تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1397 - 9:29
کد خبر : 44046

برای کنترل قند خون چه باید کرد ؟

آرمان شرق:انتخاب سبزیجات کم کربوهیدرات یک گام هوشمند برای جلوگیری از فوران قند خون در مبتلایان به دیابت نوع دو، است.سبزیجات غیر نشاسته‌ای یا کم کربوهیدرات حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر و در عین حال کم کالری هستند. در ادامه سبزی‌های مفید به دیابتی‌های نوع دو معرفی شده است: به گزارش آرمان شرق به

آرمان شرق:انتخاب سبزیجات کم کربوهیدرات یک گام هوشمند برای جلوگیری از فوران قند خون در مبتلایان به دیابت نوع دو، است.سبزیجات غیر نشاسته‌ای یا کم کربوهیدرات حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر و در عین حال کم کالری هستند. در ادامه سبزی‌های مفید به دیابتی‌های نوع دو معرفی شده است:
به گزارش آرمان شرق به نقل از بهداشت نیوز:گل کلم ،این نوع سبزی سرشار از ویتامین C، فیبر، پتاسیم و فولات است. به‌علاوه مصرف روزانه ۱۲۲ گرم از این سبزی در روز تا ۱۴ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد.

کلم بروکلی

علاوه بر اینکه کربوهیدرات کمی دارد، سرشار از ویتامین‌های A، C و K، فیبر و آهن است.

اسفناج

این سبزی کم کربوهیدرات انتخاب عاقلانه‌ای برای مبتلایان به دیابت نوع دو و حاوی فولات، بتاکاروتن و ویتامین K است. محققان حتی اعلام کرده‌اند که رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج خطر ابتلا به دیابت را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

گوجه‌فرنگی

حاوی ویتامین C و یک منبع عالی از ویتامین A و پتاسیم محسوب می‌شود. گوجه‌فرنگی حاوی لیکوپن و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که در برابر بیماری‌های قلبی، سرطان پروستات و… محافظت ایجاد می‌کند ضمن اینکه برای دیابتی‌ها یک خوراکی کم کربوهیدرات است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.