تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 6:26
کد خبر : 85609

مطهری :رویه شورای نگهبان باعث سرخوردگی سیاسی شده است

مطهری :رویه شورای نگهبان باعث سرخوردگی سیاسی شده است

آرمان شرق- دیگر برای افراد مستقل و آزاده‌ای که اهل فکر و اظهارنظر هستند، جایی در سیاست کشور نیست؛ مگر اینکه نظام رویه خود را تغییر دهد. شرایط به شکلی شده که فقط افراد مشخص می‌توانند وارد مجلس، دولت و نهادهای دیگر ‌شوند، افرادی که نظرات رسمی نظام را تکرار ‌کنند و از خودشان نظری نداشته باشند. به همین دلیل انگیزه‌ای برای بسیاری از افراد وجود ندارد که بخواهند مشارکت سیاسی داشته باشند.»

نایب‌رییس مجلس دهم معتقد است که شرایط به گونه‌ای است که فقط افراد مشخص می‌توانند وارد مجلس، دولت و نهادهای دیگر ‌شوند؛ افرادی که به‌ گفته او نظرات رسمی نظام را تکرار ‌کنند.
علی مطهری که با خبرآنلاین به گفت‌وگو نشسته، بر این باور است که دولت روحانی از قدرت قانونی خود بهره‌مند نبود و تاکید دارد، رویه شورای نگهبان باعث سرخوردگی سیاسی شده است. او که معتقد است مردم از جنگ قدرت سیاسیون ضرر کرده‌اند، نسبت به رفتار شورای نگهبان و چگونگی اعمال نظارت استصوابی در جریان انتخابات مختلف انتقاد کرده است.
مطهری گفته است: «دولت گذشته، حدود ۶۰ درصد قدرت قانونی خود را در اختیار داشت و بقیه قدرت، بیشتر در دست نهادهای دیگر بود. اگر قدرت کاملا در دست دولت گذشته بود و دست دولت در تصمیم‌گیری باز بود، برجام به این سرنوشت دچار نمی‌شد.»
این چهره سیاسی میانه‌رو با اشاره به ایجاد نوعی ناامیدی در میان نیروهای سیاسی که به ‌گفته او سکوت اختیار کرده‌اند، می‌گوید: «با روشی که شورای نگهبان در پیش گرفته و در انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس شاهد آن بودیم، می‌توان ریشه این سرخوردگی را دید. دیگر برای افراد مستقل و آزاده‌ای که اهل فکر و اظهارنظر هستند، جایی در سیاست کشور نیست؛ مگر اینکه نظام رویه خود را تغییر دهد. شرایط به شکلی شده که فقط افراد مشخص می‌توانند وارد مجلس، دولت و نهادهای دیگر ‌شوند، افرادی که نظرات رسمی نظام را تکرار ‌کنند و از خودشان نظری نداشته باشند. به همین دلیل انگیزه‌ای برای بسیاری از افراد وجود ندارد که بخواهند مشارکت سیاسی داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.