تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردین 1403 - 23:14
کد خبر : 151330

تشدید تنش در اردوگاه استقلال/ رویارویی صریح خطیر و نکونام!

تشدید تنش در اردوگاه استقلال/ رویارویی صریح خطیر و نکونام!

آرمان شرق-گروه ورزش:‌خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال در واکنش به اظهارات شب گذشته جواد نکونام علیه مدیریت باشگاه استقلال تصریح کرد: در اولین برنامه تلویزیونی گفتم، خیلی اعتقاد ندارم حرف‌های خانواده را بیرون بزنم و حرف خانواده باید در دل خانواده بماند. از زمانی که شروع به کار کردم یک نفر نمی‌تواند بگوید خطیر چنین حرف‌هایی زده است. حرف خیلی زیاد است و من هم حرف‌هایی زیادی برای گفتن دارم، ولی از همه خواهش می‌کنم حرف‌های باشگاه درون باشگاه بماند. از ارکان باشگاه نیز چنین خواسته‌ای داشته‌ام.
 

تشدید تنش در اردوگاه استقلال/ رویارویی صریح خطیر و نکونام!

تسنیم: مدیرعامل باشگاه استقلال در واکنش به اظهارات شب گذشته جواد نکونام گفت که نباید صحبت‌های درون خانوادگی به بیرون داده شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علی خطیر پیش از آغاز جلسه وزیر ورزش و جوانان با مدیران عامل باشگاه‌ها درباره فیرپلی مالی گفت: فیرپلی بحث عدالت است و باید ببینیم دوستان چه راهکاری خواهند داشت.

وی در واکنش به اظهارات شب گذشته جواد نکونام علیه مدیریت باشگاه استقلال تصریح کرد: در اولین برنامه تلویزیونی گفتم، خیلی اعتقاد ندارم حرف‌های خانواده را بیرون بزنم و حرف خانواده باید در دل خانواده بماند. از زمانی که شروع به کار کردم یک نفر نمی‌تواند بگوید خطیر چنین حرف‌هایی زده است. حرف خیلی زیاد است و من هم حرف‌هایی زیادی برای گفتن دارم، ولی از همه خواهش می‌کنم حرف‌های باشگاه درون باشگاه بماند. از ارکان باشگاه نیز چنین خواسته‌ای داشته‌ام.

مدیرعامل باشگاه استقلال ادامه داد: نکونام دغدغه‌های خودش را دارد و دلش می‌خواهد تیمش قهرمان شود. الان استقلال صدر جدول است و خواهش می‌کنم به آرامش استقلال کمک کنید. پس از اینکه استقلال قهرمان شد، هر کسی می‌تواند حرف بزند و بگوید من مقصر نبودم و او مقصر بود. الان مهم نیست چه کسی مقصر است. هیچ وقت حرف‌های خانواده را بیرون نمی‌برم. همه ارکان باشگاه باید این مسئله را رعایت کنند. قهرمانی در اختیار استقلال است، مگر اینکه خودمان اذیت کنیم و این قهرمانی را بگیریم. مطمئنم اتفاقات خوبی در پایان فصل می‌افتد و استقلال با تلاش بازیکنان با غیرت و کادر فنی خوب منجر به قهرمانی خواهد شد. خودمان نباید به دشمنان خوراک بدهیم و حاشیه به تیم وارد شود.

خطیر در رابطه با اظهارات مصطفی زارعی، مدیر مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال که اعلام کرد با مشکلات واگذاری استقلال و پرسپولیس این دو باشگاه حذف می‌شوند یا یک تیم باید حذف شود، گفت: نمی‌دانم زارعی بر چه منطقی صحبت کرده و حتماً باید خودش پاسخ دهد. آن چیزی که در رابطه با بحث مجوز حرفه‌ای باید انجام می‌شد، انجام شده است. تقریباً ۱۰ پرونده باز داشتیم و باید یک به یک جواب می‌دادیم و حل می‌کردیم. حل کردن پرونده‌های بدهی به سه طریق انجام می‌شود، نخست با طرف تسویه حساب کنید یا به تعلیق بیندازید یا همچنان با دلیل منطقی در کمیته‌های قضایی فدراسیون فوتبال پرونده را پیش ببرید.

وی خاطرنشان کرد: با ۱۰ پرونده باز خارجی روبه‌رو بودیم. امروز جلسه شکایت پرونده ساپینتو در دادگاه CAS را داریم. سه دستیار این مربی بودند، پرونده آمانوف و سیلوا بود و با پرونده شکایت سانتاکلارا نیز روبه‌رو بودیم. سیلوا نزدیک به ۹۰۰ هزار دلار رأی داشت و می‌توانست خانه‌اش بنشیند و پولش را بگیرد، ولی باید از غیرت و محبت سیلوا به خانواده استقلال تشکر می‌کنم. او می‌توانست سر کوچه‌اش با تیمی قرارداد ببندد و ۵ هزار دلار قرارداد ببنند و نهایت از استقلال ۸۹۵ هزار دلار پول بگیرد.

خطیر افزود: طبق فرایندی قراردادی با سیلوا بستیم که ۹۰۰ هزار دلار بابت امسال و فصل بعدش بگیرد. سیلوا یک فصل و نیم در استقلال می‌ماند و تقریباً رایگان بازی می‌کند. این کار راحت نبود و مشابه این اتفاق را ندیده‌اید. نمی‌گویم کار فوق‌العاده‌ای کرده‌ایم، ولی ساعت‌ها وقت گذاشتیم تا این اتفاق بیفتد. پرونده سیلوا را به CAS می‌بردیم، باید نزدیک ۵۰ هزار دلار هزینه دادرسی و داوری می‌دادیم. پرونده آمانوف را نیز «شیفت» کردیم که فعلاً نهایی نشود. مطالبات سه دستیار ساپینتو نیز پرداخت شد. در این فاصله آمانوف با یک باشگاه اماراتی به توافق رسیده و به CAS اعلام کردیم که مبلغی که او از استقلال شکایت کرده است، باید به واسطه قرارداد جدیدش کم شود.

مدیرعامل استقلال با اشاره به پرونده شکایت سانتاکلارای پرتغال از این باشگاه گفت: تنها گرفتاری ما پرونده سانتاکلارا بود. فیفا به سود ما رأی داده بود، ولی سانتاکلارا در دادگاه CAS مدرک جدیدی رو و اعلام کرد که باشگاه استقلال فیش‌های جعلی داده است. غم انگیز اینجاست که طلب ۲۶۰ هزار یورو بابت محمد محبی به سانتاکلارا داده بودیم و ۱۴۰ هزار یوروی آخری جعلی ارسال شده بود. الان باید ۵۰۰ هزار یورو دیگر بدهیم که روی هم ۷۶۰ هزار یورو می‌شود، در صورتی که بازیکن را می‌توانستیم قطعی بگیریم.

وی ادامه داد: باشگاه سانتاکلارا نه تنها ۷۶۰ هزار یورو از استقلال گرفت، بلکه محبی را با قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به روستوف روسیه فروخته است، در صورتی که می‌توانستیم با مبلغ کمتر محبی را قطعی بگیریم و خودمان او را بفروشیم. سانتاکلارا بابت محبی عدد عجیب و غریبی دریافت کرده است. با یک اشتباه درآمد یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورویی و بازیکن با کیفیتی مثل او را از دست دادیم. این‌ها به خاطر سوء مدیریت است. موقعی که به باشگاه استقلال ورود کردم با باشگاه تقریباً ورشکسته روبه‌رو شدم، باشگاهی با ۹۰۰ میلیارد بدهی و بدون اسپانسر. تیم در حال تمرین کردن بود و یک ریال پرداختی به بازیکنان نداشتیم.

خطیر تأکید کرد: سال قبل این اتفاقات، استقلال بدون باخت قهرمان شده بود، ولی نتوانست به آسیا برود و از تلویزیون بازی‌ها را می‌دیدیم و حرص می‌خوردیم. تیم‌هایی که حق‌شان نبود در آسیا شرکت و درآمدزایی کردند. خوشبختانه امسال با برنامه‌ریزی توانستیم همه این مسائل را نقطه به نقطه حل کنیم. فقط یک مبحث باقی مانده که در حیطه اختیارات من نیست، آن هم بحث مالکیت مشترک است.

وی گفت: استقلال و پرسپولیس یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های اجتماعی ورزش کشور هستند، ولی چرا هیچ ارگان و نهادی حاضر نیست یکی از این دو باشگاه را بردارد؟ علتش یک چیز بیشتر نیست، آن هم فیرپلی مالی است. این باشگاه‌ها درآمدزا نبوده و فقط هزینه‌زا هستند. کسی نمی‌آید اعتبارش را بگذارد. الان هم تمام کنترل در فضای مجازی است و چند بچه به اسم ادمین و بلاگر هزار و یک مسئله ایجاد می‌کنند. هر بنگاه اقتصادی وارد می‌شود، به یکباره هجمه‌ای وارد می‌شود و می‌گویند نه به فلانی یا بله به فلانی. طرف می‌گوید من سالی ۵۰۰، ۶۰۰ میلیارد هزینه کنم و ناسزا بشنوم و هیچ آورده‌ای برایم نداشته باشد؟ به همین دلیل کسی نمی‌آید سرمایه‌گذاری کند.

مدیرعامل استقلال یادآور شد: در جلسه‌ای دیدم وزیر ورزش و جوانان دغدغه این مسئله را دارند و باید از او تشکر کنم. برای خوشایند کسی این حرف را نمی‌زنم. در گذشته نیز این جلسات برگزار می‌شد، ولی کیومرث هاشمی بالغ بر ۶، ۷ جلسه مداوم و مستمر با مدیران عامل باشگاه‌ها و ارکانی که با مجوز حرفه‌ای در ارتباط هستند برگزار کرد و در جلسه بعدی یک به یک صورتجلسه‌های قبلی بررسی می‌شد. این موضوع حساسیت موضوع را بالا برد و به حل مشکلات کمک کرد.

نکونام جواب خطیر را داد؛ هواداران را سکته دادید حرف از آرامش نزنید! دنبال چهارمی بودید و حالا قهرمانی می‌خواهید؟

طرفداری| سرمربی تیم فوتبال استقلال نسبت به اظهارات مدیرعامل این باشگاه واکنش نشان داد.

جواد نکونام سرمربی تیم استقلال شب گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه خبر در خصوص آخرین وضعیت ‌تیمش صحبت کرد که امروز با واکنش علی خطیر مدیرعامل  باشگاه مواجه شد. نکونام سرمربی استقلال در خصوص مسائل مطرح شده، گفت:

آقایان! لطفا لطفا شما دیگر با مظلوم نمایی و عوام فریبی حرف از هوادار و آرامش هوادار نزنید که امسال دلشان را خون کردید و چند بار در طول فصل به خاطر بازیکن نگرفتن و هزار و یک مسئله دیگر سکته‌شان دادید. اگر شما هوادار برایتان مهم بود درهای کمپ استقلال را به روی آنها نمی‌بستید. چندین و چند بار درخواست دادیم تمرین با حضور تماشاگر باشد لحظه آخر تماس گرفتید که کنسل است و طرفدار را به داخل کمپ راه ندهید!

وی افزود:

حتی برای یکی از بازی‌های لیگ برتر خودم شخصا به شما پیام دادم که تلاش نکنید بازی بدون هوادار برگزار شود! یادتان که هست؟ پس خواهشا حرف از طرفدار و آرامش آنها نزنید و با این چیزها بازی رسانه‌ای نکنید چون اگر به شما بود بازی‌های استقلال هم باید بدون تماشاگر برگزار می‌شد.»

نکونام اضافه کرد:

هر بار جای اینکه جواب حرف‌ها و خواسته‌های هواداران را بدهید، فرار رو به جلو می‌کنید. به جای اینکه به دیگران درس آرامش بدهید، لطفا خودتان و اطرافیان‌تان اینقدر علیه تیم و کادر فنی سمپاشی نکرده و اینقدر تیتر و مطالب سفارشی به بعضی رسانه ها ندهید.

سرمربی استقلال تصریح کرد:

می‌گویند مسائل درون خانوادگی را به رسانه‌ها نگویید، حرف هایی می‌زنند که آدم‌ خنده‌اش می‌گیرد. چه کسی به خاطر اردوی دبی علیه من در کانال رسمی باشگاه بیانیه داد و واقعیت را به هواداران نگفت؟ هرچیز مربوط به ماست اسرار خانوادگی نیست و هرچه درباره کارشکنی شماست، اسرار خانواده به حساب می‌‌آید؟ شما از لحظه ورودتان به باشگاه تمام اسرار تیم را بیرون دادید. هدف شما در استقلال کاملا واضح و مشخص است. از اول فصل شما به فکر استقلال نبودید تا به همین امروز و احتمالا تا آخر فصل. هیچ دفاعی از حق و حقوق استقلال نمی‌کنید. مثل مدیران رقیب برای گرفتن حق استقلال نمی‌جنگید چرا؟ چون دنبال موفقیت استقلال نیستید و حواستان جای دیگری است.

نکونام همچنین گفت:

من ۴۵ روز سکوت کردم و هیچ صحبتی در خصوص وضعیت استقلال نداشتم تا آرامش حفظ شود ولی به خاطر دفاع از منافع تیم حرف زدم. شما و اطرافیان‌تان هم  ۴۵ روز دست از شیطنت و سنگ اندازی علیه تیم بردارید. از یکطرف حرف از آرامش می‌زنید از طرف دیگر به اطرافیان‌تان دستور می‌دهید حمله رسانه‌ای به ما را شروع کنند! آقایان همچنین گفته‌اند نکونام دوست دارد تیمش قهرمان شود. بله، کاملا درست است اما همه می‌دانند چه کسی دوست ندارد این تیم قهرمان شود. شما که از زمانی که وارد شدید دنبال چهارم و پنجم کردن استقلال بودید لطفا حرف از قهرمانی نزنید. تا همین جا تیم شاهکار کرده و از این به بعد هم تلاش می‌کنیم ولی خواهشا شما که با بازیکن نخریدن به فکر چهارم پنجم کردن استقلال بودید، چنین حرف‌هایی نزنید و تیم را تحت فشار نگذارید. البته بماند که آقایان از همین الان نقشه کشیده‌اند اگر تیم قهرمان نشد به ما حمله کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.