تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 - 7:31
کد خبر : 148779

«خط  تخریب» قالیباف!

«خط  تخریب» قالیباف!

آرمان شرق-گروه سیاست:یکی از اهداف افرادی که دست به تخریب قالیباف می‌زنند خانواده رییس مجلس است. آنها تلاش می‌کنند تا با افشاگری‌ها تمرکز انتخاباتی قالیباف را برهم بزنند. «وحید اشتری»، افشاکننده سیسمونی گیت و یکی از مخالفان رییس مجلس نوشت: «سوال بپرسم؟ در سال‌های گذشته نهادهای امنیتی در حال رد صلاحیت کاندید یک قوه بودند با این استدلال که چرا فرزندش در آمریکا تحصیل می‌کند. آیا همزمان از وضعیت درخواست مهاجرت فرزند این یکی رئیس قوه مطلع بودند؟ چطور چنین چیزی منجر به رد صلاحیت نشد؟ اگر کلا مطلع نبوده باشند که فاجعه است.»

«خط  تخریب» قالیباف!

آرمان امروز: «محمدباقر قالیباف» یکی از سیاستمداران با کارنامه ایران محسوب می‌شود که از ابتدای انقلاب مسوولیت‌های زیادی را بر عهده داشت و حالا چهارسال از اولین تجربه او به‌عنوان رییس مجلس می‌گذرد. او برای تکرار حضور بر این صندلی راه پرفراز و نشیبی را پیش‌رو دارد. باتوجه به اینکه او نواصولگرایان را رهبری می‌کند ولی همواره رقیبان و حتی دشمنان قدرتمندی دارد که در این انتخابات به‌نظر بیش از گذشته خط تخریب او را در پیش گرفته‌اند.‌ مخالفان قالیباف را می‌توانیم به ۳ دسته تقسیم کنیم. دسته اول را باید همان دشمن سنتی و دیرینه قالیباف دانست؛ «جبهه پایداری». این طیف تندروی سیاسی که کمی بیش از یک دهه عمر دارد، از همان بدو تشکیل با محمدباقر قالیباف و «علی لاریجانی» سر ناسازگاری داشت. دومین گروهی که مجلس یازدهم به ریاست قالیباف را زیر ضرب می‌برد، «دولتی‌ها» هستند. آنها گاه و بی‌گاه مقصر به نتیجه نرسیدن برخی مسائل و تصمیمات را مجلس معرفی می‌کنند و تلاش دارند تا انداختن تقصیرات بر گردن قوه‌ دیگر، هم مجلس را زیر ضرب ببرند و هم خودشان از اتهام ناکارآمدی تبرئه شوند. دسته سومی که شمشیر بر قالیباف و دوستانش کشیده‌اند و اتفاقا از مدت‌ها قبل گویا مشغول تیز کردند شمشیرهایشان هم بوده‌اند دارودسته رائفی‌پور هستند و در راس آنها خود «علی‌اکبر رائفی‌پور» حضور دارد. از چند ماه قبل رائفی‌پور و لشکر سایبری‌اش در حال پخت و پز سناریوهایی برای زیر ضرب بردن دولت بودند که ماده اولیه‌اش هشتگ «اینبار فرق دارد» بود. در ادامه این گزارش به برخی از برنامه‌های تخریب رییس مجلس اشاره خواهیم کرد.

 

خط تخریب در فضای مجازی

یکی از اهداف افرادی که دست به تخریب قالیباف می‌زنند خانواده رییس مجلس است. آنها تلاش می‌کنند تا با افشاگری‌ها تمرکز انتخاباتی قالیباف را برهم بزنند. «وحید اشتری»، افشاکننده سیسمونی گیت و یکی از مخالفان رییس مجلس نوشت: «‏سوال بپرسم؟ در سال‌های گذشته نهادهای امنیتی در حال رد صلاحیت کاندید یک قوه بودند با این استدلال که چرا فرزندش در آمریکا تحصیل می‌کند. آیا همزمان از وضعیت درخواست مهاجرت فرزند این یکی رئیس قوه مطلع بودند؟ چطور چنین چیزی منجر به رد صلاحیت نشد؟ اگر کلا مطلع نبوده باشند که فاجعه است.»

«صادق حسینی»، روزنامه‌نگار در واکنش به جنجال اخیر «الیاس» پسر محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این‌که اسحاق قالیباف مثل هر جوان دیگری نگران آینده‌اش‌ است و می‌خواهد به کانادا مهاجرت کند؛ نشان می‌دهد: حتی در ذوب‌شده‌ترین و خالص‌ترین و دست‌چین‌ شده‌ترین خانواده‌های هسته‌ی، سخت قدرت؛ که هرچه دارند از انقلاب دارند؛ اعتمادی به آینده و امیدی به بهبود وضعیت کشور وجود ندارد.»

 

رائفیپور؛ لیدر مخالفان قالیباف

«علی‌اکبر رائفی‌پور»، چهره جنجالی که حاشیه‌سازی‌ اخیر وی بر سر رشوه گرفتن نمایندگان و ماجرای ۱۴۰ سکه و همچنین پول پاشی «محمدسعید احدیان» دستیار محمدباقر قالیباف در مجلس شورای اسلامی سرو صدای زیاد به پا کرده بود، اینبار نیز در شبکه اجتماعی ایکس درباره اقامت فرزند قالیباف در کانادا نامه ای بلندبالا خطاب به وی نوشته است. در بخشی از این نامه آمده است: «لطفا هرچه سریعتر درباره صحت و سقم مسائل مطرح شده پیرامون درخواست اقامت دائم فرزندتان آقای اسحاق قالیباف از دولت متخاصم کانادا شفاف سازی فرمایید. همچنین از آنجا که شما در اعلامیه شفافیت اموال و دارایی های خود و خانوادتان که با مطالبه بنده در سال ۱۳۹۶ از کاندیداهای ریاست جمهوری صورت گرفت؛ اعلام فرموده اید که پسرتان یک خودرو پاترول مدل ۷۱، یک دستگاه موتور سیکلت و در مجموع یک میلیون در حساب بانکی خود داشته اند! بفرمایید در صورت صحت؛ چرا باید فرزند یکی از مهمترین مسئولین نظام بدنبال دریافت اقامت دائم از یک کشور معاند و متخاصم باشد؟»

 

پسر قالیباف در تهران است

«جلیل محبی»،عضو هیات علمی مرکز پژوهش‌های مجلس در واکنش به حاشیه رخ داده درباره مهاجرت پسر قالیباف به کانادا در گفت‌وگویی گفت: «پسر قالیباف تهران است و تهران زندگی می‌کند. ویزای اقامت برای کاهش هزینه تحصیل بود. اسحاق قصد داشت برای تحصیل دکترا به خارج کشور برود، نه برای زندگی. ویزای اقامت نیز برای کاهش هزینه  تحصیل بود. زدن قالیباف ناظر به انتخابات ریاست جمهوری بعدی است.» او همچنین می گوید که همین الان الیاس قالیباف با موتور آمد اینجا و به من گفت چون برای تحصیل در کانادا به‌عنوان دانشجوی خارجی باید پول کلانی می‌دادم، تقاضای مهاجرت کردم تا شهریه کمتری بدهم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.