تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 15:04
کد خبر : 93862

امیرعبداللهیان : مذاکرات وین به مرحله حساس و مهم رسید

امیرعبداللهیان : مذاکرات وین به مرحله حساس و مهم رسید

آرمان شرق-گروه بین الملل:مذاکرات وین به مرحله حساس و مهمی رسیده است. مذاکرات وین و مسائل منطقه را با همتای عمانی مورد بحث قرار دادیم. موضوعات اندک و بسیار مهم در مذاکرات وین باقی مانده است. به طرف‌های غربی در مونیخ و بورل تآکید کردیم به هیچ وجه در مذاکرات وین از خطوط قرمز خود عبور نخواهیم کرد. تحت هیچ شرایطی در مذاکرات وین از خطوط قرمز ایران عبور نخواهیم کرد و پایبندی خود را با قوت نشان خواهیم داد. لازمه هرگونه مذاکره را مفید بودن آن می‌دانیم و اینکه منافعی برای ملت ایران متصور باشد.

آرمان شرق-گروه بین الملل:مذاکرات وین به مرحله حساس و مهمی رسیده است. مذاکرات وین و مسائل منطقه را با همتای عمانی مورد بحث قرار دادیم. موضوعات اندک و بسیار مهم در مذاکرات وین باقی مانده است. به طرف‌های غربی در مونیخ و بورل تآکید کردیم به هیچ وجه در مذاکرات وین از خطوط قرمز خود عبور نخواهیم کرد. تحت هیچ شرایطی در مذاکرات وین از خطوط قرمز ایران عبور نخواهیم کرد و پایبندی خود را با قوت نشان خواهیم داد. لازمه هرگونه مذاکره را مفید بودن آن می‌دانیم و اینکه منافعی برای ملت ایران متصور باشد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با بیان این‌که موضوعات اندک و بسیار مهم در مذاکرات وین باقی مانده و تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی در مذاکرات وین از خطوط قرمز ایران عبور نخواهیم کرد

وزیر امور خارجه ایران با بیان این‌که موضوعات اندک و بسیار مهم در مذاکرات وین باقی مانده و تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی در مذاکرات وین از خطوط قرمز ایران عبور نخواهیم کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) چهارم اسفند ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان در نشست خبری مشترک حضور یافت.

وزیر امور خارجه ضمن خیرمقدم به همتای عمانی به سفر اخیرش به مسقط اشاره کرد و گفت: توافقات خوبی در دولت جدید به عمل آوردیم. آقای باقری سفری به مسقط داشت و رئیس بانک مرکزی و وزیر صمت ایران با هدف تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی در مسقط حضور یافت و در کنار آن کمیسیون دوستی نظامی و کمیته‌های ذیربط بین دو کشور به ترتیب در تهران و مسقر برگزار شد.

وی گفت: همه اینها نشان می‌دهد که روابط دو کشور در مسیر بسیار خوبی قرار دارد. امروز از روابط سیاسی دو کشور به عنوان روابطی ممتاز، نمونه و راهبردی در حوزه خلیج فارس یاد می‌کنیم.

در گفت‌وگوهای امروز توافق کردیم که مناسبات سیاسی دو کشور در عالیترین سطح قرار دارد. پیشرفت های زیادی در حوزه همکاریه‌ای اقتصادی و تجاری در ماه‌های گذشته داشته‌ایم ولی با توجه به ظرفیت‌های دو کشور این حجم از روابط تجاری را هنوز کافی نمی‌دانیم و توافق کردیم نسبت به توسعه هر چه بیشتر مناسبات تلاش‌های بیشتری داشته باشیم. امیدواریم در آینده نزدیک امکان دیدار روسای دو کشور فراهم شود. دعوت از آیت‌الله رئیسی انجام شده و امیدواریم این سفر را در حوزه همسایگی داشته باشیم.

وی گفت: از طریق وزیر خارجه عراق پیامی دریافت کردیم برای اعلام آمادگی طرف سعودی برای گفت‌وگوها دریافت کردیم و آمادگی خود را برای مذاکرات اعلام کردیم. آمادگی داریم درباره مسائل منطقه با همکاری‌های مشترک با همه طرف‌ها با جدیت ادامه دهیم. حل بحران ها در منطقه هیچ راهی جز گفت‌وگو و همکاری ندارد. رقابت‌ها در منطقه جز تخریب منطقه و بر باد رفتن ثروت‌های منطقه نخواهد داشت. کشورهای منطقه نمی‌توانند امنیت خود را در سایه ناامن سازی دیگران کسب کنند. آمادگی خود را برای ابتکار منطقه‌ای برای رشد منطقه اعلام می‌کنیم.

وزیر خارجه بیان کرد: اکنون وضعیت در یمن به فاجعه بزرگ انسانی تبدیل شده است. ایران فعالانه آمادگی دارد برای تحقق صلح و امنیت در منطقه و لغو محاصره انسانی و توقف جنگ در یمن و شروع گفت‌وگوهای یمنی – یمنی اقدام کند.
الان دیگه وقت راه اندازی فروشگاه اینترنتی حرفه ایه!

امیرعبداللهیان به شرایط خاص افغانستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در پی تلاش های ایران از ماه‌های قبل شروع کرده است. با همه رهبران افغان در تماس مستمر هستیم و همه را و از جمله هیآت حاکمه افغانستان را تشویق می‌کنیم هر چه زودتر دولت فراگیر شکل بگیرد.

وی به شرایط اوکراین اشاره کرد و افزود: متاسفانه رفتارهای تحریک کننده ناتو و آمریکا شرایط را در منطقه شمالی و پیرامونی ایران نگران کرده است. همه طرف‌ها را ترغیب می‌کنیم از طریق سیاسی و مسالمت آمیز به این بحران خاتمه داده شود. مداخله آمریکا و ناتو کمک نمی‌کند و تحریک آمیز است و امیدواریم در این مسئله منطقه شاهد شرایطی پیچیده‌تر نباشد.

وزیر خارجه گفت: مذاکرات وین به مرحله حساس و مهمی رسیده است. مذاکرات وین و مسائل منطقه را با همتای عمانی مورد بحث قرار دادیم. موضوعات اندک و بسیار مهم در مذاکرات وین باقی مانده است. به طرف‌های غربی در مونیخ و بورل تآکید کردیم به هیچ وجه در مذاکرات وین از خطوط قرمز خود عبور نخواهیم کرد. تحت هیچ شرایطی در مذاکرات وین از خطوط قرمز ایران عبور نخواهیم کرد و پایبندی خود را با قوت نشان خواهیم داد. لازمه هرگونه مذاکره را مفید بودن آن می‌دانیم و اینکه منافعی برای ملت ایران متصور باشد. کماکان گفت‌وگوهای مستقیم مذاکره کننده ارشد ایران با نمایندگان ۱+۴ داریم و از طریق مورا و تبادل نان پیپر با نماینده آمریکا و نماینده ایران تبادل پیام‌ها انجام می‌شود. از مقامات آمریکا پیام‌های زیادی را دریافت می‌کنیم برای ضرورت گفت‌‌وگوی مستقیم برای ما مهم این است که چه نفعی از این گفت‌وگو است و آیا دستاوردی فراتر وجود خواهد داشت. از طرف آمریکایی تاکنون عمدتا حرف و پیام‌های مثبت شنیده‌ایم و لی هیچ ادقدام عملی برای اثبات حسن نیت خود به عمل نیاورده است.

وی گفت: در مجموع به مذاکرات وین تا این جا خوشبین هستیم و امیداریم اندک موضوعات حساس و مهم در مذاکرات با واقع بینی طرف غربی به نتیجه برسد و به این نتیجه برسیم که همه طرف‌های مقابل در بازگشت به تعهدات خود ذیل توافق ۲۰۱۵ باقی خواهند ماند./فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.