کنم. مهمترین توصیه‌ اینجانب توانمندسازی اقشار ضعیف، و به کار گرفتن این امانت ملی برای آبادانی و پیشرفت در مناطق محروم، و به کارگیری نیروهای جوان و متخصص انقلابی و جهادی با رعایت بندهای اقتصاد مقاومتی است.  توفیقات شما را از خداوند متعال خواستارم.»

سیدعلی خامنه‌ای  ۷ ابان ۱۴۰۲

روزنامه جوان: ستاد اجرایی در دوسال گذشته خموده بود؛ فتاح برای رفع آن منصوب شد/ مدیر شستا هم تغییر می‌کند

روزنامه جوان: ستاد اجرایی در دوسال گذشته خموده بود؛ فتاح برای رفع آن منصوب شد/ مدیر شستا هم تغییر می‌کند

روزنامه جوان در باره حکم انتصاب پرویز فتاح و حسین دهقان نوشت: هدف از انتقال فتاح به ستاد اجرایی، تلاش برای نجات این ستاد از برخی حواشی و خمودگی‌هاست، چه آنکه از دوسال‌ودوماه‌و ۲۲ روز قبل که محمد مخبر از ستاد اجرایی به نهاد ریاست جمهوری منتقل شد و ردای معاون اولی رئیس‌جمهور را بر تن کرد، این ستاد با سرپرستی عارف نوروزی اداره می‌شد؛ دوره‌ای که مشحون از حاشیه بود و ادامه این روند، حتماً به نفع منافع جمعی نبود، از این جهت باید انتقال سیدپرویز فتاح به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را به فال نیک گرفت.

همچنین حسین دهقان پس از یک‌سال‌وپنج‌ماه‌و ۲۷ روز از قبول مسئولیت دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکران، با حکم رهبر معظم انقلاب به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب شد.

جابه‌جایی مدیریت نهادهای مهم اقتصادی صرفاً به بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی محدود نمی‌شود، چه آنکه زمزمه‌های تغییر رئیس شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) نیز به گوش می‌رسد که طرح همین زمزمه‌ها حتی در حد شایعه باعث نگرانی دغدغه‌مندان و کنشگران توسعه ایران اسلامی شده است، چه آنکه معتقدند شستا در طول سالیان دراز به اندازه کافی از تصمیم‌های سیاسی و حزبی متضرر شده است و نباید اجازه داد با حضور حاشیه‌سازان، از همین مسیر نیمه‌بند توسعه‌ای نیز دور شود.

چنین جابه جایی سیاسی و حزبی اخیراً در شرکت سرمایه‌گذاری غدیر به‌وقوع پیوسته و موجی از نگرانی در بین دغدغه‌مندان ایجاد شده است، چه آنکه معتقدند بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری چندرشته‌ای نیازمند مدیرانی کارآمد هستند.
صندوق بازنشستگی کشوری نیز از جمله نهادهای اقتصادی بزرگی است که اخیراً سکاندار آن تغییر کرده است. نعمت‌الله ترکی که سکانداری‌اش با اماواگرهایی همراه بود، جای خود را به مهدی مسکنی داده است، البته مسکنی فعلاً حکم سرپرستی دارد.
به هر روی، مسئولان اجرایی بهتر است در انتصابات خود به تأسی از رهبر حکیم انقلاب، فارغ از تعلقات حزبی، سیاسی و گروهی، به تأمین منافع جمعی بیندیشند و اجازه ندهند مدیران میانی با سفره مردم و آبروی نظام بازی کنند.
مع‌الأسف در سایه ضعف نهادهای نظارتی، شرکت‌هایی که با پول مردم رشد کرده‌اند و با طنز تلخی خودشان را «خصوصی» می‌نامند، غالباً در مسیری هستند که فرجام آن پیشرفت همه‌جانبه اقتصادی و توسعه عدالت اجتماعی نخواهد بود، مگر آنکه شاهد پارادایم شیفت حکمرانی اجرایی باشیم. حتماً این مسیر دست‌یافتنی است، اگر اراده باشد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.