این بمب‌های اضافی!
مسابقات لیگ برتر به میانه راه رسیده و تیم‌ها فعالیت خود را در پنجره زمستانی نقل‌وانتقالات آغاز کرده‌اند. در این میان مرور برخی اسامی بازیکنان مازاد، در نوع خودش می‌تواند جالب توجه باشد؛ کسانی که بعضا با هزار جار و جنجال و کلی تبلیغات راهی تیم جدید شدند، اما در عمل به هر دلیلی نتوانستند توقعات را برآورده کنند. ذکر این توضیح ضروری است که باشگاه سپاهان به خاطر مشکلاتی که در بحث سقف بودجه داشت، برای بالانس کردن مخارجش ناچار شده کلی بازیکن اسم‌ورسم‌دار را در فهرست خروجی قرار بدهد.

عیسی آل‌کثیر

داستان او جالب است. ابتدای فصل پرسپولیسی‌ها برای نگه داشتنش تلاش زیادی به خرج دادند و چون مدت‌ها منتظر بهبود این مهاجم مانده بودند، تصور می‌کردند حق‌شان است عیسی هم جواب این بردباری را بدهد. با این حال اتفاق دیگری رخ داد و آل‌کثیر با پیشنهاد بهتر راهی سپاهان شد. این در حالی بود که سپاهان با ترافیک وحشتناکی در خط حمله خود مواجه بود و بیم آن می‌رفت که به اندازه کافی به عیسی بازی نرسد. همین‌طور هم شد و آل‌کثیر بعد از حضوری کمرنگ در مسابقات سپاهان، رسما در فهرست مازاد قرار گرفت. او در نیم‌فصل اول در لیگ و آسیا مجموعا ۵۷۷ دقیقه برای سپاهان بازی کرد، ۴ گل زد و ۲ پاس گل داد.

سیاوش یزدانی

از جنجالی‌ترین چهره‌های سالیان اخیر فوتبال ایران که امروز کسی باور نمی‌کند همین دو سال پیش مدعی حضور در ترکیب اصلی تیم ملی بود. او در یک مقطع به کم‌کاری در استقلال متهم شد، بعد از آن به سپاهان رفت و هرگز نتوانست دوره درخشانی در این تیم داشته باشد. سیاوش در این فصل مجموعا ۲۳۰ دقیقه برای سپاهان بازی کرد. دوره دوم یزدانی در سپاهان، عمدتا با دو پنالتی عجیبی که او در جام حذفی فصل قبل به پرسپولیسی‌ها داد به یاد آورده خواهد شد.

احسان پهلوان

بعد از قرار گرفتن در لیست مازاد پرسپولیس، یک دوره حضور کم‌ثمر در فولاد داشت و بعد به سپاهان پیوست. طی نیم‌فصل اول فقط ۲۱۳ دقیقه برای زردها بازی کرد و کلا یک پاس گل به نامش به ثبت رسید. برخی عقیده دارند او هرگز به اندازه شهرت خود و تیم‌هایش موثر نبوده است.

کاوه رضایی

دیگر مهاجم سرشناس فوتبال ایران است که سال‌هاست دوران افول را پشت سر می‌گذارد. کاوه فصل گذشته را در تراکتور شروع کرد، بعد محروم شد، این فصل به سپاهان رفت و پس از ۲۸۷ دقیقه بازی برای زردها و ثبت ۲ گل و یک پاس گل در فهرست خروجی‌ها قرار گرفت تا جا برای سایر بازیکنان باز شود.

ارسلان مطهری

شروع خوبی در استقلال این فصل داشت و همان هفته اول برابر نفت آبادان یک گل زد و یک پاس گل داد. پس از آن اما حضورش در ترکیب کمرنگ شد و این اواخر به شکل شگفت‌انگیزی به نیمکت چسبید. مدت‌هاست که روشن شده ارسلان باید استقلال را ترک کند؛ بازیکنی که طی ۲۸۰ دقیقه بازی برای آبی‌ها فقط همان گل و پاس گل روز اول به نامش ثبت شد.

محمد عباس‌زاده

از دیگر مهاجمان نام‌آشنای فوتبال ایران است که فصل گذشته در تراکتور برای آقای گلی می‌جنگید، اما امسال در فولاد حضوری کم‌رمق و بی‌اثر داشت. او که در مقطعی حتی مورد غضب باشگاه هم قرار گرفته بود، در دور رفت کلا ۵۱۲ دقیقه به بازی گرفته شد و فقط یک گل در مقابل نامش به ثبت رسید. خب البته اگر به یاد بیاوریم که فولاد در نیم‌فصل اول کلا ۶ گل زده، متوجه می‌شویم همین یک گل چیز کمی هم نبوده! دو گل دیگر تیم اهوازی را ساسان انصاری در شرایط آفساید برابر آلومینیوم و نساجی به ثمر رسانده است!

گادوین منشا

او هم بخشی از پروژه ناکام خط حمله فولاد بود که طی ۴۶۲ دقیقه بازی فقط یک گل به ثمر رساند. به‌طور کلی وزن حواشی منشا در فوتبال ایران از اثرگذاری فنی او بیشتر بوده است.