تاریخ انتشار : شنبه 5 آبان 1397 - 19:06
کد خبر : 45768

یک جای کار می لنگد!

یک جای کار می لنگد!

آرمان شرق– رضا رئیسی: ۱۷ مرداد ماه برای ما روزنامه نگاران و اهالی رسانه روز خاصی است چرا که چنین روزی را با نام خبرنگار مزین کرده اند و حداقل در چنین روزی، همگان زبانی و به کلام  نیز که شده به تمجید از ما و همصنف هایمان می پردازند اما ۱۷ مرداد ماه سال

آرمان شرقرضا رئیسی: ۱۷ مرداد ماه برای ما روزنامه نگاران و اهالی رسانه روز خاصی است چرا که چنین روزی را با نام خبرنگار مزین کرده اند و حداقل در چنین روزی، همگان زبانی و به کلام  نیز که شده به تمجید از ما و همصنف هایمان می پردازند اما ۱۷ مرداد ماه سال ۹۷ روز خاصی تر نسبت به همه ۱۷ مرداد ماه ها بود، جایی که می توان گفت یکی از تلخ ترین روزهای تاریخ پارلمان ایران رقم خورد و در جلسه استیضاح علی ربیعی وزیر وقت کار، توهین ها و تهمت های تند و گزنده ای مطرح شده و چند نماینده حسابی از خجالت یکدیگر و نیز وزیر وقت کار درآمدند!

به گزارش آرمان شرق، حالا نزدیک به ۸۰ روز بعد مجلس یکبار دیگر میهمانانی از دولت دارد و جلسه رای اعتماد به ۴ وزیر پیشنهادی که جانشین وزیر کار نیز در میان آنهاست، برقرار است و خوشبختانه از آن جار و جنال های تاسف برانگیز و مشمئز کننده هم البته خبری نیست.

موافقان و مخالفان می آیند و حرف هایشان را می زنند و همه چیز روی روال طبیعی خود سیر می کند، البته که در هنگام سخنرانی روحانی و در لحظه ارائه برخی آمار، شماری از نمایندگان اعتراض نرمی انجام داده و غر و لندی انجام دادند اما جلسه جنجالی و پر هیاهو با مشتی کنایه و تهمت و … حداقل تا این لحظه نبوده است…

اما نقل این مقال چیست؟

این حاشیه نگاری خبرنگار ایلنا از جلسه امروز را بخوانید: «در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی که ساعتی پیش برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت برای وزرات‌خانه‌های اقتصاد، راه، کار و صنعت آغاز شده است. نمایندگان به دور محمد شریعتمداری حلقه زده و با وی به خوش و بش می‌کنند.

محمدرضا پورابراهیمی و عبدالحمید خدری از جمله نمایندگانی بودند که با وزیر مستعفی صنعت و گزینه پیشنهادی وزرات خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به گفت‌وگو پرداختند

خوب، همانگونه که اشاره رفت این حاشیه نگاری هم از آسمان افتابی مجلس در جلسه رای اعتماد خبر می دهد اما نکته ماجرا کجاست؟

اگر یادتان باشد همین آقای محمدرضا پورابراهیمی (رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس) بود که در جلسه استیضاح علی ربیعی، تندترین تعابیر و شدیدترین اتهامات و انتقادات را متوجه ربیعی و البته مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس کرد و باز اگر یادتان باشد در سخنان خود اتهامات مشخص و عیانی را متوجه ربیعی و پزشکیان و شماری از اعضای خانواده آنان کرده و در همانجا نیز همگان از دو طیف معتقد بودند که باید صحت و سقم اتهامات مشخص و متخلف به مراجع قانونی معرفی شود!

اتفاقا عبدالحمید خدری هم جزو نمایندگان موافق ربیعی بود و حتی این دو تن در اسفند ماه سال گذشته و در جلسه استیضاح ربیعی که ناکام ماند نیز به رویارویی در مخالفت و موافقت با ربیعی پرداختند. این بخش از آن جلسه را بخوانید: «محمدرضا پورابراهیمی رئس کمیسیون اقتصادی مجلس که به عنوان موافق استیضاح وزیر کار در حال صبحت در تریبون مجلس بود، طی سخنانی گفت: اگر آقای ربیعی فرزند جوادیه است، باید دید امروز کجا زندگی می‌کند، اگر او فقر را در آغوش گرفته است، باید بگوید که چرا اکنون در شمال شهر زندگی می‌کند و یا فرزندانش در کجا و چگونه زندگی می‌کنند، می‌خواهیم براساس این گزارش در میان این سخنان عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر که مخالف استیضاح ربیعی بود، مقابل تریبون پورابراهیمی قرار گرفت و با بالا بردن صدای خود فریاد زد که شما چه کار به فرزندان او دارید، اجازه ندارید در مورد همه چیز اظهارنظر کنید.»

حالا البته ۸۰ روز پس از آن جلسه جنجالی ، آقایان پورابراهیمی و خدری گویا کدورت ها را کنار گذاشته اند و در کنار وزیر معرفی شده برای وزارت کار به گپ و گفت و خوش و بش می پردازند اما در این میان چند سئوال برای اذهان عمومی باقی می ماند.

تکلیف آن اتهامات و تخلفات نسبت داده شده که بی پرده و صریح هم بیان شد، چه شد؟ آیا پور ابراهیمی درست می گفت یا اتهامات او ناروا و نادرست بود؟

چه اتفاقی افتاده که یک وزیر دیگر از کابینه به جای ربیعی معرفی شده و اتفاقا حوزه کاری و مدیریتی او تفاوت ذاتی با حوزه کاری وزیر رفاه و کار دارد اما آقای پورابراهیمی دیگر انتقاد و اشکالی ندارد؟ نکند آقایشریعتمداری خانه جنوب شهری دارد و گذرش به آن بالاها نیافتاده که مستوجب نقد آقای پور ابراهیمی شود؟! ایشان وزیر همان دولت بوده و اتفاقا نقدهای زیادی هم به عملکرد وی در وزارت صمت مطرح است!

چه شد که بالاشهر نشینی آقای ربیعی اشتباه بود و حالا ایراد و مشکلی ندارد؟

چرا و چگونه دو نماینده ای که مخالف تمام عیار هم در خصوص ربیعی و وزارت کار بودند، همه اختلاف ها را کنار گذاشته و اکنون با وزیر معرفی شده برای وزارت کار به خوش و بش می پردازند؟

یادمان نرود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه ای عریض و طویل است با هزاران شرکت و زیر مجموعه های بزرگ همانند شستا که نگاه همگان را به سوی خود جلب می کند و کاش این تغییر جهت های ناگهانی از سر خیر جمعی و حل و فصل امور مردم و ساماندهی به این حوزه مهم و خروج آن از بلاتکلیفی باشد… ان شاء الله

و البته که هنوز پرونده آن اتهام زنی ها در افکار عمومی باز و گشوده است و مسئولیت شرعی و قانونی و اخلاقی متوجه دو طرف ماجرا و …

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.