تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1402 - 10:04
کد خبر : 145490

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

تحصیل در روسیه از جمله مقاصد پرطرفدار برای جویندگان آموزش عالی است. این فرصت در روسیه، توجه فراوانی را به خود جلب کرده است. از جذابیت‌های اصلی این مسیر می‌توان به هزینه مناسب تحصیل دندانپزشکی در این کشور، تأیید شده بودن دانشگاه‌های معتبر روسیه، آسانی در فرآیند پذیرش و هزینه زندگی مقرون‌به‌صرفه در این کشور

تحصیل در روسیه از جمله مقاصد پرطرفدار برای جویندگان آموزش عالی است. این فرصت در روسیه، توجه فراوانی را به خود جلب کرده است. از جذابیت‌های اصلی این مسیر می‌توان به هزینه مناسب تحصیل دندانپزشکی در این کشور، تأیید شده بودن دانشگاه‌های معتبر روسیه، آسانی در فرآیند پذیرش و هزینه زندگی مقرون‌به‌صرفه در این کشور اشاره کرد. آزمون دندانپزشکی روسیه یکی از اصلی‌ترین مراحل برای ورود به این رشته است.

این آزمون، در حال تغییرات قرار دارد و اخرین تغییرات در قوانین مربوط به پذیرش دانشجویان در این رشته و همچنین تغییرات در شهریه دانشگاه‌های پزشکی روسیه، مورد بررسی و ارائه قرار گرفته است. این تحصیلات جذاب برای علاقه‌مندان به دندانپزشکی، فرصتی گران‌بها و قابل‌توجه برای دستیابی به آرزوی یادگیری و شکوفایی حرفه‌ای در یک محیط بین‌المللی مطرح می‌شود.

دانشگاه های مورد تایید ایران در روسیه

دندانپزشکی در دانشگاه های مورد تایید ایران در روسیه امکانات و فرصت‌های گسترده‌ای فراهم می‌کنند. لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور که به تازگی تغییرات چندانی نداشته است، این امکان را برای دانشجویان و متقاضیان به تحصیل در روسیه ساده‌تر کرده است.

  • دانشگاه لومونسف: این دانشگاه در رشته‌های پزشکی و داروسازی شهرت دارد و از سوی وزارت بهداشت ایران تایید شده است.

  • دانشگاه سماشکو: یکی از دانشگاه‌هایی که رشته دندانپزشکی خود را مورد تأیید ایران قرار داده است.

  • دانشگاه نووسیبیرسک: در رشته پزشکی شناخته‌شده و از جمله دانشگاه‌هایی است که توسط وزارت بهداشت ایران تصدیق شده است.

  • دانشگاه پاولوف: یکی دیگر از دانشگاه‌هایی که رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی خود را به تصدیق ایران رسانده است.

  • دانشگاه پیراگوف مسکو: این دانشگاه در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی امکانات برتری دارد و از سوی وزارت بهداشت ایران تصدیق شده است.

  • دانشگاه ملی سن پترزبورگ: یکی از معتبرترین دانشگاه‌هایی که رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی خود را تأیید شده توسط وزارت بهداشت ایران دارد.

  • دانشگاه فدرال کازان: این دانشگاه نیز در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از جانب وزارت بهداشت ایران تایید شده است.

برای تحصیل در روسیه حواستان به تخصص و رشته مورد نظرتان و تایید وزارت بهداشت برای آن دانشگاه باشد تا مشکلات بعدی از جمله تاییدیه مدرک در آینده را پیشگیری کنید.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه به تومان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه، مطابق با شهریه دندانپزشکی در شهرها و دانشگاه‌های مختلف، دارای تفاوت‌های معناداری است. در تحصیل در روسیه، شهریه دندانپزشکی معمولا برحسب دلار محاسبه می‌شود. به‌عنوان مثال، در مسکو، هزینه تقریبی سالیانه تحصیل در رشته دندانپزشکی حدود ۷ هزار دلار است؛ درحالی‌که در سن پترزبورگ در سال شهریه دندانپزشکی در حدود ۵ هزار دلار و در کازان حدود ۵۰۰۰ دلار تعیین شده است.

استفاده از سیستم پرداخت شهریه به صورت اقساط در اکثر دانشگاه‌های روسیه ممکن است باشد که معمولا در دو قسط سالیانه قابل پرداخت است؛ اما معتبرترین روش پرداخت شهریه توسط دانشجو با همکاری یک لیدر در صندوق حسابداری دانشگاه است؛ زیرا در برخی موارد افراد سوءاستفاده‌کننده‌ای وجود دارند که ممکن است در این زمینه سوءاستفاده کنند.

دانشجویان باید توجه داشته باشند که شهریه دندانپزشکی در روسیه ممکن است به روبل پرداخت شده و بسته به نوسانات ارزی، ارقام معادل آن‌ها به دلار نیز تغییر کند. تحصیل در روسیه در رشته دندانپزشکی ممکن است بسته به دانشگاه و شهر، مدت زمانی متفاوت داشته باشد که معمولا میان ۵ تا ۶ سال مدت زمانی معمول برای طول دوره دندانپزشکی در روسیه در نظر گرفته می‌شود.

بورسیه تحصیل دندانپزشکی در روسیه

تحصیل در روسیه همراه با امکانات بورسیه، یک فرصتی گران‌بهاست؛ درحالی‌که بسیاری از دانشجویان خارجی به‌صورت آزاد و با هزینه شخصی در روسیه تحصیل می‌کنند، بورسیه‌های تحصیلی نیز برای برخی از دانشجویان در دندانپزشکی در روسیه در دسترس است. این بورسیه‌ها به‌طور عمومی بیشتر در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد تخصیص می‌یابند، بااین‌حال، شانس بورسیه دندانپزشکی در روسیه کمتر است.

تخصیص بورسیه توسط وزارت علوم روسیه عمدتا به متقاضیان مقاطع تحصیلات تکمیلی اعطا می‌شود؛ اما بورسیه‌های دندانپزشکی نیز موجود هستند، با اینکه فرصت دریافت آن‌ها کمتر است. این بورسیه‌ها فرصتی مهم برای دانشجویان جهت پیگیری تحصیلات پیشرفته و پیوسته در حوزه دندانپزشکی در کشور روسیه ارائه می‌دهند.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه بدون آزمون

تحصیل دندانپزشکی در روسیه معمولا به همراه آزمون ورودی صورت می‌گیرد که دانشجو باید پس از گذراندن دوره پادفک زبان روسی در آن شرکت کند؛ اما دانشگاه ملی سن پترزبورگ بدون آزمون ورودی دانشجویان را پذیرفته و شرایط ورود را بر اساس معدل و مدرک زبان تعیین می‌کند. برای تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در این دانشگاه، مدرک تافل ۸۱ یا آیلتس ۶.۵ به بالا الزامی است.

آزمون دندانپزشکی روسیه معمولا شامل دروسی همچون زبان روسی، زیست‌شناسی و شیمی است؛ اما برخی دانشگاه‌ها، ازمون‌های تشریفاتی برگزار کرده و همه شرکت‌کنندگان را می‌پذیرند. این دانشگاه‌ها ممکن است اعتبار مورد نظر وزارت بهداشت ایران را نداشته باشند؛ اما ممکن است در سطح علمی و کیفیتی برتر بوده و در کشورهای دیگر نیز تایید شده باشند.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی

تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی معمولا محدود است؛ زیرا بیشتر دانشگاه‌های روسیه تحصیلات خود را به زبان روسی ارائه می‌دهند. بااین‌حال، در دانشگاه‌هایی مانند پیراگوف مسکو، فدرال کازان، ملی سن پترزبورگ، این گزینه وجود دارد؛ اما معمولا دوره به زبان انگلیسی آغاز می‌شود و سپس به روسی تغییر می‌کند. شهریه دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی معمولا بیشتر از هزینه تحصیل به زبان روسی است. تحصیل به زبان انگلیسی در بعضی از دانشگاه‌های روسیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است، با شرط زبان روسی A2 برای دانشجویان.

در دانشگاه نووسیبیرسک، تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی ممکن است در دو سال اول امکان‌پذیر باشد؛ اما پس از آن دانشجو باید به زبان روسی تحصیل کند و مدرک پزشکی به زبان روسی صادر می‌شود که تاییدیه وزارت بهداشت ایران را دارد.

جمع‌بندی

تحصیل در روسیه برای دندانپزشکی یک فرصت معتبر و پرفرازونشیب است. با وجود طول دوره دندانپزشکی در روسیه که معمولا ۶ سال است، این کشور به دانشجویان بین‌المللی فرصتی برای به‌دست آوردن مدرک با اعتبار و کیفیت ارائه می‌دهد. با وجود محدودیت‌ها در تحصیل به زبان انگلیسی و هزینه‌های بالاتر، دانشگاه‌هایی همچون ملی سن پترزبورگ، فدرال کازان و نووسیبیرسک این فرصت را ارائه می‌دهند. وب‌سایت روس دانش با ارائه اطلاعات دقیق و کامل، دانشجویان را در تصمیم‌گیری برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر دندانپزشکی در روسیه، باتوجه‌به موضوعات مانند طول دوره تحصیلی و امکانات آموزشی، هدایت می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.