تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 8:05
کد خبر : 142853

پرسپولیسی ها صبور باشند

پرسپولیسی ها صبور باشند

آرمان شرق-گروه ورزش:به آنها می‌گویم مثل همیشه صبور باشند. پرسپولیس پنجم هم شود چیزی از ارزش‌هایی یحیی و بازیکنان‌ کم‌ نمی‌شود! پرسپولیس پارسال سه جام گرفته و تمام هواداران خوشحال بودند و کری می‌خواندند و لذت می‌بردند حالا یک زمانی هم این‌طور می‌شود و این را هواداران می‌دانند و به یحیی و بازیکنان احترام می‌گذارند. مطمئنن صبر هواداران ما زیاد است.

پرسپولیسی ها صبور باشند

 «اعتماد»: چند بازی است که پرسپولیس از شرایط آرمانی خود فاصله گرفته و شکست در برابر سپاهان وضعیت این تیم را بدتر از گذشته کرده است. مصدومیت‌های پی‌درپی و کمبود بازیکن جانشین یکی از دلایل مهم در عدم نتیجه‌گیری سرخ‌ها عنوان می‌شود. کارشناسان معتقدند این تیم در خط حمله آن برندگی همیشگی را ندارد و در خط دفاع غیبت مرتضی پورعلیگنجی که در یکی از بازی‌های دوستانه تیم ملی مصدوم شد کاملا به چشم می‌آید. هواداران پرسپولیس که مدت‌ها می‌شد تیم‌شان چند نتیجه بد به صورت متوالی نگرفته بود از این وضعیت ناراحت و خشمیگن هستند اما شاید یک برد در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا وضعیت را برای قرمزهای پایتخت بهتر کند و شاگردان گل‌محمدی به شرایط ایده‌آل قبلی خود بازگردند. مرتضی کرمانی‌مقدم، یکی از پیشکسوتان پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در نیم فصل با جذب چند مهره می‌تواند وضعیت بهتری داشته باشد و نکته برجسته صحبت‌های او درخصوص عدم تمدید با سرمربی پرسپولیس است که به نظر می‌رسد مسائل پشت پرده در این خصوص وجود دارد! در ادامه گپ و گفت خبرنگار «اعتماد» با مهاجم گلزن سال‌های دور پرسپولیس را می‌خوانید.

بازی پرسپولیس مقابل سپاهان را تماشا کردید؟

متاسفانه بله!

چرا متاسفانه؟

بگویم خوشبختانه؟

یعنی پرسپولیس تا این حد بد کار کرد؟

نه اما بد بازی کردن پرسپولیس چند دلیل دارد: اول اینکه دست یحیی خیلی خالی بود و روی نیمکت بازیکنی نبود که بتواند به یحیی کمک کند، اما در تیم مقابل نیمکتش را ببینید ضمن اینکه بازی در خانه حریف برگزار می‌شد و روی کاغذ سپاهان پیروز بود. تا قبل از دریافت گل، پرسپولیس خیلی خوب کار کرد اما روی یک غافلگیری و شوت خوب اسدی تمام برنامه‌های یحیی به‌هم خورد. با این حال، فوتبال همین است و پرسپولیس چیزی را از دست نداده است و پارسال هم همین اتفاق رخ داد اما درنهایت تمام بازی‌ها را بردیم و قهرمان شدیم. فکر می‌کنم اگر مصد‌ومان برسند و بتوانند به تیم کمک کنند یا در نیم فصل یحیی چند بازیکن را به تیم اضافه کند می‌توانند موفق باشند.

فاصله ۵ امتیازی با استقلال قابل جبران است؟

بله. ۵ امتیاز اختلاف زیادی نیست و یک بازی هم با همین استقلال دارند و اگر در دربی پیروز شوند اختلاف باز هم به دو امتیاز می‌رسد. چیز زیادی نیست و مطمئن باشید اگر بخواهند می‌رسند اما به شرط اینکه در نیم فصل تقویت شود.

پرسپولیس در سه، چهار بازی نتوانسته امتیازات خوبی بگیرد ایراد فقط از بازیکنان است؟

خب آسیب‌دیده در تیم زیاد است. بیمار هم شدند و زمانی که جانشینی نداشته باشند تیم به مشکل می‌خورد. شما الان ببینید چند بازیکن آسیب‌دیده داریم که تاثیرگذار هستند، امیری و ترابی آسیب دیدند بعد بیمار شدند و مثل قبل نشدند. یا مرتضی پورعلی گنجی آسیب دیده. او هم در خط دفاع جا افتاده بود و عالی کار می‌کرد. خب همه اینها دست به دست هم داد و نیمکت ضعیف شد و آن نفراتی که مدنظر یحیی بود، نبودند اما بازهم می‌گویم می‌توانند برگردند.

مهاجم ‌خارجی پرسپولیس نتوانسته انتظارات را برآورده کند. درباره او چه نظری دارید؟

وقتی با سرمربی تیم‌ هماهنگ‌ نمی‌کنند و برای خودشان بازیکن می‌آورند همین می‌شود. حالا دست چه کسانی پشت پرده بود و آن وسط چیزی گیرشان آمده، نمی‌دانم‌. ما هر وقت مهاجم‌ خارجی آوردیم‌ به این مشکلات خوردیم یعنی در حد روستا بوده! همین‌هایی که این ‌مهاجم را آوردند‌ باید جواب هواداران را بدهند.

پرسپولیس در بعضی نقاط مثل سمت چپ‌ خط دفاعی بالانس نیست. در این باره چه نظری دارید؟

این نظر شماست یا فنی؟

به نظرم پـرسـپولیس دفاع چپ کلاسیک ندارد، نظر خیلی‌ها را هم می‌شنویم یا می‌خوانیم که همین حرف را می‌زنند.

به نظرم علی نعمتی در دفاع و حمله خوب است. این‌طور نیست که بگوییم سوتی می‌دهد. وقتی تیم برنده شد هم علی نعمتی چپ بازی می‌کرد پس نمی‌شود گفت یک نفر باعث باخت تیمش است و به نظر من‌ نعمتی خوب کار می‌کند.‌

درباره کری‌خوانی بعضی از بازیکنان مثل دانشگر صحبتی دارید؟

کری‌ها در فوتبال هست اما پرسپولیس اگر می‌برد این‌ کار را نمی‌کردند چون برای هواداران سپاهان احترام قائلند ‌و اگر سپاهانی‌ها هم برای هواداران این کار را کردند درست نبوده و کار اشتباهی انجام دادند ‌اما چون نمی‌دانم ‌چی بوده ‌نمی‌توانم ‌نظر بدهم.

وضعیت پرسپولیس در آسیا را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

خب وضعیت خوبی در لیگ ‌خودمان ‌نداریم حالا در آسیا که بدتر! نفراتی که مدنظر یحیی است دراختیارش نیست. غیرت ایرانی را نشان بدهیم برویم و ببریم کار بزرگی کردیم که دور از دسترس هم نیست و هر وقت بچه‌های ایرانی اراده کنند، می‌توانند موفق باشند اما کار سخت است.

در فضای مجازی هواداران از نتایج ‌تیم عصبانی هستند.

به آنها می‌گویم مثل همیشه صبور باشند. پرسپولیس پنجم هم شود چیزی از ارزش‌هایی یحیی و بازیکنان‌ کم‌ نمی‌شود! پرسپولیس پارسال سه جام گرفته و تمام هواداران خوشحال بودند و کری می‌خواندند و لذت می‌بردند حالا یک زمانی هم این‌طور می‌شود و این را هواداران می‌دانند و به یحیی و بازیکنان احترام می‌گذارند. مطمئنن صبر هواداران ما زیاد است.

تمدید با یحیی تبدیل به قوت قلبی برای بازیکنان‌ و خود او نمی‌شد تا با خیال آسوده‌تری کار را دنبال کنند؟

صددرصد بهتر بود ‌حالا نمی‌دانم شاید یحیی قبول نکرده باشد اما اگر از الان با او تمدید می‌کردند هم برای بازیکنان و هم برای هواداران همان‌طور که شما می‌گویید یک قوت قلب بود و یحیی هم راحت کارش را می‌کرد به نظرم می‌شد این کار را کرد مگر اینکه دست‌های پشت پرده این اجازه را ندهد!

منظورتان از دست‌های پشت پرده عدم تمایل مدیریت برای تمدید با یحیی است؟

نه، همین را بنویسید مردم‌ خودشان می‌فهمند!

حرف پایانی؟

تشکر از شما و‌ آرزوی موفقیت برای پرسپولیس.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.