تاریخ انتشار : جمعه 12 آذر 1400 - 18:40
کد خبر : 85452

پایان نشست کمیسیون مشترک برجام/ ادامه مذاکرات از چهارشنبه یا پنجشنبه/ چالش‌های اساسی باقی مانده و زمان محدود است

پایان نشست کمیسیون مشترک برجام/ ادامه مذاکرات از  چهارشنبه یا پنجشنبه/ چالش‌های اساسی باقی مانده و زمان محدود است

آرمان شرق- نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد تا درباره متون پیشنهادی ایران گفت‌وگو شود، دقایقی پیش پایان یافت. به طرف‌های مقابل فرصت داده شد پس از مشورت با پایتخت‌هایشان به زودی در هفته آینده گفت‌وگوها در وین ادامه پیدا کند.هیئت‌های مذاکره کننده روزهای چهارشنبه یا پنجشنبه برای ادامه مذاکرات به وین باز خواهند گشت.چالش‌های اساسی باقی مانده و زمان محدود است.

نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد تا درباره متون پیشنهادی ایران گفت‌وگو شود، دقایقی پیش پایان یافت.

انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا تا دقایقی دیگر درباره نتیجه مذاکرات و ترتیبات اجرای ادامه گفت‌وگوها، توضیحاتی را ارائه خواهد داد.

در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) و اتحادیه اروپا برگزار شد، شرکت‌کنندگان به بررسی نتایج به دست‌آمده و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در این دور از گفت‌وگوها با توجه به متون ارائه‌شده از سوی جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

با توجه به درخواست برخی از هیأت‌ها جهت بازگشت به پایتخت‌هایشان جهت مشورت و دریافت دستورالعمل‌های تازه، در این نشست مقرر شد تا در گفت‌وگوها وقفه‌ای ایجاد شده و گفت‌وگوها هفته آینده بعد از بازگشت هیأت‌ها از پایتخت‌هایشان، از سر گرفته شود.

ایران چهارشنبه شب متن پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای به طرف‌های مقابل ارائه کرد. علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که طرف‌های مقابل بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به یک جمع‌بندی برای ورود به گفت‌وگوهای جدی با جمهوری اسلامی ایران در مورد دو سندی که ارائه شده برسند.

با این حال اروپایی‌ها خواستار بازگشت به پایتخت‌ها برای بررسی متون پیشنهادی ایران هستند. جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که اگرغرب حسن نیت نشان دهد، توافق خوب در دسترس خواهد بود.

باقری: به طرف‌های مقابل برای مشورت در پایتخت‌ها فرصت داده شد

علی باقری مذاکره کننده ارشد کشورمان در گفت‌وگوهای وین، پیش از عزیمت به تهران گفت که به طرف‌های مقابل برای مشورت در پایتخت‌ها فرصت داده شد

باقری در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت که در جلسه امروز کمیسیون مشترک برجام ارزیابی اجمالی از چند روز گفت‌وگوها در وین توسط طرف‌های مختلف ارائه شد.

وی افزود: تاکیدشد که پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در مورد لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه و موضوع هسته‌ای روی میز است و طرف‌های مقابل احساس نیاز داشتند که برای ارائه پاسخ‌های مستدل، مستند و منطقی به پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران نیازمند مشورت با پایتخت‌ها هستند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اضافه کرد: بر این اساس به طرف‌های مقابل فرصت داده شد پس از مشورت با پایتخت‌هایشان به زودی در هفته آینده گفت‌وگوها در وین ادامه پیدا کند./ایرنا
انریکه مورا: چهارشنبه یا پنجشنبه برای ادامه مذاکرات به وین بازمی‌گردیم

نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات لغو تحریم‌ها علیه ایران گفت که هیئت‌های مذاکره کننده روزهای چهارشنبه یا پنجشنبه برای ادامه مذاکرات به وین باز خواهند گشت.

«انریکه مورا» نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات لغو تحریم‌های ایران خبر داد که هیئت‌های مذاکره کننده روزهای چهارشنبه یا پنجشنبه برای ادامه مذاکرات به وین باز خواهند گشت.

وی در ادامه گفت: «رایزنی‌های ادامه خواهد داشت و همه طرف‌ها به مطالعه تمامی پیشنهادات خواهند پرداخت».

انریکه مورا اضافه کرد: «رایزنی‌های مثمر ثمری را با هیئت مذاکره کننده جدید ایرانی آغاز کردیم». / فارس

وی تاکید کرد که چالش‌های اساسی باقی مانده و زمان محدود است.
انریکه مورا همچنین گفت که درخصوص پیشنهادهای ارائه داده شده توسط هیات‌های حاضر در وین اظهارنظر نخواهد کرد.

مورا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در انتهای دور ششم متن‌هایی را دراختیار داشتیم. این‌ها زمینه پیشبرد گفت‌وگوها هستند. تمامی هیات‌ها توافق کردند که این متون وجه مشترکی هستند تا به کار بر روی آن‌ها ادامه دهیم.مذاکرات شاید هفته آینده به نتیجه برسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.