تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 - 1:23
کد خبر : 137307

قالیباف «میدان» را خالی نمی‌کند

قالیباف «میدان» را خالی نمی‌کند

آرمان شرق-گروه سیاست:لیدر جریان نواصولگرایان که حالا اکثریت بهارستان را در اختیار دارد برنامه‌ای برای عقب نشینی ندارد. گفتنی است در این روزها برخی از نمانیدگان مجلس همچنان تلاش می‌کنند استیضاح «احمد وحیدی» را به صحن مجلس بیاورند.

قالیباف «میدان» را خالی نمی‌کند

آرمان امروز، گروه سیاسی: هر روزی که می‌گذرد در مورد اختلاف موجود بین «وزارت کشور» و «مجلس شورای اسلامی» اطلاعات و مصاحبه‌های جدیدی منتشر می‌شود که رفته رفته علت را شفاف‌تر می‌کند. در این مورد باید بگوییم که دعوای اصلی بین «نواصولگرایان» و «جبهه پایداری» است و هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم احتمالا بر این جنجال‌ها اضافه خواهد شد. آنچه مشخص است به‌نظر لیدر جریان نواصولگرایان که حالا اکثریت بهارستان را در اختیار دارد برنامه‌ای برای عقب نشینی ندارد. گفتنی است در این روزها برخی از نمانیدگان مجلس همچنان تلاش می‌کنند استیضاح «احمد وحیدی» را به صحن مجلس بیاورند.

«احمد علیرضا بیگی»، نماینده تبریز با اشاره به اینکه حضور وزیر در جلسه غیرعلنی با مجلس جهت توضیح برخی مسائل پیرامون بخشنامه انتخاباتی معاون سیاسی، اعتراضات و هیاهوی شدید نمایندگان را در پی داشت گفت: «بعد از حضور وزیر کشور در مجلس، قالیباف گفت که ایشان به من قول داده که اینکار را انجام دهد، البته آقای قالیباف زمانی این حرف را زدند که آقای وحیدی در جلسه نبودند و تا جایی که من بخاطر دارم وزیر کشور در زمان حضور در جلسه قولی بابت اینکه آقای غلامرضا را برکنار کنند ندادند و گفتند بررسی می‌کنم. ما که جزو امضاء کنندگان استیضاح بودیم نسبت به این موضوع دقت داشتیم که به هیچ عنوان نسبت به این بخشنامه‌ای که صادر شده به معاون وزیر معترض نمی شویم و به همین جهت حتی در جلسه رسیدگی به استیضاح آقای وزیر آمدیم و به صراحت اعلام کردیم که این موضوع مورد درخواست اقای قالیباف است و مورد درخواست ما نمایندگان استیضاح کننده نیست. تا قبل داستان شاهچراغ موضعی که از جانب دولت گرفته می‌شد این بود که دولت به‌هیچ عنوان بنا ندارد که در برکناری آقای غلامرضا اقدامی داشته باشد. ضمن اینکه روز یکشنبه هفته گذشته که ما موضوع استیضاح را از آقای قالیباف پیگیری می کردیم ایشان گفتند که دوشنبه اعلام وصول می شود ولی همان شب غلامرضا برکنار شد. بنظر من این ضرب العجلی بود که از طرف آقای قالیباف به وزیر داده شده بود. در واقع اقای قالیباف داشتند تیغ استیضاح را مدیریت می‌کردند که بتواند غلامرضا را از آن مسوولیت بردارد.»

وی با بیان اینکه پایداری ها طرفدار آقای غلامرضا هستند، ادامه داد:«در واقع این یک اقدام پیشگیرانه برای روز انتخابات محسوب می شد. اگر زمینه مساعد برای باور کردن صندوق رای ایجاد شود که سبب حضور گسترده مردم خواهد شد قطعا این سناریو نمی تواند تحقق پیدا کند. ما دراین برهه تاریخی بیش از هز زمان دیگری به حضور گسترده مردم نیازمندیم.»

«سمیه محمودی»، نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس به جماران گفت: «من سال گذشته یک سوال از وزیر کشور پرسیدم و هیچ ارتباطی به غلامرضا نداشت و به این مسائل مطرح نبود. اما امروز سوال من را نیز به غلامرضا ربط می‌دهند، در حالی که هیچ ارتباطی ندارد. وزیر کشور باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشد. ایشان نقش اصلی را در موضوع امنیت کشور و موضوعات مختلف دارد. وزیر کشور باید فرد قوی باشد، اما ما فکر می‌کنیم وحیدی یک فرد قوی برای این کار نیست. با فضایی که دیروز صبح دیدم بعید می‌دانم موضوع استیضاح وزیر کشور منتفی شود.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.