تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402 - 0:50
کد خبر : 144753

شش بازیکن ویژه دربی

شش بازیکن ویژه دربی

آرمان شرق-گروه ورزش:علیرضا بیرانوند قرار است دوازدهمین دربی خود را تجربه کند. یکی از رکن‌های اصلی سرخ‌پوشان تهرانی که یحیی گل‌محمدی حساب ویژه‌ای روی توانایی فنی و همچنین روحی او حساب باز کرده است. بیرو معمولا در دربی‌ها نمایش خوبی داشته و سابقه مهار پنالتی هم دارد. او که در تابستان شایعه پیوستنش به استقلال وجود داشت، حالا باید مقابل این تیم صف‌آرایی کند.

شش بازیکن ویژه دربی

6 بازیکن ویژه دربی را بشناسید

به گزارش فوتبال ۳۶۰، پرسپولیس و استقلال روز پنجشنبه در چارچوب یکی از دیدارهای عقب‌افتاده هفته پنجم باید در ورزشگاه آزادی به مصاف هم بروند. دیداری فوق‌العاده حساس که می‌تواند در مسیر قهرمانی لیگ بیست‌وسوم هم بسیار تأثیرگذار باشد. نقش ستاره‌ها و بازیکنان خاص در این مسابقه بسیار حائز اهمیت است. نفراتی که می‌توانند تفاوت‌ها را ایجاد کنند و نگاه‌های زیادی به سمت‌شان خیره خواهد بود.

علیرضا بیرانوند: علیرضا بیرانوند قرار است دوازدهمین دربی خود را تجربه کند. یکی از رکن‌های اصلی سرخ‌پوشان تهرانی که یحیی گل‌محمدی حساب ویژه‌ای روی توانایی فنی و همچنین روحی او حساب باز کرده است. بیرو معمولا در دربی‌ها نمایش خوبی داشته و سابقه مهار پنالتی هم دارد. او که در تابستان شایعه پیوستنش به استقلال وجود داشت، حالا باید مقابل این تیم صف‌آرایی کند. فراموش نمی‌کنیم که در دو بازی پایانی فصل پیش سرخابی‌ها اصطکاک‌های فراوانی بین او و آبی‌پوشان به وجود آمد و ممکن است بازهم جو سنگینی علیه دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران ایجاد شود. بیرو در ۱۱ حضور قبلی ۹ گل دریافت کرده و موفق به‌ثبت شش کلین‌شیت شده است و اگر بتواند در این بازی دروازه خود را بسته نگه دارد، به یک‌قدمی احمدرضا عابدزاده در جایگاه دوم بهترین کلین‌شیت‌کنندگان دربی خواهد رسید.

سیدحسین حسینی: همتای بیرانوند در سوی مقابل یکی از بهترین بازیکنان استقلال در این فصل بوده است. حسینی یک بار دیگر توانست خود را به هواداران و کادر فنی اثبات کند و این اتفاق در شرایطی رخ داد که او پس از دربی‌های پایانی فصل پیش به‌شدت مورد حمله قرار گرفت و نزدیک بود از جمع آبی‌پوشان جدا شود ولی حالا با هفت کلین‌شیت بهترین نمایش را در بین تمام گلرهای حاضر در لیگ داشته است. سیدحسین در جدال با پرسپولیس در لیگ برتر تاکنون درخشش خاصی نداشته و تنها دو بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته و شاید حالا بهترین فرصت برای او باشد تا بتواند در آستانه جام ملت‌های آسیا و در دوئل با بیرانوند توانایی‌های خود را به منصه ظهور بگذارد.

روزبه چشمی: نقش روزبه چشمی در استقلال بسیار ویژه است. او به‌واسطه تجربه بالا، قدرت رهبری فراوان و اعتماد‌به‌نفس خوبی که در دیدارهای بزرگ دارد، می‌تواند وزنه‌ای برای جواد نکونام در درون زمین باشد. مصدومیت ایمان سلیمی و محمدحسین مرادمند باعث شده تا روزبه چشمی به احتمال زیاد مجددا در نقش مدافع میانی برای تیمش بازی کند. شماره چهار استقلال که سال قبل توانست نام خود را در بین گل‌زنان این بازی بزرگ جای دهد، امیدوار است بتواند در کنار انجام وظایف دفاعی خود، در فاز تهاجمی و روی ضربات ایستگاهی نیز مثمرثمر باشد و محبوبیتش نزد هواداران استقلال را بیشتر کند.

گیورگی گولسیانی: یکی از ویژه‌ترین چهره‌های بازی پنجشنبه مدافع گرجستانی پرسپولیس است. گولسیانی باتجربه سال قبل موفق شد برابر استقلال دبل کند و تیمش را از شکست نجات دهد. او بعد از شب تلخی که مقابل الدحیل تجربه کرد و از عوامل اصلی حذف پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بود، فرصت طلایی پیش‌رویش دارد تا بتواند با بر جای گذاشتن عملکردی تحسین‌برانگیز مقابل استقلال، از هواداران پرسپولیس دل‌جویی کند و به همان بازیکن مطمئن و محبوب پیشین تبدیل شود. گیورگی کار دشواری برابر مهاجمان استقلال خواهد داشت؛ بازیکنانی که خصوصا روی ارسال‌ها می‌توانند خطرساز باشند.

مهدی ترابی: اگر او روی اوج باشد، پرسپولیس به تیمی ترسناک تبدیل می‌شود که ایستادگی مقابلش کار بسیار دشواری خواهد بود. مهدی ترابی هنوز نتوانسته فرم خوب نیم‌فصل دوم لیگ قبلی را به دست بیاورد و با روزهای اوج فاصله دارد. با وجود این او طی پنج بازی اخیر روی دو گل از سه گلی که پرسپولیس به‌ثمر رسانده تأثیر مستقیم داشته است و این نشانه خوبی برای یحیی گل‌محمدی خواهد بود. ترابی که سابقه زدن یک گل در دربی بزرگ پایتخت را دارد، انگیزه زیادی برای درخشش در این دیدار خواهد داشت. در روزهایی که مهاجمان پرسپولیس از اوج به دور هستند، نقش نفراتی مانند مهدی ترابی پررنگ‌تر از همیشه است.

مهرداد محمدی: بازیکنی که در گذشته اعلام کرده بود طرفدار سرسخت پرسپولیس است، حالا باید با لباس استقلال برابر این تیم به میدان برود و اولین دربی را به عنوان بازیکن تجربه کند. مهرداد در هفته‌های اخیر کمی افت کرده اما همچنان یکی از مهره‌های مؤثر جواد نکونام در فاز تهاجمی به حساب می‌آید و می‌تواند برای هر تیمی خطرساز باشد. مهرداد به زمان زیادی برای ایجاد ارتباط با هواداران استقلال نیاز نداشت و حالا گل‌زنی در بازی دربی می‌تواند او را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان نزد سکوهای آبی کند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.