تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 8:08
کد خبر : 141739

جدال کلاسیک «اصلاح‌طلبان» و «اصولگرایان»

جدال کلاسیک «اصلاح‌طلبان» و «اصولگرایان»

آرمان شرق-گروه سیاست:اگر اصلاح طلبان در حال حذف شدن هستند، پس شما چرا تا این حد دست وپا می زنید؟ چرا برای حذف جریان‌های سیاسی و روی گردان شدن اکثریت مردم از صندوق، به بدعت گذاری های خطرناک و ضد مردمی روی آورده اید؟ اگر واقعا اصلاح طلبان در حال حذف شدن هستند، امکان رقابت در انتخاباتی آزاد را فراهم آورید.

جدال کلاسیک «اصلاح‌طلبان» و «اصولگرایان»

آرمان امروز، گروه سیاسی: در سال‌های اخیر کمتر شاهد جدال‌های سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بودیم ولی باتوجه به سال انتخابات و انگیزه جناح‌ها و جبهه‌ها برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی اسفند ماه بار دیگر این رویاروی سنتی به رسانه‌ها کشاند ولی با این تفاوت که چاشنی این جدال پیش از گذشته است.

در یک سو سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌وگوی مفصلی که با ایرانا داشت مواردی را به اصلاح‌طلبان نسبت داد که گویا به مزاج این طیف سیاسی خوش نیامد و شش روز بعد از انتشار گفت‌وگوی متقی‌فر نوبت به سخنگوی جبهه اصلاحات رسید تا به نوعی اظهارات عضو جبهه پایداری را بی‌جواب نگذارد. در ادامه این گزارش اظهارات دو سخنگو را می‌خوانید.

«مجید متقی‌فر»، سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دولت برای تقویت معیشت اقشار ضعیف گفت: «دولت برای تقویت اقتصاد خانوارهای ضعیف، مشوق‌هایی در نظر گرفته است و این اقدامات کاملا محسوس هستند. اصلاح‌طلبان می‌گویند سفره مردم کوچک شده است.

سفره مردم را به قدری کوچک کردید که هر قدر بزرگ شود، باز هم کوچک دیده می‌شود.  مردم را بیکار کردید و حالا طلبکار هم هستید؟ اصلاح‌طلبان و غرب‌گراها، در حال حذف‌شدن از عرصه قدرت و سیاست هستند و به همین دلیل، دارند دست و پا می‌زنند و منتظرند که اتفاقی مثل حوادث پارسال، رخ دهد تا بتوانند دوباره فعال شده و با حمایت از اغتشاشات، احکام دینی را به چالش بکشند.»

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اصلاح‌طلب‌ها یک کلمه از بسیج و فداکاری‌های آن نمی‌گویند، گفت: «این همه شهید از نیروهای بسیجی برای امنیت و فرهنگ تقدیم شد؛ ولی هیچ صحبت و حمایتی از این عزیزان نمی‌شود. اما برای یک نفر که مرگ مشکوکی داشته، نوحه‌سرایی می‌کنند.

بعضی اصلاح‌طلب‌ها در رسانه‌های خود با گروه‌های مسلح ضد انقلاب همنوا می‌شوند و وقتی کشور در آشوب فرو می‌رود، می‌گویند مردم به پا خاستند. چرا آشوبگران را مردم جلوه می دهند؟ امام(ره) با فکر و اندیشه‌اش، همواره بین ما حضور دارد و آرمان‌های او، ملاک عمل ماست. اصلاح‌طلب‌ها در این دعواها منفعت دارند و نباید فضای انتخابات را به فضای دعواهای گروهی تبدیل کنیم.

باید مردم را به وحدت، حول محوری مشخص، دعوت کنیم و برای وحدت، معانی مختلف نسازیم.» «جواد امام»، سخنگوی جبهه اصلاحات در جواب به اظهارت سخنگوی جبهه پایداری به جماران گفت: «ایشان تهمت‌هایی را به اصلاح طلبان زده که مصداق بارز «فرار رو به جلو» است.

این که آقایان مدعی «غرب گرایی اصلاح طلبان» هستند و دولت قبلی را غرب گرا می‌دانند چه مفهومی دارد؟ اعضای جبهه پایداری خود را انقلابی می‌دانند، در حالی که تاریخچه این جریان و پدر معنوی آنها آیت الله مصباح یزدی و انجمن حجتیه نشان می دهد که ایدئولوژی ایشان نه تنها نسبت با انقلاب ندارد، بلکه به نوعی در تقابل با اندیشه‌های امام قرار دارد. اگر تعداد اندکی افراد که شامل اصول گرایان و از جمله اصلاح طلبان نیز می شود قبل از انقلاب برای گذراندن تحصیلات تکمیلی به آمریکا رفته اند، در خارج از کشور عضو انجمن‌های اسلامی بوده و بعد هم در جریان‌های انقلاب و دفاع مقدس حضور فعال داشتند و به تثبیت نظام کمک کردند.

امروز آقایانی که هیچ نقشی در انقلاب نداشته اند، سعی دارند انقلابی‌ها را کنار بزنند و به افرادی اتهام غرب گرایی می‌زدند که اصلا هیچ توجیهی ندارد. آقای متقی‌فر می‌گوید اصلاح‌طلبان در حال حذف شدن از قدرت و سیاست هستند؛ چرا شجاعت ندارید با صراحت اعلام کنید برای حذف اصلاح طلبان سالها برنامه ریزی کرده اید؟!

اگر اصلاح طلبان در حال حذف شدن هستند، پس شما چرا تا این حد دست وپا می زنید؟ چرا برای حذف جریان‌های سیاسی و روی گردان شدن اکثریت مردم از صندوق، به بدعت گذاری های خطرناک و ضد مردمی روی آورده اید؟ اگر واقعا اصلاح طلبان در حال حذف شدن هستند، امکان رقابت در انتخاباتی آزاد را فراهم آورید.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.