تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 9:12
کد خبر : 138807

حذف «مهدی باکری»، اولین پروژه‌ خالص‌سازها

حذف «مهدی باکری»، اولین پروژه‌ خالص‌سازها

آرمان شرق-گروه سیاست:خصلت خالص‌سازی از همان ابتدا در این آقایان وجود داشت. شرایطی که آنها برای آقا مهدی در لشکر عاشورا در غرب کشور ایجاد کردند در آینده بیشتر آن را باز می‌کنیم. شاید بتوان گفت آقا مهدی اول مظلوم پروژه خالص‌سازی این آقایان بود. تهمت‌هایی به این شهید بزرگوار به لحاظ سیاسی زدند که باعث رنجش روحی آقا مهدی شد.

حذف «مهدی باکری»، اولین پروژه‌ خالص‌سازها

آرمان امروز، گروه سیاسی: انتخابات همواره میدان جدال‌های غیرمنتظره است که گاهی هم به حاشیه رانده می‌شود. در هفته‌های گذشته یکی از سیاستمداران کهنه‌کار از واژه «انتخابات پررمز و راز» برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس استفاده کرد که هرچه به جلو می‌رویم بیشتر به عمق این جمله می‌رسیم. رقابت گویا بین دو گروه است یکی تندروهای با انگیزه و یکی دیگر معتدل با تجربه.

پیش از این در گزارشی با تیتر «دوئل انتخاباتی محصولی و لاریجانی» به رویارویی این دو شاخه اصولگرایی پرداختیم ولی گویا رفته رفته باید دایره رقابت را باز کنیم. حالا نوبت به مشاور علی لاریجانی رسیده است که عمق خالص‌سازی شاخه تندرو را به شهروندان نشان دهد. او در مصاحبه‌ با یکی از پایگاه‌های خبری مدعی است که پروژه خالص‌سازی در ایران از روزهای جنگ و با هدف قرار دادن مهدی باکری آغاز شده است و همچنان هم ادامه دارد. او همچنین به نزدیکی جبهه پایداری و رییس جمهور پیشین اشاره‌ای دارد. «منصور حقیقت‌پور»، سیاستمدار و نمانیده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره نسبت «جبهه پایداری» و «محمود احمدی‌نژاد»، از ابتدای انقلاب سال ۵۷ تا پروژه قهر یازده روزه به پایگاه خبری تازه نیوز می‌گوید: «پایداری‌ها زمانی که احمدی نژاد در دوره ریاست جمهوری اش قهر کرد و ۱۱ روز خانه نشین بود، فاصله ای با احمدی نژاد پیدا کردند اما آن فاصله موقتی بود.

زیرساخت فکری اینها از مرام و مسلک مجموعه ای در قم نشأت می گیرد. هر چند پایداری و احمدی نژاد می گویند با هم نیستیم اما رفتارشان نشان می دهد که بین آنها چسبندگی وجود دارد. آقای محصولی ثروت مولتی میلیاردی‌اش را از اتوبان احمدی نژاد به دست آورد، چه زمانی که احمدی نژاد در استان اردبیل بود و امتیاز سوآپ را به آقای محصولی داد، چه زمانی که آقای احمدی نژاد در شهرداری بود و مجوز ساخت برج های آنچنانی در منطقه یک را به آقای محصولی داد و چه زمانی آقای احمدی نژاد در دولت بود و محصولی به عنوان وزیر کنار احمدی نژاد قرار داشت. آقای احمدی نژاد و آقای محصولی فعالیت‌های مشترک‌شان را از دانشگاه علم و صنعت شروع کردند، بعد این فعالیت ها را سپاه غرب کشور و کردستان استمرار دادند.

بعد ادامه همکاری‌شان را به استانداری اردبیل، شهرداری تهران و سپس دولت نهم و دهم بردند.» مشاور علی لاریجانی و معاون پیشین نیروی قدس سپاه در همین مورد و با اشاره به اختلافات بین دبیرکل کنونی جبهه پایداری با شهید مهدی باکری ادامه داد: «خصلت خالص‌سازی از همان ابتدا در این آقایان وجود داشت. شرایطی که آنها برای آقا مهدی در لشکر عاشورا در غرب کشور ایجاد کردند در آینده بیشتر آن را باز می‌کنیم. شاید بتوان گفت آقا مهدی اول مظلوم پروژه خالص‌سازی این آقایان بود. تهمت‌هایی به این شهید بزرگوار به لحاظ سیاسی زدند که باعث رنجش روحی آقا مهدی شد.

این آقایان حتی با اعتقادات مذهبی مردم همچون موضوع مهدویت برخورد ابزاری به نفع خودشان انجام دادند. البته بعدها مشخص شد رفتارهای ظاهری آنها دروغ است.» شهید مهدی باکری از فرماندهان سپاه پاسداران در جنگ ایران و عراق بود که فرماندهی لشکر ۳۱ عاشورا را برعهده داشت. او در جریان «عملیات بدر» و در کنا رودخانه اروندرود مفقود شد. دو برادر دیگر باکری به نام‌های علی باکری از اعضاء مرکزی سازمان مجاهدین خلق ایران که پس از دستگیری توسط  حکومت پهلوی اعدام شد و برادر دیگر او «حمید باکری» در این جنگ به شهادت رسید و برخی از مفقود شدن او خبر می‌دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.