تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1402 - 8:36
کد خبر : 133330

انزجار از هتک حرمت قرآن/حسن خمینی: سوزاندن قرآن ظلم به آزادی است

انزجار از هتک حرمت قرآن/حسن خمینی: سوزاندن قرآن ظلم به آزادی است

آرمان شرق-گروه سیاست:این اتفاق به ظاهر در میان کسانی رخ داده که خداوند قبل از مسلمانان کتاب آسمانی به آنان نازل کرده است. آنان پشت یکی از دستاوردهای بشریت یعنی «آزادی» سنگر گرفته‌اند. آزادی امر مقدسی است و مانند همه پدیده‌های خوب می‌تواند مورد سو استفاده، تفسیر غلط و دستمایه رفتارهای بد قرار گیرد؛ از جمله اینکه به نام آزادی بیان اجازه قرآن سوزی دهند. 

انزجار از هتک حرمت قرآن/حسن خمینی: سوزاندن قرآن ظلم به آزادی است

انتشار خبر قرآن‌سوزی در سوئد جدا از تبعات بین‌المللی در سطح داخلی کشورمان هم بازتاب‌های فراوانی داشت؛ بسیاری از افراد، شخصیت‌های احزاب و تشکل‌ها با انتشار بیانیه‌هایی نسبت به این رفتار مجرمانه واکنش نشان دادند. چهره‌هایی چون آیت‌الله مکارم شیرازی، سید حسن خمینی، محمدباقر قالیباف رییس مجلس و… به این رفتار غیر انسانی و غیر اخلافی واکنش نشان داده و خواستار برخورد نهادهای بین‌المللی با این نوع رفتارها شدند. حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در واکنش به قرآن‌سوزی در کشور سوئد گفت: این امر جز ایجاد یک کینه عمیق و کاشتن بذر نفرت در میان صاحبان و پیروان ادیان هیچ ثمره‌ای ندارد. البته لطمه‌ای هم به قرآن نمی‌زند؛ همان‌طور که بارها به پیامبر(ص) توهین کرده‌اند، اما ایشان روز به روز عزیزتر شد.
به گزارش جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی دیروز در جمع زائران حرم امام با اشاره به قرآن‌سوزی در سوئد اظهار کرد: این اتفاق به ظاهر در میان کسانی رخ داده که خداوند قبل از مسلمانان کتاب آسمانی به آنان نازل کرده است. آنان پشت یکی از دستاوردهای بشریت یعنی «آزادی» سنگر گرفته‌اند. آزادی امر مقدسی است و مانند همه پدیده‌های خوب می‌تواند مورد سوءاستفاده، تفسیر غلط و دستمایه رفتارهای بد قرار گیرد؛ از جمله اینکه به نام آزادی بیان اجازه قرآن‌سوزی دهند. این امر جز ایجاد یک کینه عمیق و کاشتن بذر نفرت در میان صاحبان و پیروان ادیان هیچ ثمره‌ای ندارد. البته لطمه‌ای هم به قرآن نمی‌زند؛ همان‌طور که بارها به پیامبر(ص) توهین کرده‌اند، اما ایشان روز به روز عزیزتر شد. سید حسن خمینی با بیان اینکه رفتارهایی چون قرآن‌سوزی جز پنجه زدن به صورت صلح، بر هم زدن آرامش و ایجاد کینه و نفرت سودی ندارد، یادآور شد: بشریت بعد از این همه مدت بین زمانی که آزادی به بشریت خدمت می‌کند و زمانی که بذر کینه و نفرت می‌کارد تفاوتی قائل نمی‌شود. یک‌چهارم ساکنان زمین به نام قرآن زندگی می‌کنند، اسامی آن را روی فرزندان‌شان می‌گذارند و آن را روی چشم می‌گذارند و بنابراین، سوزاندن قرآن ظلم به آزادی، دیانت، انسانیت و صلح است که متاسفانه در مجموعه‌هایی که اجازه بروز چنین رفتارهایی را می‌دهند، نسبت به این موضوع درکی وجود ندارد.

مسلمانان جهان پاسخگوی این اهانت‌های منزجرکننده خواهند بود
محمدباقر قالیباف، رییس مجلس با محکوم کردن بی‌احترامی و جسارت دولت و پلیس سوئد در فراهم ساختن زمینه اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم تاکید کرد که مسلمانان جهان پاسخگوی این اهانت‌های منزجرکننده خواهند بود. محمدباقر قالیباف در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «بی‌احترامی و جسارت دولت و پلیس سوئد در فراهم ساختن زمینه‌ اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم با پوشش دروغین آزادی بیان و عمل را به‌ شدت محکوم می‌کنم. ‌مسلمانان جهان با توجه به مواضع مراجع عظام تقلید و در چارچوب قوانین مقدس اسلام به نحو مقتضی پاسخگوی این اهانت‌های منزجرکننده خواهند بود.»

قرآن‌سوزی نشانه عمق کینه‌ورزی دولت‌های فاشیست غربی است
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای قرآن‌سوزی در سوئد، فرانسه و هلند را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: «اقدام زبونانه دولت سوئد در صدور مجوز برای آتش زدن قرآن کریم در برابر یکی از مساجد استکهلم، نشان از عمق استیصال و کینه‌ورزی دولت‌های فاشیست غربی در برابر آموزه‌های حیات‌بخش کلام الهی دارد. هتاکی به قرآن کریم در ایام برگزاری حج ابراهیمی و برپایی جشن عید قربان نه تنها اهانت به بیش از یک میلیارد و هشتصد میلیون مسلمان بلکه نفرت پراکنی و توهین به همه پیروان ادیان آسمانی است.
قرآن ذکر محفوظ و سند جاودانه سعادت و نیکبختی انسان‌ها در تمام قرون و اعصار است و شیاطین غربی نمی‌توانند با پاشیدن مشتی خاک در برابر اراده و منطق فروزان خداوند ایستادگی کنند. حادثه تلخ اهانت به قرآن با همه تلخکامی‌هایی که به همراه دارد، در دل خود حامل بشارتی بزرگ است که خورشید پرفروغ قرآن کریم روزبه‌روز بلندتر و درخشنده‌تر خواهد شد. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با محکومیت و ابراز انزجار از این اقدام گستاخانه و شرم‌آور، اعلام می‌دارد رفتارهای جنون‌آمیز و سازمان‌یافته‌ای که این روزها با هدف اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی در کشورهای سوئد، فرانسه و هلند انجام می‌شود نمی‌تواند مانع از تجلی و سیراب‌شدن بشر تشنه امروز از سرچشمه فیضان الهی شود. منطق روشن قرآن، عدالت‌طلبی، استقلال‌خواهی، ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار است و این پیام جاودان در حال تسخیر دل و جان میلیاردها انسانی است که می‌خواهند فارغ از آموزه‌های مکاتب غربی عزتمندانه و آزادانه در جس/اعتماد

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در واکنش به قرآن سوزی در کشور سوئد گفت: این امر جز ایجاد یک کینه عمیق و کاشتن بذر نفرت در میان صاحبان و پیروان ادیان هیچ ثمره ای ندارد. البته لطمه ای هم به قرآن نمی‌زند؛ همان‌طور که بارها به پیامبر(ص) توهین کرده اند، اما ایشان روز به روز عزیزتر شد.

 جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی  در جمع زائران حرم امام، با اشاره به قرآن سوزی در سوئد، اظهار کرد: این اتفاق به ظاهر در میان کسانی رخ داده که خداوند قبل از مسلمانان کتاب آسمانی به آنان نازل کرده است. آنان پشت یکی از دستاوردهای بشریت یعنی «آزادی» سنگر گرفته‌اند. آزادی امر مقدسی است و مانند همه پدیده‌های خوب می‌تواند مورد سو استفاده، تفسیر غلط و دستمایه رفتارهای بد قرار گیرد؛ از جمله اینکه به نام آزادی بیان اجازه قرآن سوزی دهند.

وی افزود: این امر جز ایجاد یک کینه عمیق و کاشتن بذر نفرت در میان صاحبان و پیروان ادیان هیچ ثمره ای ندارد. البته لطمه ای هم به قرآن نمیزند؛ همان‌طور که بارها به پیامبر(ص) توهین کرده اند، اما ایشان روز به روز عزیزتر شد.

سید حسن خمینی با بیان اینکه رفتارهایی چون قرآن‌سوزی جز پنجه زدن به صورت صلح، بر هم زدن آرامش و ایجاد کینه و نفرت سودی ندارد، یادآور شد: بشریت بعد از این همه مدت بین زمانی که آزادی به بشریت خدمت می کند و زمانی که بذر کینه و نفرت میکارد تفاوتی قائل نمی شود. یک چهارم ساکنان زمین به نام قرآن زندگی می کنند، اسامی آن را بر روی فرزندانشان می گذراند و آن را بر روی چشم می‌گذارند و بنابراین، سوزاندن قرآن ظلم به آزادی، دیانت، انسانیت و صلح است که متأسفانه در مجموعه هایی که اجازه بروز چنین رفتارهایی را می دهند، نسبت به این موضوع درکی وجود ندارد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.