تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 فروردین 1402 - 7:43
کد خبر : 128013

زلزله مدیریتی در استقلال، توفان در پرسپولیس

زلزله مدیریتی در استقلال، توفان در پرسپولیس

آرمان شرق-گروه ورزش:اعضای هیات مدیره و مدیرعامل جدید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بعد از دربی انتخاب و معرفی خواهند شد.

زلزله مدیریتی در استقلال، توفان در پرسپولیس

زلزله در استقلال، توفان در پرسپولیس

به گزارش “ورزش سه”، حواشی پیش آمده پیرامون مدیریت باشگاه استقلال موضوع داغ فوتبال ایران است. سازمان خصوصی سازی طی روزهای گذشته نکات زیادی را درباره مدیران کنونی استقلال و به خصوص علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل بیان کرده است. در چنین شرایطی این سازمان در آخرین بیانیه خود خبر از انتخاب اعضای هیات مدیره جدید برای استقلال و حتی پرسپولیس داده است.

اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در چند سال گذشته توسط وزارت ورزش و جوانان معرفی می‌شدند و این در شرایطی است که از سال ۱۳۹۷ رییس مجمع دو باشگاه وزیر اقتصاد و دارایی محسوب می‌شود. در چند سال گذشته اما وزیر اقتصاد به دلیل آنکه نمی‌خواسته به ماجراهای فوتبال ورود کند، انتخاب اعضای هیات مدیره و مدیرعامل را برعهده وزیر ورزش و جوانان گذاشته و او این کار را انجام می‌داد.

حالا اما با توجه به ورود استقلال و پرسپولیس به بورس تفویض اختیار انتخاب اعضای هیات مدیره دو باشگاه به وزارت ورزش از سوی وزیر اقتصاد و دارایی لغو شده است. در جلسه‌ای که ۹ فروردین ماه میان قربانزاده معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان خصوصی سازی با شخص احسان خاندوزی وزیر اقتصاد برگزار شد، قرار بر این شد که دیگر انتخاب اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برعهده وزارت ورزش نباشد و حالا سازمان خصوصی سازی مسئولیت این امر را برعهده گرفته است.

1851036
 جدایی مدیرعامل فعلی استقلال از این باشگاه قطعی است

از این رو قرار است طی دو هفته آینده مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به مسئولیت حسین قربانزاده ریاست سازمان خصوصی سازی برگزار شود تا در خصوص هیات مدیره دو باشگاه تصمیم بگیرند.

با توجه به اینکه دربی پایتخت میان استقلال و پرسپولیس روز ۳ اردیبهشت ماه در هفته بیست و هفتم برگزار می‌شود، سازمان خصوصی سازی برای آنکه خللی در موضوعات مربوط به دو باشگاه پیش نیاید، تصمیم گرفته برگزاری مجمع و انتخاب اعضای هیات مدیره جدید را به بعد از دربی موکول کند. ۵ اردیبهشت ماه زمان احتمالی برگزاری مجمع دو باشگاه و تغییرات مدیریتی است که احتمالا شاهد افراد جدیدی در هیات مدیره دو باشگاه باشیم.

در باشگاه استقلال با توجه به مسائل اخیر پیش‌بینی تغییر صد درصدی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل می‌شود. رفتن مدیران کنونی از هیات مدیره استقلال قطعی به نظر می‌رسد و احتمالا شاهد حضور افراد اقتصادی و حتی غیرفوتبالی باشیم.

1851037
رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس جایگاه محکمی در این باشگاه دارد

در پرسپولیس اما ممکن است تغییرات جزئی تر باشد. باشگاه پرسپولیس امور اقتصادی خود و مراوداتش با سازمان خصوصی سازی را درست تر از استقلال انجام داده و مشکل خاصی از این بابت وجود ندارد. به همین خاطر ممکن است تغییرات مدیریتی در پرسپولیس بسیار کمتر باشد و تا حد تغییر یکی دو عضو هیات مدیره صورت پذیرد.

با همه این گمانه‌زنی‌ها باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه اتفاقات جدیدی را شاهد هستیم و در نهایت در اوایل اردیبهشت ماه چه افرادی برای مدیریت بر باشگاه استقلال و پرسپولیس وارد دو باشگاه خواهند شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.