تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1402 - 11:43
کد خبر : 133483

آموزش لینک سازی خارجی؛ بررسی تمام روش‌های لینک بیلدینگ

آموزش لینک سازی خارجی؛ بررسی تمام روش‌های لینک بیلدینگ

آموزش لینک سازی خارجی؛ بررسی تمام روش‌های لینک بیلدینگ لینک‌ها یکی از فاکتورهایی هستند که برای رتبه‌بندی گوگل و به دو صورت داخلی و خارجی از آن‌ها استفاده می‌شود. برای رسیدن به صدر جستجوهای گوگل، استفاده از روش‌های سئو می‌تواند بسیار اثرگذار باشد. درواقع گوگل وب‌سایت‌هایی را که از قوانین سئو پیروی می‌کنند بهتر می‌داند

آموزش لینک سازی خارجی؛ بررسی تمام روش‌های لینک بیلدینگ

لینک‌ها یکی از فاکتورهایی هستند که برای رتبه‌بندی گوگل و به دو صورت داخلی و خارجی از آن‌ها استفاده می‌شود. برای رسیدن به صدر جستجوهای گوگل، استفاده از روش‌های سئو می‌تواند بسیار اثرگذار باشد. درواقع گوگل وب‌سایت‌هایی را که از قوانین سئو پیروی می‌کنند بهتر می‌داند و به آن‌ها کمک می‌کند تا رشد بیشتری داشته باشند. این رشد با قرار گرفتن درنتیجهٔ جستجوی مناسب بین سطرهای اول اتفاق می‌افتد و سبب می‌شود نرخ تبدیل آن‌ها بسیار بالاتر رود. لینک سازی خارجی یکی از عوامل مهمی است که به این امر کمک می‌کند و گوگل را نسبت‌به ارزیابی بهتر سایت شما ترغیب خواهد کرد. آموزش لینک سازی خارجی برای افرادی که صاحب کسب‌وکاری هستند و سئوکارند، بسیار مهم است و باید به‌صورت اصولی اتفاق بیفتد.

لینک سازی به‌صورت خارجی چیست و چه اهمیتی دارد؟

روش‌های سئو وب‌سایت و چشم‌اندازهای آن به‌طور مداوم توسط گوگل در حال تغییر است و دلیل آن‌هم برقراری عدالت بین کسب‌وکارهاست. بیزینس‌هایی که به‌صورت پیوسته به دنبال یادگیری اصول دقیق سئو هستند، بیشتر از بقیه پیشرفت می‌کنند. امروزه اهمیت لینک سازی بسیار بالاتر رفته و تابه‌حال به این اندازه اهمیت نداشته است. لینک بیلدینگ به‌صورت خارجی، به فرایندی گفته می‌شود که توسط آن لینک‌های پیوندی از وب‌سایت دیگران به شما وارد می‌شوند. اگر شما از وب‌سایت دیگران لینکی را دریافت کنید، درواقع یک بک لینک را دریافت کرده‌اید. این نوع از لینک‌ها که در خارج از وب‌سایت شما ایجادشده‌اند، لینک خارجی نامیده می‌شوند و اهمیت بالایی در سئو دارند. اگر تعداد دریافتی این لینک‌های خارجی بالاتر باشد و از سایت‌های معتبر به وب‌سایت شما وارد شوند، رتبه و اعتبار شما برای گوگل بالاتر خواهد رفت.

روش‌های لینک سازی به‌صورت خارجی

برای ساخت بک لینک، می‌توانید به دو صورت این فرایند را انجام دهید: لینک سازی طبیعی و لینک سازی دستی که در ادامه هر دو را بررسی خواهیم کرد:

  • لینک سازی طبیعی

در این روش وب‌سایت‌های دیگر بدون این‌که با شما هماهنگی داشته باشند، به وب‌سایت و مقالات شما لینک می‌دهند و این فرایند کاملاً به‌صورت طبیعی رخ می‌دهد. به‌عنوان مثال، شما در وب‌سایتتان در خصوص موضوعی صحبت کرده‌اید. درصورتی‌که مقالهٔ شما باکیفیت، جذاب، کامل، جامع، آموزنده و در خصوص یک موضوع خاصی باشد، ممکن است نظر وب‌سایت دیگری را جلب کند. وب‌سایت‌های دیگر برای تکمیل صحبت‌های خود، گاهی به مقالات باکیفیت این‌چنینی لینک می‌دهند. گوگل متوجه می‌شود که شما یک وب‌سایت بسیار باکیفیت دارید و روی سئوی وب‌سایتتان اثر بسزایی دارد.

  • لینک سازی به‌صورت دستی

فرایند بعدی که در آن لینک سازی خارجی رخ می‌دهد، ساخت بک لینک به‌صورت دستی است و در این روش باید بک لینک‌ها را خودتان ایجاد کنید. در این روش، خودتان لینک‌ها را در وب‌سایتتان ایجاد می‌کنید؛ اما در روش قبلی، دیگران این لینک را به‌صورت طبیعی و بدون اطلاع قبلی ایجاد می‌کردند. در روش دستی، کارهایی را انجام می‌دهید که از این طریق دیگران براساس درخواست شما، به وب‌سایتتان لینک می‌دهند. به هر روشی که از آن برای درخواست از بقیه برای ساخت بک لینک استفاده کنید، روش دستی می‌گویند. ازجمله این موارد می‌توان به شرکت در سایت‌های پرسش و پاسخ، پست مهمان، خرید بک لینک و غیره اشاره کرد.

روش‌های لینک سازی خارجی به‌صورت دستی

برای دریافت لینک و لینک سازی به‌صورت خارجی روش‌های زیادی وجود دارد؛ اما باید بسیار باکیفیت باشند تا گوگل آن‌ها را برای وب‌سایت شما در نظر بگیرد. درصورتی‌که ساخت بک لینک باکیفیت انجام نشود، سبب می‌شود گوگل وب‌سایت شما را جریمه کند. در این صورت اولین و بهترین راه این است که آموزش لینک سازی خارجی را به‌صورت تخصصی ببینید. در ادامه این روش‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • رپورتاژ آگهی

یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای لینک سازی خارجی، رپورتاژ آگهی است که از وب‌سایت‌های خبری یا سایت‌های مرتبط استفاده می کند. درواقع می‌توانید از این سایت‌ها رپورتاژ آگهی بخرید و به‌راحتی لینک سازی خارجی باکیفیتی را انجام بدهید. داشتن کیفیت در این موضوع تنها در صورتی رخ می‌دهد که این وب‌سایت‌ها بسیار باکیفیت باشند.

  • سایدبار بک لینک

لینک‌های خارجی که در سایدبار وب‌سایت‌ها استفاده می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید؛ اما باید دقت کنید که تمام لینک‌های شما از این نوع نباشد.

  • کامنت

یکی دیگر از روش‌های مهم، کامنت‌گذاری است. به‌صورتی که می‌توانید حین کامنت گذاشتن در دیگر وب‌سایت‌های معتبر، به وب‌سایت خود نیز لینک بدهید.

  • پست مهمان

سایت‌هایی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند تا پست مهمان درج کنید و اطلاعات خودتان را ارائه دهید.

  • انجمن

وب‌سایت‌ها می‌توانند در انجمن‌های باکیفیت و مرتبط با موضوع وب‌سایت خود عضو شوند و در این خصوص فعالیت کنند.

  • سایت‌های ویکی

سایت‌های ویکی مقاله‌های شما را به نمایش می‌گذارند و درصورتی‌که آن‌ها را ارسال کنید، می‌توانید لینک خود را نیز درون آن جای دهید.

  • ارسال آگهی‌ها

در سایت‌های ارسال آگهی می‌توانید آگهی درج کرده و لینک خود را درون آن‌ها ثبت کنید.

  • سوشیال بوک مارک‌ها

در سوشیال بوک مارک‌های باکیفیت و معتبر، خود را ثبت کنید تا از این طریق لینک دریافت کنید.

برنامه‌ریزی لینک سازی

حال که با این مفهوم آشنا شدید، باید بدانید که استفاده از همهٔ این روش‌ها به‌صورت روزانه، می‌تواند به ضرر شما تمام شود. درواقع گوگل در صورت مشاهدهٔ تعداد زیادی لینک بیلدینگ در روز، مشکوک خواهد شد و ممکن است شما را جریمه کند. بهتر است در هرروز ۳ الی ۴ لینک را برای وب‌سایت خود بسازید. البته این تعداد کاملاً بستگی به تعداد رقبا و استراتژی‌های وب‌سایت شما دارد. لینک سازی خارجی باید در زمان‌های متفاوت اتفاق بیفتد تا الگوریتم‌های گوگل نقض نشود و به شما شک نکند.

وب‌سایت‌های اسپم

همان‌طور که گفتیم، لینک بیلدینگ باید در وب‌سایت‌های معتبر و پربازدید صورت بگیرد تا جواب مناسبی به شما بدهد. برخی از وب‌سایت‌ها وجود دارند که درون آن‌ها تعداد زیادی لینک ساخته شده‌است و یا تنها کار آن‌ها ساخت همین لینک‌هاست. این نوع از وب‌سایت‌ها به‌مرورزمان اسپم می‌شوند و دیگر برای لینک سازی مناسب نیستند. وب‌سایت‌هایی که اسپم می‌شوند، اعتبار و ارزش لینک‌های پیوندی شما را کاهش می‌دهند و باعث می‌شوند گوگل شما را نادیده بگیرد.

اسپم بودن وب‌سایت‌ها را چک کنید

شاید به ذهن شما برسد که چگونه باید بفهمیم یک وب‌سایت اسپم است یا خیر، تمام این موارد را باید در آموزش لینک سازی خارجی به‌صورت تخصصی و عملی یاد بگیرید. می‌توانید از یک ابزار به نام mozbar استفاده کنید و بفهمید وب‌سایت موردنظر اسپم است یا خیر. این ابزار روی مرورگر شما نصب می‌شود. پیج اتوریتی، دامین و میزان اسپم صفحهٔ موردنظر را به نمایش می‌گذارد. در این صورت به‌راحتی می‌توانید وب‌سایت اسپم را تشخیص داده و از آن‌ها برای لینک بیلدینگ استفاده نکنید.

سخن پایانی

سئو کردن وب‌سایت دارای فرایندهای بسیار مهمی است و ازجمله آن‌ها می‌توان به ساخت بک لینک اشاره کرد. به‌جرئت می‌توان گفت امروزه یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای اثبات مفید بودن وب‌سایت خود به گوگل، لینک سازی است. لینک سازی به‌صورت طبیعی و دستی انجام می‌شود و در صورت طبیعی بودن، مفید بودن وب‌سایت شما را نشان خواهد داد. باید بدانید استفاده از تعداد زیادی لینک خارجی اصلاً مناسب نیست و تعداد آن باید براساس استراتژی سئو و میزان رقبایتان تعیین شود. هزینه خرید بک لینک براساس نوع وب‌سایتی تعیین می‌شود که می‌خواهید در آن‌ها این کار را انجام دهید و هرچه معتبرتر باشد، هزینهٔ بیشتری خواهد داشت. انتخاب وب‌سایت موردنظر برای انجام این کار بسیار مهم است، حتماً نسبت‌به آن حساسیت‌های لازم را داشته باشید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.